SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie

SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie
În perioada stării de urgență, în plină pandemie de COVID-19, românii au investit încredere în mai multe branduri care s-au implicat în susținerea comunității / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 01/07/2020, 12:01
Actualizat: 01/07/2020, 12:09

În perioada stării de urgență, în plină pandemie de COVID-19, românii au investit încredere în mai multe branduri care s-au implicat în susținerea comunității, iar mărcile care au suplinit lipsa de materiale de protecție necesare, precum măști sau produse sanitare au fost apreciate.

Potrivit unui studiu calitativ iSense Solutions realizat în comunitatea online iSense Modern Consumers în intervalul martie – iunie 2020, în baza răspunsurilor unui număr de 2.030 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani din mediul urban, anumite mărci de renume au ajuns să fie percepute de către consumatori ca o plasă de siguranță.

De altfel, consumatorii au menționat Farmec și eMag printre companiile care s-au remarcat în această perioadă. Dacă în primă instanță, Farmec a fost vizată pentru gelurile de dezinfectare lansate, fiind prima companie care a deschis o linie specială de produse de igienizare pentru mâini în această perioadă, eMag a fost perceput ca singura companie care avea măști de protecție în stoc, în prima etapă a pandemiei.

Cât de mult a contat comunicarea corporatistă în perioada stării de urgență

Un alt aspect important sesizat în cadrul studiului este și acela că brandurile s-au implicat în susținerea comunității, a categoriilor de persoane vulnerabile și a celor din linia întâi în lupta cu coronavirusul și au și comunicat despre eforturile lor. Ca atare, susțin experții, aceste decizii de implicare au adus cu sine multiple avantaje.

În acest context, 33% dintre românii din mediul urban sunt mult mai atenți la ceea ce le comunică un brand, 61% sunt mai deschiși să afle lucruri noi despre marca respectivă, iar 52% sunt mai deschiși să cumpere de la acel brand (conform iSense Modern Consumer Trends, studiu realizat pe un eșantion de 2.030 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în luna mai a anului 2020, reprezentativ la nivel urban, cu un grad de eroare +/-2.19%).

Campaniile de responsabilitate socială corporatistă, și ele apreciate

Cercetarea realizată de sursa citată a mai relevat și un alt aspect, și anume acela al gradului înalt de apreciere față de mărcile care au desfășurat campanii de responsabilitate socială corporatistă (CSR) în această perioadă, sprijinind persoanele care lucrează în prima linie. Ca exemple, au fost menționate campaniile desfășurate de eMag, Mobexpert, Banca Transivania, Bitdefender, Auchan & Leroy Merlin, Vodafone, OMV Petrom, Dove și Timișoreana.

Același nivel de apreciere l-au primit și mărcile care au susținut categoriile de persoane vulnerabile pe durata acestei perioade dificile, în special vârstnicii. Printre brandurile menționate de consumatori aici se numără Kaufland și parteneriatul cu Glovo, prin intermediul căruia au fost livrate gratuit cumpărăturile persoanelor vârstince, și Profi, care a comunicat plafonarea prețurilor la produsele disponibile în magazinele din toată țara.

Totodată, mărcile care au încurajat optimismul și buna dispoziție prin comunicarea realizată în această perioadă au atras atenția consumatorilor. Astfel, Aqua Carpatica a susținut optimismul prin sloganul „Va fi Bine”, în timp ce unele mărci de bere au reușit să îi implice în mod activ pe consumatori prin campanii bazate pe gamification, precum campania Ursus, „Urare în stilul Ursus”.

Încurajarea comportamentelor responsabile de distanțare fizică și susținerea sentimentului de unitate în vremuri dificile au făcut ca și alte mărci din industria berii, precum Heineken sau Bergenbier, să se facă remarcate și să fie menționate de către participanții la cercetare.

Nevoia unui ajutor din exterior

„În toată această perioadă caracterizată prin nesiguranță și incertitudini, românii cu care am discutat și-au manifestat dorința și deschiderea în a îmbrățișa o atitudine cât mai optimistă care să le ușureze adaptarea la noua normalitate.

„Distanțarea socială și informațiile din jur referitoare la neajunsurile sociale i-a făcut pe mulți să se simtă nesiguri cu privire la ce se poate întâmpla în viitorul apropiat. Chiar dacă în toată această perioadă au încercat să se încurajeze singuri și chiar să se implice în acțiuni sociale, au simțit cu siguranță nevoia unui ajutor din exterior care să le ofere o viziune mai sigură și mai încrezătoare.

„Astfel, mărcile care s-au implicat activ în această perioadă în campanii de comunicare centrate pe problemele și neajunsurile actuale au fost deosebit de apreciate de către consumatori, cei din urmă fiind atinși de solidaritate și implicare, atât în forme materiale, cât și prin îndemnuri și încurajări optimiste și responsabile”, a precizat Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Soft-ul de comunități Sense Communities poate fi utilizat și pentru dezvoltarea de comunități de activare de brand și este 100% personalizabil.

Prin intermediul acestei comunitați, companiile pot afla rapid percepțiile consumatorilor și pot identifica trenduri comportamentale relevante. Insighturile obținute prin intermediul unei comunitati online sunt mai complexe și mai bine argumentate, tehnologia utilizată permițând gamificări, încărcarea de material multimedia, implicarea în sarcinile de cercetare din confortul propriei locuințe și în propriul ritm.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
Bucurie mare în showbiz ❤️ ❤️ Fosta asistentă de la Acces Direct este însărcinată pentru...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
SUA au cumpărat 81 de avioane sovietice de la un aliat al lui Putin cu...
BOMBĂ la Survivor! Cum a TRIŞAT Iancu Sterp cu ajutorul fratelui său! Descalificat înainte de...
Cum a rămas, de fapt, Gina Pistol însărcinată. Nu mai avea nicio speranță: „Smiley mi-a...
Românul care a cumpărat un avion de pasageri şi-l transformă în restaurant. Momentul în care...
Tragedie în România! A MURIT
Irinuca Columbeanu se întoarce în România! Ce spune Irinel Columbeanu despre vizita fiicei sale: „Nu...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Filtru de particule înfundat se REPARĂ sau se ARUNCĂ? Ce durată de viață are DPF?
S-a realizat al doilea transplant de rinichi de porc către un pacient uman
Cea mai BOGATĂ actriță de la Hollywood! „Puțină lume știe despre mine că...
S-a decis plata a 718 LEI de persoană în România. Banii intră automat pe carduri...
Săptămâna Patimilor. Rugăciunea care se rostește în „Marţea Mare”
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"M-am săturat". David Pușcaș a ajuns la capătul puterilor. Ce piedici întâmpină fiul adoptiv al...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Astronomii au descoperit cum s-a format „inima” de pe Pluto