Prima pagină » Actualitate » Proiectul metroului din Cluj, un vis greu de realizat. Licitația a fost amânată a treia oară, iar costurile de realizare au crescut

Proiectul metroului din Cluj, un vis greu de realizat. Licitația a fost amânată a treia oară, iar costurile de realizare au crescut

Proiectul metroului din Cluj, un vis greu de realizat. Licitația a fost amânată a treia oară, iar costurile de realizare au crescut
Proiectul metroului din Cluj un vis greu de realizat

Clujenii vor mai avea de așteptat până când se vor putea bucura de un transport subteran, așa cum are Capitala. Deși lucrările nici măcar nu au început, prețurile de execuție deja s-au mărit, iar licitația s-a amânat pentru a treia oară.

Dacă din estimările inițiale, viitorul metrou din Cluj urma să coste 1,8 miliarde de euro, acum lucrările pentru prima magistrală au ajuns la 2,4 miliarde de euro, o scumpire de 35%. Prin PNRR, proiectul ar urma să primească o sumă infimă, respectiv 300 de milioane de euro.

„Acest proiect n-a fost anulat, n-a fost suspendat, şi-a urmat parcursul de licitaţie prevăzut de lege. Dar dacă un război apare, între momentul declanşării licitaţiei şi momentul finalizării ei, este de ordinul evidenţei că trebuie să iei decizii pentru a te adapta la realitate”, spune primarul Clujului, Emil Boc.

Metroul din Cluj, pe butuci

Unul dintre termenele „cele mai optimiste” arată că abia peste aproximativ patru ani ar urma să fie realizată prima stație pentru care s-ar fi găsit bani. Această stație ar urma să facă legătura între Calea Mănăştur și stația Europa Unită.

Chiar dacă Ministerul Transporturilor și Guvernul României vor aproba investițiile pe noile costuri cu 35% mai mari față de estimările inițiale, lucrările au șanse minime să demareze imediat.

„Nu mai avem încredere în abilităţile actualei administraţii locale să ducă acest proiect la bun sfârşit. Dacă ne aducem aminte, doar anul ăsta, proiectul a avut 3 amânări, o suspendare şi o scumpire”, spune președintele USR Cluj, Ciprian Rus.

Metroul din Cluj ar urma să aibă 19 staţii, 5 în Floreşti şi restul în Cluj-Napoca. Trenurile vor avea capacitatea să transporte 165.000 pasageri zilnic, ceea ce ar fi o gură mare de aer pentru traficul suprateran.

Sursa: Observatornews

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Horoscop 5 decembrie 2025: O zi intensă cu vești care răstoarnă planuri
Digi24
Dmitri Medvedev amenință „nebuna Uniune Europeană”: confiscarea activelor rusești ar fi echivalentă cu un act ce justifică războiul
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
„Îți place să trăiești în Europa?”. Un jurnalist ucrainean a abordat-o pe presupusa fiică a lui Putin la Paris / Ea spune că îi pare „foarte rău” pentru războiul din Ucraina
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Digi24
Rusia va ajunge la granița României, diplomatic sau prin arme, amenință Vladimir Putin
Cancan.ro
DOLIU în presă! A murit jurnalistul Mihai Stănescu
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Cea mai bine vândută mașină din România, în noiembrie: Doar bulgarii mai cumpără acest model
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii