Prima pagină » Economic » SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie

SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie

SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie

În perioada stării de urgență, în plină pandemie de COVID-19, românii au investit încredere în mai multe branduri care s-au implicat în susținerea comunității, iar mărcile care au suplinit lipsa de materiale de protecție necesare, precum măști sau produse sanitare au fost apreciate.

Potrivit unui studiu calitativ iSense Solutions realizat în comunitatea online iSense Modern Consumers în intervalul martie – iunie 2020, în baza răspunsurilor unui număr de 2.030 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani din mediul urban, anumite mărci de renume au ajuns să fie percepute de către consumatori ca o plasă de siguranță.

De altfel, consumatorii au menționat Farmec și eMag printre companiile care s-au remarcat în această perioadă. Dacă în primă instanță, Farmec a fost vizată pentru gelurile de dezinfectare lansate, fiind prima companie care a deschis o linie specială de produse de igienizare pentru mâini în această perioadă, eMag a fost perceput ca singura companie care avea măști de protecție în stoc, în prima etapă a pandemiei.

Cât de mult a contat comunicarea corporatistă în perioada stării de urgență

Un alt aspect important sesizat în cadrul studiului este și acela că brandurile s-au implicat în susținerea comunității, a categoriilor de persoane vulnerabile și a celor din linia întâi în lupta cu coronavirusul și au și comunicat despre eforturile lor. Ca atare, susțin experții, aceste decizii de implicare au adus cu sine multiple avantaje.

În acest context, 33% dintre românii din mediul urban sunt mult mai atenți la ceea ce le comunică un brand, 61% sunt mai deschiși să afle lucruri noi despre marca respectivă, iar 52% sunt mai deschiși să cumpere de la acel brand (conform iSense Modern Consumer Trends, studiu realizat pe un eșantion de 2.030 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în luna mai a anului 2020, reprezentativ la nivel urban, cu un grad de eroare +/-2.19%).

Campaniile de responsabilitate socială corporatistă, și ele apreciate

Cercetarea realizată de sursa citată a mai relevat și un alt aspect, și anume acela al gradului înalt de apreciere față de mărcile care au desfășurat campanii de responsabilitate socială corporatistă (CSR) în această perioadă, sprijinind persoanele care lucrează în prima linie. Ca exemple, au fost menționate campaniile desfășurate de eMag, Mobexpert, Banca Transivania, Bitdefender, Auchan & Leroy Merlin, Vodafone, OMV Petrom, Dove și Timișoreana.

Același nivel de apreciere l-au primit și mărcile care au susținut categoriile de persoane vulnerabile pe durata acestei perioade dificile, în special vârstnicii. Printre brandurile menționate de consumatori aici se numără Kaufland și parteneriatul cu Glovo, prin intermediul căruia au fost livrate gratuit cumpărăturile persoanelor vârstince, și Profi, care a comunicat plafonarea prețurilor la produsele disponibile în magazinele din toată țara.

Totodată, mărcile care au încurajat optimismul și buna dispoziție prin comunicarea realizată în această perioadă au atras atenția consumatorilor. Astfel, Aqua Carpatica a susținut optimismul prin sloganul „Va fi Bine”, în timp ce unele mărci de bere au reușit să îi implice în mod activ pe consumatori prin campanii bazate pe gamification, precum campania Ursus, „Urare în stilul Ursus”.

Încurajarea comportamentelor responsabile de distanțare fizică și susținerea sentimentului de unitate în vremuri dificile au făcut ca și alte mărci din industria berii, precum Heineken sau Bergenbier, să se facă remarcate și să fie menționate de către participanții la cercetare.

Nevoia unui ajutor din exterior

„În toată această perioadă caracterizată prin nesiguranță și incertitudini, românii cu care am discutat și-au manifestat dorința și deschiderea în a îmbrățișa o atitudine cât mai optimistă care să le ușureze adaptarea la noua normalitate.

„Distanțarea socială și informațiile din jur referitoare la neajunsurile sociale i-a făcut pe mulți să se simtă nesiguri cu privire la ce se poate întâmpla în viitorul apropiat. Chiar dacă în toată această perioadă au încercat să se încurajeze singuri și chiar să se implice în acțiuni sociale, au simțit cu siguranță nevoia unui ajutor din exterior care să le ofere o viziune mai sigură și mai încrezătoare.

„Astfel, mărcile care s-au implicat activ în această perioadă în campanii de comunicare centrate pe problemele și neajunsurile actuale au fost deosebit de apreciate de către consumatori, cei din urmă fiind atinși de solidaritate și implicare, atât în forme materiale, cât și prin îndemnuri și încurajări optimiste și responsabile”, a precizat Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Soft-ul de comunități Sense Communities poate fi utilizat și pentru dezvoltarea de comunități de activare de brand și este 100% personalizabil.

Prin intermediul acestei comunitați, companiile pot afla rapid percepțiile consumatorilor și pot identifica trenduri comportamentale relevante. Insighturile obținute prin intermediul unei comunitati online sunt mai complexe și mai bine argumentate, tehnologia utilizată permițând gamificări, încărcarea de material multimedia, implicarea în sarcinile de cercetare din confortul propriei locuințe și în propriul ritm.

Mediafax
Nicușor Dan participă online la reuniunea despre sprijinul pentru Ucraina
Digi24
Câtă încredere au românii în Donald Trump și în Vladimir Putin. Pe ce locuri se află Emmanuel Macron și Maia Sandu
Cancan.ro
Nu am scăpat! Pe ce dată se întoarce canicula în București și câte zile ține
Prosport.ro
Prezentatoarea TV care întoarce toate privirile la 34 de ani e fericită, după ce iubitul cu 11 ani mai mic decât ea a semnat contractul vieții
Adevarul
De ce a revenit Trump asupra deciziei privind armamentul pentru Ucraina: „Rușii adună peste 100.000 de oameni pentru un asalt”
Mediafax
Ursula von der Leyen a supraviețuit votului de neîncredere în conducerea Comisiei Europene
Click
Nutriționiștii avertizează, după decesul lui Mihai Leu. Cum prevenim cancerul de colon, care sunt alimentele-otravă? Trucul lui Dorel Vișan: „Bei cana asta, pe parcursul zilei, puțin câte puțin”
Wowbiz
Mama tinerei ucisă în Mureș face declarații tulburătoare! Modul înfiorător în care Anda a fost lăsată fără viață de bărbatul de care încerca să scape de luni întregi: „L-am implorat să se oprească”. Criminalul, dat în urmărire națională
Antena 3
„Totul este un fake ordinar”. O româncă care și-a plănuit o vacanță de 1 lună în Bali a fost șocată de ce a găsit pe insulă
Digi24
Cum vrea Radu Miruță să dea afară angajații cu „contracte betonate” sau să le scadă veniturile. „Mergi pe traseul ăsta, e foarte sigur”
Cancan.ro
Mariana Veszi a murit din cauza unei boli nemiloase 😢 Ultimul gest făcut pe patul de spital a emoționat o comunitate întreagă
Ce se întâmplă doctore
Doliu în lumea filmului. Actrița CELEBRĂ a murit la doar 42 de ani! Cauza decesului
observatornews.ro
Vlad a contestat nota 9,95 luată la Matematică. Cât a primit după recorectare, la Evaluarea Naţională
StirileKanalD
„Ce mă fac eu fără tine?” Daniel Alexandru a murit după 76 de zile de comă. Tânărul a fost bătut fără milă la o petrecere: „Drum lin către îngeri!”
KanalD
Un tânăr de 20 de ani, din Ialomița, este internat cu antrax la Institutul Matei Balș. Mama lui a murit, iar tatăl prezintă simptome
Ciao.ro
Divele din România care au atras toate privirile cu cele mai îndrăznețe ţinute! Imagini de colecție
Promotor.ro
Efectele eliminării subvențiilor RABLA 2025 pentru România - „Impactul este direct și sever”
Descopera.ro
Un mare mister al omenirii, aproape de rezolvare
Capital.ro
Adio, maestre! Marele artist a murit. A fost unul dintre cei mai iubiți comedianți
Evz.ro
De speriat! AIEA: Germania poate produce arme nucleare în câteva luni
A1
Ștefan Iancu, actorul din Ana, Mi-ai fost scrisă în ADN, a făcut un pas important în carieră. Ce planuri are pentru vara asta
Stirile Kanal D
Pe Notino.ro, Summer Black Friday 2025 vine cu reduceri de până la 33%
Kfetele
O tânără mămică de gemene, în vârstă de 24 de ani, s-a stins din viață după ce a fost mutată la mai multe spitale, în urma unei operații de cezariană!
RadioImpuls
EXCLUSIV: Medana Oprea trăiește o vară ca o poezie, între iubire, cultură și planuri de suflet cu Alin Oprea: "Locul în care eu mă simt ca în Rai are niște apusuri absolut senzaționale..."
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Măria are vise erotice: – Ioane, eram la o expoziţie de obiecte masculine!
Descopera.ro
Ruinele unui templu vechi de 1.400 de ani dezvăluie misterele unei civilizații enigmatice