Prima pagină » Sănătate » Cum să scapi de pofta de dulce

Cum să scapi de pofta de dulce

Cum să scapi de pofta de dulce
Pofta de dulce ar putea fi diminuată, conform unui studiu recent.

Un factor rar adus în discuție care face mai grea respectarea unei diete este toleranța, corpul nostru fiind obișnuit cu o anumită cantitate de grăcime, zahăr sau sare. Cu cât mâncăm mai mult, cu atât avem nevoie de cantități mai mari pentru a simți gustul.

Un nou studiu arată că acest obicei ar putea fi eliminat, iar pofta de dulce ar putea să nu mai reprezinte o problemă. Alte studii au arătat că este posibil să îți înveți papilele gustative să ceară mai puțină sare. Pe măsură ce scazi cantitatea de sare , mâncărurile consumate de obicei o să înceapă să ți se pară prea sărate.

Într-un studiu de dimensiuni reduse publicat în Jurnalul American de Nutriție Clinică, cercetătorii au descoperit că aceeași metodă ar putea fi folosită și în cazul zahărului. Aceștia au selectat 29 de oameni care consumau cel puțin două băuturi îndulcite pe zi și le-au cerut să evalueze cât de dulci li se par unele deserturi și băuturi. Jumătate dintre participanții la studiu au fost rugați să diminueze cantitatea de zahăr cu 40%, în timp ce ceilalți au rămas la aceeași dietă. După trei luni,  aceștia au fost lăsați să mănânce ce voiau timp de o lună, scrie Time.com

Oamenii care scăzuseră cantitatea de zahăr au considerat că dulciurile și băuturile gustate erau mai dulci în comparație cu cei care mâncaseră la fel de dulce pe toata perioada studiului, confirmând faptul că experimentul a funcționat ca în cazul sării. Este important de menționat că efectul nu a ținut în momentul în care oamenii au revenit la vechile obiceiuri alimentare.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Vestea serii pentru șoferi: motorina se ieftinește de la miezul nopții
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Care sunt șansele ca R. Moldova să renunțe la independență pentru a intra în UE. Scenariul unirii cu România, analizat de presa internațională
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Ce a vorbit Dan Alexa cu Alina Pușcău după ce boala s-a agravat. „Să ne rugăm pentru ea că e mult mai greu”
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Afecțiuni medicale din cauza cărora șoferii pot ajunge la închisoare. Problema e tratamentul, nu boala
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată