Șova povestește „aventurile administrative” ale CNADNR, atunci când se realizează un tronson de autostradă

Șova povestește aventurile administrative ale CNADNR, atunci când se realizează un tronson de autostradă
Publicat: 08/04/2014, 17:45
Actualizat: 01/02/2019, 22:48

„Doamna directoare Renata Bendeac o să vă arate un studiu de caz despre ce înseamnă să realizezi un tronson de autostradă, când te întâlnești cu cuibul de barză, cu peștera cu lilieci, când trebuie să treacă urșii, când un ministru semnează din greșeală Natura 2000 peste un tronson de autostradă gata licitat și toate problemele. Poate le prezentați și cum ne-am întâlnit cu un cimitir ilegal pe tronsonul de autostradă. Toate sunt aventuri administrative care nu sunt foarte plăcute, sunt comice când le prezinți retrospectiv, după ce le-ai rezolvat”, a declarat ministrul Transporturilor, la un workshop pe teme de infrastructură, desfășurat marți la Palatul Parlamentului.

Șova a dorit să sublinieze meritele angajaților de la CNADNR în privința absorbției fondurilor europene, arătând că actuala echipă de management, deși este formată din vechii angajați, a fost capabilă de performanță atunci când i s-a cerut acest lucru, iar realizările vor fi și mai bune în următorii ani, dacă nu vor exista presiuni politice.

„Atât actuala echipă de management, cât și cei care lucrează în CNADNR, în momentul în care li s-a cerut să fie serioși, în momentul în care li s-a cerut să facă, în momentul în care li s-a cerut să organizeze echipe, să organizeze unități de implementare de proiect, în momentul în care nimeni, absolut nimeni, nu a mai intervenit pentru a stabili cine trebuie să câștige, în momentul în care nu a mai existat presiunea să câștige firmele de pe locul 5 sau 7, în momentul în care oamenii – membri din comisiile de licitație – s-au simțit liberi, au fost scoși din producție și li s-a cerut să se pronunțe în 50 de zile, toate aceste lucruri au fost posibile pentru că li s-a cerut. Aceiași oameni, pentru că actuala conducere este luată tot dintre oamenii care lucrează la CNADNR, deci, în momentul în care li s-a cerut să facă și nu li s-a mai cerut ce anume să facă, ci li s-a cerut doar să facă absorbție de fonduri europene și să facă proiecte pentru România, aceiași oameni, care în trecut n-au făcut, în anul 2013 fac și în anii 2014, 2015 și în toți anii care urmează, veți vedea că vor face din ce în ce mai mult, atâta timp cât nu vor mai exista presiuni politice”, a continuat Șova.

Ministrul Transporturilor a afirmat că România va avea o rețea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020 și a prezentat resursele financiare care vor fi utilizate în acest scop, tronsoanele vizate și calendarul proiectelor în intervalul 2014 – 2015.

România va utiliza pentru construcția de autostrăzi atât bani europeni, cât și fonduri de la buget. Din acciza suplimentară la carburanți, fondurile colectate în acest an pentru construcția de autostrăzi sunt estimate la 2 miliarde lei, urmând ca din 2015 suma să crească la 2,4 miliarde lei, potrivit sursei citate.

În ultimii doi ani au fost inaugurați 242 kilometri de autostradă, anul trecut fiind finalizați 116 kilometri și contractate lucrări pentru 247 kilometri.

CNADNR va lansa în acest an proceduri de contractare pentru studii de fezabilitate necesare construcției a aproape 1.800 de kilometri de autostradă și va selecta constructorii pentru 375 kilometri.

În acest an vor fi în derulare lucrări pentru 651 de kilometri de autostradă, iar în 2015 vor fi în construcție 1.429 de kilometri, din care proiectele noi vor acoperi 1.186 de kilometri.

Din acciza suplimentară la carburanți, variantele propuse până în prezent sunt autostrăzile Alexandria – Craiova (140 km), Craiova – Calafat (85 km), Târgu Mureș – Târgu Neamț (211 km), Gilău – Suplacu de Barcău (101 km), București – Giurgiu (60 km) și Pașcani – Suceava – Siret (100 km).

România are în prezent 646 kilometri de autostradă.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O tânără care a crezut că este mahmură a ajuns până la urmă la spital...
Imagini demențiale cu prezentatorul PRO TV: s-a cherchelit, a făcut show, iar finalul e fabulos!
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
Tradiții și obiceiuri de Vinerea Mare. Ce nu trebuie să faci în data de 3...
A crezut că a BĂUT peste măsură și a ajuns la spital. Medicii, ȘOCAȚI de...
Vremea 6 mai - 3 iunie 2024. La începutul săptămânii viitoare, temperaturile vor depăși 26...
Biletul de adio al fetei de 13 ani care s-a aruncat de la etaj, pentru...
Ies la lumină noi detalii în cazul morții lui Diego Maradona. Ce s-a descoperit după...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Frâna de motor: Când și cum ar trebui s-o folosești?
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte...
Erupție GIGANTICĂ pe Soare! Radiațiile AU AJUNS deja pe Pământ
S-a stins marele artist al României. A fost cunoscut în întreaga lume
Kate Middleton, operată de medici italieni. Detaliul, ținut secret de clinica din Londra
Ce a putut să găsească o tânără într-un burger de pui cumpărat de la un...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Sebastian, provocat de băieți să o sărute pe Roberta. Cum au reacționat concurenții din casă....
Oana Roman, dezvăluiri dureroase despre cea mai neagră noapte din viața ei. A fost la...
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Hans Christian Orsted, pionierul electromagnetismului