Prima pagină » Actualitate » Bulgarii vor să construiască două autostrăzi care să lege Bucureștiul de două orașe—port din Grecia, plus o linie de mare viteză. Când ar urma să fie finalizate

Bulgarii vor să construiască două autostrăzi care să lege Bucureștiul de două orașe—port din Grecia, plus o linie de mare viteză. Când ar urma să fie finalizate

Bulgarii vor să construiască două autostrăzi care să lege Bucureștiul de două orașe—port din Grecia, plus o linie de mare viteză. Când ar urma să fie finalizate

Autoritățile de la sud de Dunăre au anunțat planuri ambițioase pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, menită să lege România de Grecia. Anunțul a fost făcut de vicepremierul bulgar Grozdan Karadjov, în același timp titular al mandatului dezvoltării regionale, respectiv un nou coridor cu autostrăzi de la București la porturile Alexandroupolis și Salonic, relatează G4Media, care citează Rador, care preia publicația 24Chasa.

Planurile autorităților au fost detaliate în cadrul dezbaterii „Balcanii Conectați”, care face parte din formatul Trend Europe al ziarului 24Chasa, în parteneriat cu Parlamentul European, iar la aceasta au participat, alături de vicepremierul bulgar, ministrul adjunct al transporturilor de la Sofia, Ilia Iliev, precum și experții bulgari Ivan Kațarov și Simeon Evtimov.

Sursele de finanțare

Potrivit sursei citate, coridorul de la București la porturile grecești ar fi bine să fie combinat cu o linie de cale ferată. Acest proiect este prioritar pentru UE, care îl poate cofinanța și poate atrage Banca Europeană de Investiții pentru a face procedurile.

Coridorul Orient/Estul Mediteranei – care în Bulgaria se întinde de la Vidin – Sofia – Kulata, iar de acolo din nou către Salonic – a fost, de asemenea, important pentru UE, arată sursa citată.

Astfel, dacă România și Bulgaria nu își construiesc autostrăzile, există o alternativă prin Macedonia de Nord și, prin urmare, ambele țări vor fi ocolite de fluxurile de transport, crede Grozdan Karadjov.

Vicepremierul bulgar a anunțat și un alt nou proiect, respectiv o autostradă de la Ruse la Veliko Tîrnovo, care este planificată să fie finalizată până în 2028.

Printre prioritățile pe termen scurt alte guvernului de la Sofia se numără finalizarea autostrăzii Hemus până în 2027, finalizarea autostrăzii Vidin-Botevgrad, în doi ani și jumătate, finalizarea autostrăzii Europa.

Potrivit sursei citate, în următorii trei ani va fi lansată autostrada Marea Neagră, care va lega portul românesc Constanța de Varna și Burgas, urmând ca de acolo să continue spre Istanbul.

Presa bulgară scrie că, în ceea ce privește construirea de noi poduri peste Dunăre, până în prezent nu a existat nicio aprobare/acord din partea României pentru niciunul dintre cele cinci proiecte.

În cadrul dezbaterii, ministrul adjunct al transporturilor, Ilia Iliev, a vorbit despre linii de mare viteză de peste 200 km pe oră și despre o călătorie care ar dura doar trei ore până la București și de la Sofia la Varna.

Planurile feroviare

În ceea ce privește liniile feroviare, singura legătură electrificată în prezent ar fi cea cu Turcia. Bulgaria are către România trei trasee, dar cu o viteză medie de 40 km pe oră. Prin Serbia, de la Dimitrovgrad la Nis, linia de cale ferată nu a fost de asemenea electrificată și are o viteză redusă.

De asemenea, nu există nicio linie cu Macedonia de Nord, iar cele două legături cu Grecia de pe teritoriul acesteia nu sunt nici ele electrificate. În ceea ce privește extinderea rețelei transeuropene, Bulgaria este din nou izolată, crede ministrul adjunct al transporturilor. România plănuiește o linie de mare viteză, în Grecia este există deja una de la Atena la Salonic, iar în curând va începe una între Salonic și Alexandroupolis.

Oficialul de la Transporturi spune că ministerul va purta discuții cu omologii săi greci, pentru a se îndrepta ei către Kulata și vor fi analizate posibilități pentru linii de mare viteză pe direcția București-Sofia-Kulata în direcția Atena.

„Ne vom îndrepta eforturile și în direcția Varna. Astfel, sunt șanse mari ca pe viitor distanța Sofia – Varna, Sofia – București să fie luată în cel mult trei ore”, a spus Ilia Iliev.

Europarlamentarul Petăr Vitanov a subliniat că UE introduce noi standarde, printre care o viteză de 160 km/h pentru transportul de pasageri și 100 km pentru transportul de marfă.

Potrivit eurodeputatului bulgar, realizarea proiectelor feroviare este o mare oportunitate pentru Bulgaria de a ieși din rolul unei țări periferice.

Prezent la discuție, și expertul feroviar Simeon Evtimov a pus ccentul pe o linie de cale ferată de mare viteză de la București la Atena, dar a declarat că aceasta ar putea ajunge și în Țările Baltice. Ivan Kațarov, directorul executiv al Forumului Bulgar pentru Infrastructura de Transport, s-a pronunțat împotriva reluării ideii unui tunel lung de 15 kilometri prin Defileul Kresna de pe autostrada Struma. Acesta a subliniat că Bulgaria ar trebui să dezvolte și transportul pe Dunăre.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și

Mediafax
Ilie Bolojan susţine creşterea normei didactice: 'Nu este o tragedie să predai 20 de ore'
Digi24
Vladimir Putin, o nouă conversație cu Donald Trump. Când vor vorbi cei doi
Cancan.ro
EL este italianul de 48 de ani ucis de urs, pe Transfăgărășan. IREAL ce a putut să facă înainte de atacul fatal
Prosport.ro
Imaginile durerii de la Hunedoara! Rămasă fără cuvinte, soția lui Mihai Leu a fost consolată de sute de oameni
Adevarul
Momentul în care o clădire din centrul Teheranului este spulberată de o rachetă lansată de armata israeliană
Mediafax
HOROSCOP 4 iulie. Zi decisivă pentru Lei, Peștii joacă periculos iar Taurii află un adevăr neașteptat
Click
Cum au reacționat turiștii români când au văzut prețul unei sticle de apă în supermarketurile din Grecia. „La noi e considerată lux”
Wowbiz
Anna, soția lui Mihai Leu, interviu în lacrimi: „I-am spus să se odihnească… și el mi-a răspuns cu o lacrimă, deși era în comă profundă”. Ultimele clipe ale campionului povestite în exclusivitate
Antena 3
Doi soți care își renovau singuri casa veche au avut un „șoc complet” când au văzut ce era în pereții acesteia
Digi24
CCR susține că judecătorii care își încheie mandatul în acest an nu au cerut prime de 180.000 de lei fiecare
Cancan.ro
Divorț-ȘOC în showbiz! Cei doi și-au spus ADIO, la doar un an de la căsnicie 😲
Ce se întâmplă doctore
O recunoști? Acum e una dintre cele mai îndrăgite artiste din România. Mulți nu știu din prima cine este
observatornews.ro
El este italianul ucis de ursoaică pe Transfăgărăşan. Momentul atacului
StirileKanalD
VIDEO Un bărbat a fost ucis de urs, pe Transfăgărășan. Animalul l-a târât zeci de metri într-o râpă. Imagini terifiante cu cadavrul victimei
KanalD
A murit actorul Michael Madsen, starul filmelor „Reservoir Dogs” și „Kill Bill”. Avea 67 de ani
Ciao.ro
Ce alte vedete din România suferă de cancer la colon + Ce simptome au avut: 'Totul a început de la o ciorbă'
Promotor.ro
Te poți trezi cu un bilet „surpriză” în geam. Cea mai frecventă greșeală a șoferilor din București
Descopera.ro
Prima specie care a călătorit în jurul Lunii NU a fost omul
Capital.ro
Se schimbă legea pentru șoferii pensionari în România. Restricție la permisul de conducere
Evz.ro
Corupția, o constantă a comunismului românesc
A1
Care e starea de sănătate a lui Ion Iliescu în prezent. Medicii spun că ar fi stabil cardiac
Stirile Kanal D
VIDEO Ce le-a spus Mihai Leu apropiaților înainte să moară. Cuvintele care i-au marcat: „Trebuie să te uiţi la stele”
Kfetele
O mamă însărcinată și cu doi copii a fost ucisă. Asemănări tulburătoare cu cazul Teodorei Marcu!
RadioImpuls
O tânără de 29 de ani a intrat în comă după ce și-a făcut un tatuaj la o petrecere de burlăcițe: "Starea ei este critică. Inima, rinichii și plămânii cedează". Apelul disperat făcut de prietena ei: "Vă rog. Vă cerem urgent ajutorul"
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Ce se întâmplă cu Adam, după prima beție?
Descopera.ro
Mii de angajați Microsoft concediați, în timp ce gigantul investește masiv în Inteligența Artificială