VIDEO | Nicușor Dan: „Până în 2024 îmi asum semaforizarea inteligentă în integralitate pentru oraş, reabilitarea a 50 de kilometri linie de tramvai şi metrou de suprafaţă în zona de nord”

Publicat: 20/06/2022, 22:24
Actualizat: 20/06/2022, 22:26

Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit, luni, la Digi24, despre proiectele mari de infrastructură pe care și-a propus să le finalizeze până în anul 2024. Oficialul este de părere că cea mai bună soluţie pentru traficul din București este semaforizarea inteligentă, alături de achiziţia de noi tramvaie și o centură de cale ferată. Edilul a precizat că așteptă deschiderea fondurilor europene în această toamnă pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai și înființarea unui metrou de suprafață.

„Cea mai bună soluţie pe cost-beneficiu este semaforizarea inteligentă, am început-o, apoi trebuie să dezvolţi transportul public. După cum ştiţi, au început să vină tramvaiele, cele 100 de tramvaie de la Arad, suntem în achiziţie 100 de autobuze electrice, foarte curând 120 de tramvaie, după asta trebuie să prioritizez transportul public, iar asta e corelată de strategia de parcare și, după aceea, avem noi o mare oportunitate în București, avem o rețea relativ extinsă de tramvaie, numai că pe anumite porțiunii se circulă cu 5 km/h pentru că nu sunt reabilitate și avem deja toate studiile făcute. Așteptăm deschiderea fondurilor europene în această toamnă pentru a reabilita 50 de kilometri și mai avem o mare oportunitate – avem o centură CFR în jurul Bucureștiului, așa-numita ‘linie de Constanța’, care trece prin Pipera, niște intrări și niște gări interioare, tot CFR, pe care putem să facem un așa-numit ‘tren urban’ sau ‘metrou de suprafață’. Cam astea sunt proiectele mari”, a afirmat Nicuşor Dan.

Nicușor Dan a vorbit și despre Autostrada A0, un proiect al ministerului Transporturilor, pentru decongestionarea traficului de pe bulevardele suprasolicitate.

„Mai avem – asta ţine de Ministerul Transporturilor – Autostrada A0 și un proiect comun pe care îl avem cu Consiliul Județean Ilfov și cu ministerul Transporturilor, niște mari ieșiri până la Autostrada A0, cum este Bulevardul Timișoara, pentru a lua presiunea de pe acele bulevarde care sunt suprasolicitate, cum e Bulevardul Maniu. Noi suntem o autoritate publică, nu suntem un privat. Dacă administrația anterioară ne-ar fi lăsat niște proiecte – cum ne-a lăsat, de exemplu, Doamna Ghica – le facem mai repede. Dacă nu ne-a lăsat niște proiecte, trebuie să începem cu studiu de oportunitate, studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, achiziție publică și toate procedura asta durează.

Dacă, în plus, îți găsești și conturile blocate și trebuie niște luni ca să le deblochezi și poți să începi investiții, timpul se lungește. Deci pe semaforizare inteligentă avem patru etape. Studiul de prefezabilitate l-am făcut, în sensul că am sudiat toate intersecțiile din București și ce este de făcut pentru fiecare. În prima etapă, în colaborare cu Primăriile de sector, folosim bani din PNRR. O să facem câte o axă pentru fiecare sector, adică o corelare a semaforului verde pe aceste ieșiri”, a precizat Nicușor Dan.

Întrebat care sunt proiectele pe care le poate finaliza până în 2024, Nicuşor Dan a precizat că este vorba de semaforizarea inteligentă, reabilitarea liniilor de tramvai și metroul de suprafaţă.

„Până în 2024 îmi asum semaforizarea inteligentă în integralitate pentru oraş, reabilitarea a 50 de kilometri linie de tramvai, deci să ajungem de la 100 la 150 şi metrou de suprafaţă în zona de nord. Adică o linie care să unească Gara de Nord – Gara Obor, încă o linie care să unească Gara de Vest – Gara Obor. Astea sunt pe infrastructură proiectele cele mai importante”, a declarat Nicuşor Dan.

Bianca Iliescu
Bianca Iliescu și-a început cariera jurnalistică în 2019, la Prima TV, unde a lucrat ca redactor de știri externe pentru jurnalul "Focus". Ulterior, mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de...
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Cronica unui 'blat' anunțat. Motivul real pentru care Zanni a fost eliminat și adus înapoi...
Actrița celebră, la un pas de PARALIZIE! A descoperit că are o TUMORĂ pe măduvă
EXPERIMENT. Pască plină de mucegai, drob cu probleme şi cozonac fără lapte. Analizele de laborator...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Există români care nu și-au primit pensiile înainte de Paște: „Mi-am făcut niște calcule. Mă...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
Descoperire ULUITOARE la polii Pământului! Se întâmplă chiar acum
Euro falși în toată Europa. Banii care au fost falsificați: Nu trebuie să fii expert
Vârsta de pensionare ar putea crește în România. Datele care ar duce la o decizie...
I-a cerut soțului o fotografie cu bebelușul celui mai bun prieten al său, dar a...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Un aeroport din Japonia nu a pierdut niciun bagaj din 1994 încoace