Cum arată noul pod de la Agigea, inaugurat cu o întârziere de aproape zece luni

Publicat: 20/10/2015, 00:02

Potrivit informațiilor de pe site-ul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CN APM) Constanța, termenul inițial de finalizare a lucrărilor la noul pod de la Agigea a fost toamna anului trecut, însă acesta a fost prelungit ulterior până în luna februarie 2015.

Din cauza mai multor probleme apărute în timpul lucrărilor, podul a putut fi deschis circulației abia luni.

De altfel, lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat în 6 octombrie, atunci fiind îndeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor.

FOTO: replicaonline.ro

Pe de altă parte, conform sursei citate, breteaua de acces la DN 39, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe acest drum prin construirea unei șosele cu două benzi în continuarea podului rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, va fi gata în aproximativ două săptămâni.

Noul pod care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi – care face legătura cu DN 39 Constanța – Mangalia -, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiție finanțată prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

FOTO: Mediafax

Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițănd circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Valoarea totală a contractului de finanțare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța” a fost de 191.797.112 lei. Din acest proiect face parte și obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca scop decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră și joncțiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.

Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

Lucrările la podul de la Agigea au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an din cauza contestațiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor și a selectării consultantului. Firma care a câștigat licitația pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft.

Premierul Victor Ponta a venit, anul trecut, de două ori să verifice stadiul lucrărilor de construcție la noul pod de la Agigea, solicitând constructorului urgentarea lucrărilor. În acea perioadă se executau lucrări de reparații la podul de la Agigea, iar în toamna anului trecut acesta a fost și închis temporar.

În noiembrie 2014, președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, care a mers pe noul pod de la Agigea pentru a verifica stadiul lucrărilor, a crezut că se află de fapt pe vechiul pod, de pe DN 39, și s-a contrazis cu jurnaliștii care i-au explicat că a încurcat podurile, spunându-le: „Vin de la București și știu mai mult ca voi”.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
Cronica unui 'blat' anunțat. Motivul real pentru care Zanni a fost eliminat și adus înapoi...
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Imagini demențiale cu prezentatorul PRO TV: s-a cherchelit, a făcut show, iar finalul e fabulos!
Actrița celebră, la un pas de PARALIZIE! A descoperit că are o TUMORĂ pe măduvă
EXPERIMENT. Pască plină de mucegai, drob cu probleme şi cozonac fără lapte. Analizele de laborator...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Există români care nu și-au primit pensiile înainte de Paște: „Mi-am făcut niște calcule. Mă...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte...
Descoperire ULUITOARE la polii Pământului! Se întâmplă chiar acum
Cutremur în tenis. HALEP a făcut anunțul: Nu se poate așa ceva
Pasca din copilărie, gust de neuitat. Care e ingredientul secret
I-a cerut soțului o fotografie cu bebelușul celui mai bun prieten al său, dar a...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Telescopul Gemini a făcut o descoperire neașteptată despre stelele binare gigantice