Prima pagină » Actualitate » Cei mai mulți români permit utilizarea datelor lor personale (STUDIU)

Cei mai mulți români permit utilizarea datelor lor personale (STUDIU)

Cei mai mulți români permit utilizarea datelor lor personale (STUDIU)

Cei mai mulţi români oferă acces la datele lor personale. Este rezultatul unui studiu efectuat de InfoCons în ţările UE. Realizatorii studiului au vrut să afle cât de dispuşi sunt cetăţenii să ofere acces la datele lor atunci când sunt online şi au aflat că românii se află în fruntea topului.

80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare

Conform rezultatelor sondajului din 2020, 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare. Ei sunt pe locul doi în Europa după bulgari. La polul opus sunt olandezii şi finlandezii care nu vor, în proporţie de aproximativ 70%, să le fie folosite datele personale.

Studiul InfoCons a mai arătat că în Europa una din două persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricţionat doar la poziţia lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informaţii.

Mai puţini (40%) cetăţeni UE citesc declaraţiile politicii de confidenţialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conţinutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.

Totodată, 33% au verificat că site-ul pe care şi-au furnizat datele personale este sigur.

Sondaj IRES: 64% dintre consumatorii de energie nu intenţionează să-şi schimbe furnizorul în acest an

Un sondaj realizat de IRES – Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie arată că 64% dintre consumatorii de energie nu au de gând să-şi schimbe furnizorul în acest an.

De asemenea, 25% spun că îşi vor schimba furnizorul, iar 11% nu ştiu.

Printre motivele pentru care nu au de gând să schimbe furnizorul, consumatorii menţionează teama de schimbare (34%) şi lipsa informaţiilor (29%), 8% sunt mulţumiţi de furnizorul actual şi 7% din comoditate.

Din totalul respondenţilor, 51% se aflau în piaţa reglementată, 37% în piaţa liberă, iar restul de 12% nu ştiau în care dintre categorii se încadrează sau nu au răspuns. Dintre cei care au ieşit în piaţa liberă, 84% au păstrat acelaşi furnizor.

Recomandarea video

Mediafax
24 de ore de Cod roșu în Carpații Meridionali și de Curbură. Rafale de 120 km / h
Digi24
Ceasuri Rolex, lingouri de aur și o diplomație „decimată din interior”. Cum funcționează politica externă a Americii în era Trump 2.0
Cancan.ro
Cât costă rochia purtată de Mirabela Grădinaru la Digi24. De ce a atras atenția tuturor
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Marea hidrocentrală Lotru–Ciunget, capodopera energetică ascunsă în Carpați. A fost numită cea mai grandioasă din Europa
Mediafax
Un incident apare din ce în ce mai des în avioanele de pasageri. Ce fac unii călători și cum reacționează personalul
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Care este mâncarea preferată a lui Nicușor Dan. Mirabela Grădinaru: „Nu ajung să ating calitatea sau gustul mâncării din copilărie”
Cancan.ro
Alex Bodi continuă scandalul aprins cu Ramona Olaru! Musculosul nu se lasă: 'O să aduc eu amintiri de la Agronomie când
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Nemții au desenat viitoarea Dacia C-Neo. Viziunea unui tuner axat pe modelele mărcii
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Industria frumuseții s-a transformat într-un univers religios, care cere credință