Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat / Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă

Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat / Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă
FOTO - ISU Teleorman
Publicat: 14/03/2023, 07:58

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, spune că mecanicul trenului de călători a făcut ceea ce se cheamă „o depășire controlată”, intrând pe culoarea roșie a semnalului de cale ferată.

”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul”, afirmă directorul CFR Călători.

Acesta precizează că răniții în urma evenimentului feroviar au suferit răni după ce trenul de persoane a frânat brusc, nu din cauza impactului.

”Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat (…) semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă, eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul. Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Nu vreau să spun nimic, evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici. Deci a lovit vagonul de marfă, vagonul de marfă a creat o undă de şoc, dat fiind că trenul de marfă are mai largă cupla de legare şi tampoanele şi a ridicat puţin penultimul vagon din tren. Mecanicul de la trenul de marfă a constatat impactul, că a zis că a avut un şoc şi a văzut că creşte viteza de la 8 la 10 kilometri, dar nu a oprit trenul şi a continuat să meargă, ceea ce pe un macaz şi o curbă care au intrat în circulaţie acolo, a făcut să ridice şi să se aducă vagoanele în starea în care le-aţi văzut. Distanţa dintre locul impactului şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Deci nu a fost din şocul şi din tamponarea cu locomotiva de la CFR Călători tot ce s-a văzut, cum arată vagoanele de marfă”, a declarat Traian Preoteasa, luni seară, într-o intervenţie telefonică la Euronews România.

„Nu se poate mușamaliza”

Directorul CFR Călători a spus că persoanele rănite nu au suferit leziuni din cauza impactului dintre cele două trenuri, ci din cauza frânei foarte puternice.

”Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc, lumea era în somn, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi doi dintre ei am înţeles că s-au lovit de nişte bare. La ora actuală am înţeles că nu mai e nimeni în spital”, a explicat Preoteasa.

El a spus că mecanicul trenului de călători nu a lăsat să funcționeze sistemul de siguranță, fapt care arată că nu dormea în momentul producerii accidentului.

”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare (faptul că mecanicul ar fi fost distras de reţelele de socializare – n.r.), pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a adăugat directorul CFR Călători.

„Nu se poate mușamaliza la calea ferată un eveniment”, a subliniat Preoteasa.

Accidentul s-a produs luni dimineața, între Roșiorii de Vede și Măldăeni. CFR a confirmat că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din județul Teleorman a depășit indicatorul „OPRIRE” și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Compania a anunțat că traficul în zonă este în continuare perturbat și se așteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor, scrie g4media.ro.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Sunt extratereștrii pe K2-18b? Telescopul James Webb a fost îndreptat spre planeta pe care au...
Cea mai „nebună” ofertă vine de la Lidl! Ce o să găsiți în supermarketuri de...
FOTO. Ioana Marcu, soția lui Ciprian Marica, apariție îndrăzneață cu bustul generos la vedere!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Localitatea care a dispărut de pe harta României. În 2002 mai avea doar 3 locuitori
Actrița care i-a ÎNNEBUNIT pe bărbați! Imagini de vis cu vedeta! Are trup de zeiță...
O româncă stabilită în Spania arată ce găteşte cu alimentele pe care le găseşte prin...
VIDEO. Profesoara concediată din cauza pozelor indecente de pe net le-a râs în față părinților...
Tragedie în stațiunea Mamaia. Un bărbat s-a înecat în mare, chiar în ziua de Florii
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
SE CONFISCĂ mașina pe loc. Decizie pentru cei care merg să facă ITP-ul
Fiica lui Costel Corduneanu, pe urmele tatălui. Ce performanță a reușit
Cine a câștigat a 11-a gală Te cunosc de undeva!. Punctele concurenților de la canapea...
VIDEO. Profesoara concediată din cauza pozelor indecente de pe net le-a râs în față părinților...
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
Ce face mereu Loredana Groza înainte de a se urca pe scenă
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Frații Montgolfier, inventatorii balonului cu aer cald. Pionierii zborului cu echipaj uman