Prima pagină » Știri » Cum arată noul pod de la Agigea, inaugurat cu o întârziere de aproape zece luni

Cum arată noul pod de la Agigea, inaugurat cu o întârziere de aproape zece luni

Cum arată noul pod de la Agigea, inaugurat cu o întârziere de aproape zece luni

Potrivit informațiilor de pe site-ul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CN APM) Constanța, termenul inițial de finalizare a lucrărilor la noul pod de la Agigea a fost toamna anului trecut, însă acesta a fost prelungit ulterior până în luna februarie 2015.

Din cauza mai multor probleme apărute în timpul lucrărilor, podul a putut fi deschis circulației abia luni.

De altfel, lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat în 6 octombrie, atunci fiind îndeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor.

FOTO: replicaonline.ro

Pe de altă parte, conform sursei citate, breteaua de acces la DN 39, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe acest drum prin construirea unei șosele cu două benzi în continuarea podului rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, va fi gata în aproximativ două săptămâni.

Noul pod care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi – care face legătura cu DN 39 Constanța – Mangalia -, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiție finanțată prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

FOTO: Mediafax

Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițănd circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Valoarea totală a contractului de finanțare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța” a fost de 191.797.112 lei. Din acest proiect face parte și obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca scop decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră și joncțiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.

Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

Lucrările la podul de la Agigea au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an din cauza contestațiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor și a selectării consultantului. Firma care a câștigat licitația pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft.

Premierul Victor Ponta a venit, anul trecut, de două ori să verifice stadiul lucrărilor de construcție la noul pod de la Agigea, solicitând constructorului urgentarea lucrărilor. În acea perioadă se executau lucrări de reparații la podul de la Agigea, iar în toamna anului trecut acesta a fost și închis temporar.

În noiembrie 2014, președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, care a mers pe noul pod de la Agigea pentru a verifica stadiul lucrărilor, a crezut că se află de fapt pe vechiul pod, de pe DN 39, și s-a contrazis cu jurnaliștii care i-au explicat că a încurcat podurile, spunându-le: „Vin de la București și știu mai mult ca voi”.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Cetatea Ada-Kaleh ar putea fi restaurată cu bani europeni