Prima pagină » Sănătate » Băuturile care scad riscul de cancer ovarian

Băuturile care scad riscul de cancer ovarian

Băuturile care scad riscul de cancer ovarian
Consumul regulat de ceai negru și suc de portocale poate reduce riscul de îmbolnăvire de cancer ovarian cu până la 31%, datorită conținutului de flavonoide, compuși chimici antioxidanți, potrivit unui studiu desfășurat pe durata a peste 30 de ani, informează dailymail.co.uk.

Cercetătorii de la University of East Anglia din Marea Britanie au studiat dietele a 171.940 de femei, cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani, pe o perioadă de peste 30 de ani și au descoperit că cele al căror regim alimentar conținea cantități mari de flavonoide, un tip de antioxidanți găsit în ceai negru, vin roșu, mere și citrice, au prezentat un risc mult mai scăzut de îmbolnăvire de cancer ovarian.

Pentru femeile care beau ceai negru în mod regulat, riscul a scăzut cu până la 31%, iar, pentru cele care consumă cantități mari de suc de citrice, în special de portocale, riscul a scăzut cu 21%, potrivit datelor studiului publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

„Principalele surse de flavonoide includ ceaiul negru și citricele, care pot fi foarte ușor de inclus într-o dietă, lucru care ne sugerează că schimbări simple ale obiceiurilor alimentare pot avea un impact important în ce privește reducerea riscului de instalare a cancerului ovarian”, a declarat cercetătorul-șef Aedin Cassidy, profesor la Norwich Medical School.

Experții cred că flavonoidele oferă protecție îmbunătățind circulația sangvină și prevenind inflamațiile. Totuși, medicii avertizează femeile să nu se bazeze exclusiv pe o dietă bogată în antioxidanți și să efectueze controale medicale regulate, mai ales în situația în care în familie au existat cazuri de cancer ovarian sau mamar.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marșul Normalității, cu Diana Șoșoacă printre participanți, s-a încheiat cu amenzi și sesizări penale
Digi24
Avion lovit de fulger la scurt timp de la decolare. Aeronava avea la bord 217 pasageri VIDEO
Cancan.ro
Meteorologii Easeweather au anunțat deja prima zăpadă. Pe ce dată se întorc ninsorile în România. Este mult mai repede ca în alți ani
Prosport.ro
Fosta noră a lui Ion Țiriac e din nou în centrul atenției. Ileana Lazariuc e definită de lux şi a semnat contractul
Adevarul
Cum ne păcălesc samsarii în piețe: „Toate intersecțiile sunt pline de pepeni de Dăbuleni, deși în Dolj abia acum se recoltează”
Mediafax
Cât de bogat este cel care a RUPT duminică PNL-ul
Click
Un nou trend în materie de vacanțe, tot mai popular printre români. Cât costă excursiile de o zi prin Europa: „Aş recomanda oricui”
Digi24
Cel mai bătrân președinte ales al SUA împlinește 80 de ani, dar nu vârsta lui Trump îi îngrijorează pe experții medicali
Cancan.ro
O turistă a comandat meniul zilei la 35 lei, într-un restaurant din Eforie Nord. Ce a primit să mănânce, de fapt
Ce se întâmplă doctore
Primele rezultate ale autopsiei în cazul băiețelului de 2 ani găsit mort într-un apartament din Galați. Legiștii au rămas șocați
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
BREAKING. Eugen Tomac pleacă, Adrian Veștea vine. Ce mașini conduc cei doi politicieni
Descopera.ro
Primul vaccin fără ace și creat de Inteligența Artificială a trecut de testele pe oameni
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă merge la restaurant cu o păpușă
Descopera.ro
77 de schelete fără cap, găsite într-o groapă comună antică din Slovacia