Prima pagină » Știri » Cum să NU faci autostrăzi cu 6.000 de angajați și șefi care câștigă mai mult decât secretarii de stat

Cum să NU faci autostrăzi cu 6.000 de angajați și șefi care câștigă mai mult decât secretarii de stat

Detalii pe Gândul
Dintre cei aproape 6.000 de angajați ai CNADNR, aproape jumătate sunt muncitori, fiind un adevărat nucleu de „șefi”, având în vedere că un angajat din șase are funcție de conducere, potrivit celor mai recente date. Deși are 6.000 de angajați, CNADNR trebuie să facă licitație publică și să aleagă un proiectant și un constructor privat pentru orice groapă care apare pe autostrăzile și drumurile naționale din România.
 
Alegând la întâmplare zece declarații de avere pentru anul 2016, publicate pe site-ul CNADNR, se observă venituri nete cuprinse între 7.000 și 9.000 de lei lunar pentru șefi de departamente sau de servicii. Sunt însă și șefi de departament care au trecute în declarațiile de avere venituri de aproape 20.000 de lei lunar.  Silvia Ioana Bărbulescu, șef departament în cadrul CNADNR, a avut în 2016 venituri din salarii de 19.810 lei lunar, mai mult decât Narcis Neaga, șeful companiei.
 
 
Declarațiile de avere pun în lumină, pe lângă numărul mare de șefi și responsabili de departamente, și situațiile în care, în cadrul aceleiași companii de stat sunt angajați soțul și soția, o tendință care se întâlnește și în alte companii de stat.
 
În tot acest timp, starea drumurilor naționale din Ro­mâ­nia a rămas apropiată de cea existentă la începutul se­co­lului, aproximativ 40% dintre acestea fiind încă neasfaltate în anul 2014. Astfel 26% dintre drumuri erau încă pietruite în urmă cu doi ani, iar 12% erau drumuri de pământ, potrivit cal­culelor ZF pe baza datelor furnizate de Institutul Național de Statistică. În 2000, 50% dintre drumuri nu erau acoperite cu asfalt, ceea ce arată că în paisprezece ani nu s-a putut realiza decât o creștere cu 10 procente a proporției de drumuri asfal­tate. În 2014, doar 35% dintre drumurile din România erau modernizate, cu 10 procente mai mult decât în urmă cu 14 ani.
 
Bugetul pentru 2016 al Ministerului Transporturilor, aprobat în decembrie anul trecut, finanțează în continuare construcția de autostrăzi și căi ferate în Transilvania și Banat, deși în Moldova nu există nicio autostradă care să facă legătura cu celelalte regiuni.
 
De notat este că viteza medie de circulație în România este de aproximativ 66 km/h, pentru călătoriile interurbane, în condițiile în care, la nivel internațional, această medie se înscrie între 90 și 100 km/h.
 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Cetatea Ada-Kaleh ar putea fi restaurată cu bani europeni