Prima pagină » Actualitate » Închiderea Drumului Osiei din Militari Residence a „spart” Bulevardul Iuliu Maniu. Fost city manager: Decizia unei minți luminate, ca la Podul Grant

Închiderea Drumului Osiei din Militari Residence a „spart” Bulevardul Iuliu Maniu. Fost city manager: Decizia unei minți luminate, ca la Podul Grant

De câteva zile, traficul de pe cea mai importantă ieșire din București – și cel mai mare bulevard din Sectorul 6 a devenit un coșmar. Bulevardul Iuliu Maniu oricum era foarte congestionat, însă, odată cu închiderea unei porțiuni din Drumul Osiei – arteră de intrare în „Militari Residence”, traficul este acum blocat de la un capăt la celălalt. Adrian Vigheciu, fost city manager al Sectorului 6, spune că lucrările la „Osiei” nu ar fi trebuit să înceapă într-o perioadă atât de aglomerată.

De câteva zile, au început lucrările de reabilitare a ultimului tronson din Drumul Osiei, partea de intrare în „Militari Residence”.

Pentru desfășurarea lucrărilor, traficul a fost închis pe un sens, acolo unde a început frezarea şi se va lucra la rețelele de utilități.

Adrian Vigheciu, fost city manager al Sectorului 6, în prezent consilier general în CGMB, susține că aceste lucrări au dat și mai rău peste cap traficul de pe bulevardul „Iuliu Maniu”.

„Avem în față un nou caz Podul Grant, care a fost închis, tot de niște minți luminate, în cea mai aglomerată perioadă a anului. Cu Drumul Osiei este o situație identică, de tipul: ce putem face pentru ca cel mai aglomerat și mai sufocat bulevard/cartier al Bucureștiului să fie și mai aglomerat, și mai sufocat?!”, susține Adrian Vigheciu.

Consilierul CGMB mai precizează că nu neagă necesitatea lucrărilor la Drumul Osiei, însă spune că ar fi trebuit planificate într-o perioadă mai puțin aglomerată, precum cea din timpul verii.

Adrian Vigheciu: „Un exemplu perfect de incompetență administrativă”

„Nu sunt absurd, nu neg necesitatea lucrărilor, ci totala lipsă de planificare și de discernământ a autorităților, care nu reușesc să îndeplinească niște condiții de logică elementară și de interes public. Un exemplu perfect de incompetență administrativă crasă, de proastă practică, de «așa nu!»”, mai precizează Adrian Vigheciu.

La rândul său, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, spune că porțiunea de drum pe care se lucrează în prezent a fost în litigiu, de aceea nu s-a executat la comun cu partea finalizată recent.

Ciprian Ciucu, primar: A fost un litigiu în zonă, partea dinspre Militari Residence

„Estimez eu că aceste lucrări vor dura trei luni, cel mult patru luni. Noi am fi terminat și această porțiune de prima dată, de când am reabilitat și primul tronson, dar în zonă era un litigiu. Am așteptat ca acest litigiu să se rezolve, și urmează să ne apucăm de lucrări, care vor începe de joi, de pe 8 februarie”, a declarat pe 7 februarie, pentru Gândul, Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6.

Potrivit reprezentanților Primăriei Sector 6, „reabilitarea sistemului rutier Drumul Osiei tronson 2 constă în rectificări ale traseului în plan și profil longitudinal, rectificări ale pantelor transversale, refacerea fundației drumului, montarea bordurilor, rezolvarea problemei scurgerii apelor, refacerea suprafețelor carosabile și pietonale, ridicarea la cota proiectata a carosabilului a tuturor capacelor de utilități și a gurilor de scurgere, etc.”

Tronsonul 2 din Drumul Osiei va costa 1,6 milioane de lei

Valoarea totală a lucrărilor aferente Drumului Osiei –Tronson 2 este de peste 1,6 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Pistele de biciclete se vor realiza la marginea părții carosabile și vor avea structura rutieră similară părții carosabile.

Primul tronson, de 600 de metri, a fost finalizat în toamna anului trecut. Lucrarea a costat 7,3 milioane de lei cu TVA. Două treimi din costul proiectului sunt asigurate prin programul guvernamental Anghel Saligny.

Liniile STB 178 și 138, modificate

Din cauza lucrărilor la Drumul Osiei, Societatea de Transprot București (STB) a modificat mai multe linii.

STB a anunțat că linia 138 va funcționa pe un traseu scurtat între terminalele „Dedeman Ghencea” și „Complex Comercial Militari”, astfel:

  • Pe sensul spre „Complex Comercial Militari”: terminal „Dedeman Ghencea”, Str. Brașov, Drumul Taberei (ramura de sud), Str. Romancierilor, Bd. Timișoara, Str. Moinești, Bd. Iuliu Maniu, terminal „Complex Comercial Militari”;
  • Pe sensul spre „Dedeman Ghencea”: terminal „Complex Comercial Militari”, Bd. Iuliu Maniu, Str. Moinești, Bd. Timișoara, Str. Romancierilor, Drumul Taberei (ramura de sud), Str. Brașov, terminal „Dedeman Ghencea”.

Linia 178 va funcționa pe un traseu scurtat între terminalul „Master” și stația „Sala Palatului”, astfel:

  • Pe sensul spre „Sala Palatului”: terminal „Master”, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, Bd. Uverturii, Șos. Virtuții, Calea Crângași, Calea Giulești, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, Str. Știrbei Vodă, Str. Ion Câmpineanu, stația „Sala Palatului”;
  • Pe sensul spre „Master”: stația „Sala Palatului”, Intrarea Victor Eftimiu, Str. Ion Brezoianu, Str. Valter Mărăcineanu, Str. Ion Câmpineanu, Str. Luterană, Str. General Constantin Budișteanu, Calea Griviței, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu, Șos. Orhideelor, Calea Giulești, Podul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Bd. Uverturii, Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, terminal „Master”.

Ce autobuz ajunge în Militari Residence

Linia urbană 278 a devenit linie metropolitană și va funcționa cu indicativul 478 pe un traseu circular, cuprins între terminalul „Cartier Militari” și stația „Bd. Preciziei”, astfel:

  • Pe sensul spre „Bd. Preciziei”: terminal „Cartier Militari”, Str. Tineretului, Drumul Ciorogârla, Drumul Osiei, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei, cu întoarcere în Autobaza Militari, apoi pe Str. Preciziei, Str. Valea Cascadelor, stația „Bd. Preciziei”;
  • Pe sensul spre „Cartierul Militari”: stația „Bd. Preciziei”, Str. Valea Cascadelor, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, Bd. Uverturii, Str. 1 Decembrie 1918 (Chiajna), Bd. Alexandru Ioan Cuza, DJ601A, Str. Rezervelor, Str. Apeductului, Str. Tineretului, terminal „Cartier Militari”.

Citește și:

Nicușor Dan, desființat de Prefect, în scandalul „Podul Grant”: Nu a cerut niciun aviz de la CFR pentru lucrări în vară | VIDEO EXCLUSIV

Se interzice parcarea pe Bd. Iuliu Maniu în fiecare zi de miercuri. Ce vrea să facă primarul Sectorului 6

Recomandarea video

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Indignarea unui muncitor român stabilit în Spania, după ce i s-a oferit un salariu de 1.800 euro: „Nu acceptați aceste mizerii”
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Trei zodii își rescriu destinul de la început de an. Ianuarie le schimbă viața în bine, renasc din propria cenușă
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China