RAR verifică dacă există în România dispozitive de manipulare a emisiilor și cere date de la VW. Ce riscă proprietarii mașinilor

RAR verifică dacă există în România dispozitive de manipulare a emisiilor și cere date de la VW. Ce riscă proprietarii mașinilor
Publicat: 26/09/2015, 14:20

Registrul Auto Român (RAR) verifică dacă pe mașinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor și a cerut reprezentanței Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.

„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, se arată într-un comunicat al RAR.

Potrivit acestuia, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate și a lansat o acțiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenței pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.

„Acțiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanților autorizați ai acestora, nicidecum persoanelor fizice (…) Menționăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel”, informează instituția.

Măsurile au fost luate în urma solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.

Registrul Auto Român subliniază că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine constructorului și autorității care a emis omologarea.

„Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcție de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate și va ține cont de măsurile administrative pe care autoritățile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”, se mai arată în comunicatul registrului.

Volkswagen a recunoscut marți că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conțin softul prin care este influențat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.

Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz și a avertizat că profitul grupului va fi afectat.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat joi că Volkswagen a informat că manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante a avut loc și în cazul automobilelor diesel din Europa.

Ministerul Transporturilor investighează totodată și vehicule ale altor producători auto, în privința corectitudinii testelor de poluare, a spus Dobrindt.

Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înșele autoritățile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, potrivit MarketWatch.

Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru și nici nu este la prima abatere. General Motors, Ford Moror și American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative și au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficiențele descoperite de autorități.

Tags:
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de...
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Cronica unui 'blat' anunțat. Motivul real pentru care Zanni a fost eliminat și adus înapoi...
Actrița celebră, la un pas de PARALIZIE! A descoperit că are o TUMORĂ pe măduvă
EXPERIMENT. Pască plină de mucegai, drob cu probleme şi cozonac fără lapte. Analizele de laborator...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Există români care nu și-au primit pensiile înainte de Paște: „Mi-am făcut niște calcule. Mă...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
Descoperire ULUITOARE la polii Pământului! Se întâmplă chiar acum
Euro falși în toată Europa. Banii care au fost falsificați: Nu trebuie să fii expert
Vârsta de pensionare ar putea crește în România. Datele care ar duce la o decizie...
I-a cerut soțului o fotografie cu bebelușul celui mai bun prieten al său, dar a...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Zeci de experţi în Inteligenţă Artificială de la Google, recrutați de Apple