Prima pagină » Economic » De ce a renunțat compania Emirates la o comandă Airbus de 16 miliarde dolari

De ce a renunțat compania Emirates la o comandă Airbus de 16 miliarde dolari

De ce a renunțat compania Emirates la o comandă Airbus de 16 miliarde dolari
Airbus Group a suferit cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa, compania Emirates renunțând la o comandă în valoare de 16 miliarde de dolari, decizie care afectează eforturile constructorului de aeronave de a întrerupe dominația Boeing pe segmentul avioanelor mari.

Operatorul Emirates renunță la comenzile pentru 50 de avioane A350-900 și 20 de aparate A350-1000. Acordul fusese încheiat în anul 2007, iar avioanele ar fi urmat să fie livrate din 2019, cu puțin timp înainte de lansarea noilor Boeing 777X, pentru care operatorul cu sediul în Dubai este principalul cumpărător.

Emirates, cel mai mare operator aerian în funcție de traficul internațional, și-a revizuit necesarul de avioane după ce anul trecut și-a suplimentat comenzile cu 50 de aparate A380.

Decizia surprinzătoare de a renunța la comenzile pentru A350 vine cu doar câteva luni înainte ca aeronavele de acest tip să intre în serviciu comercial.

„A350 este un avion bun, este o navă ecologică, de ultimă oră, dar nu cred că programul de livrare corespunde cu capacitatea actuală de dezvoltare a Emirates”, a declarat Mark D. Martin, director general al firmei Martin Consulting din Dubai.

Acțiunile Airbus sunt în declin cu 4,3%%, iar pe ansamblul acestui an cu 7%, după ce anul trecut valoarea acestora aproape s-a dublat.

Titlurile Rolls-Royce Holdings, care fabrică motoarele pentru avioanele A350, sunt în scădere cu până la 3%.

Președintele Emirates, Tim Clark, care este loial atât Boeing cât și Airbus, a criticat de mult timp A350-1000, afirmând că aparatul nu respectă specificațiile.

Operatori mai mici din regiune, Qatar Airways și Etihad Airways, au criticat la rândul lor avionul. Etihad, din Abu Dhabi, a renunțat la un moment dat la comandă, dar a revenit un an mai târziu.

„Directorul operațional al Airbus, John Leahy, a spus că nu este o veste prea grozavă, dar că alți operatori aerieni au contactat deja compania pentru a acoperi locurile vacante în lista de comenzi. El a adăugat că majoritatea pozițiilor sunt vândute până în 2020, astfel că vânzarea avioanelor nu va fi o problemă.

Avioanele A350-900 au de obicei 315 locuri, iar versiunea A1000 poate transporta 369 de pasageri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cod galben de vânt puternic în nouă județe și în Capitală
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Sfântul Nicolae și Legenda lui Moş Nicolae. Ce nume se sărbătoresc azi
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Mitul sincronizării menstruale: de ce încă persistă o idee infirmată de știință