Prima pagină » Actualitate » LAPTELE are multiple beneficii pentru sănătate. Ce se întâmplă în organism, dacă îl consumi zilnic

LAPTELE are multiple beneficii pentru sănătate. Ce se întâmplă în organism, dacă îl consumi zilnic

LAPTELE are multiple beneficii pentru sănătate. Ce se întâmplă în organism, dacă îl consumi zilnic
FOTO - Caracter ilustrativ: Shutterstock

Laptele are multiple beneficii pentru sănătate. El conține nutrienți, proteine vegetale, minerale cum e calciul, precum și vitaminele A, B2, B12 și D. . Află de la nutriționiști ce se întâmplă în organism dacă bei lapte zilnic.

Laptele este și o soluție mai bună decât alte lichide, dacă vrei să reduci caloriile. O cană de lapte integral are în jur de 150 de calorii, 8 grame de proteine și 8 grame de grăsime (din care 4 grame de grăsimi saturate).

Dacă încerci să reduci din gramele de grăsimi, ai putea opta pentru o cană de lapte fără grăsimi. Laptele degresat te scapă de 66 de calorii, dar furnizează aceeași cantitate de proteine, vitamine și minerale.

Dacă încerci să scazi valoarea colesterolului, fără un tratament medicamentos, ai putea consuma doar spuma laptelui și să stai deoparte de grăsimile saturate din acesta.

Asociația Americană a Inimii sugerează limitarea aportului de grăsimi saturate la aproximativ 12 grame zilnic, dacă vrei să reduci colesterolul.

Ce se întâmplă în organism, dacă bei zilnic lapte

Într-un studiu din 2018, publicat în European Journal of Clinical Nutrition, toți participanții au băut zilnic aproximativ 500 grame de lapte integral sau degresat, timp de 3 săptămâni.

Ulterior, au evitat orice alt tip de lapte, alte 3 săptămâni. Când persoanele implicate în studiu au băut lapte integral, nivelul lor de HDL (colesterol „bun”) a crescut.

Nici laptele degresat și nici cel integral nu au crescut valoarea colesterolului total și a LDL. Altfel spus, să bei lapte zilnic poate fi sănătos dacă încerci să ai grijă de valoarea colesterolului.

Efectele laptelui asupra sănătății

Laptele integral cu conținut scăzut de grăsimi sau lapte degresat are și alte beneficii pentru sănătate, conform unei analize din 2020.

Deși laptele cu conținut mare de grăsimi poate crește riscul de accident vascular cerebral, a bea mai mult lapte este asociat cu un risc mai scăzut de accident vascular cerebral, boli cardiovasculare și hipertensiune arterială.

Cu cât bei mai mult lapte sărac în grăsimi, cu atât este mai puțin probabil să faci cancer colorectal.

De asemenea, laptele poate reduce și riscul de diabet de tip 2. Fiecare pahar de 200 ml de lapte băut zilnic poate scădea riscul sindromul metabolic cu 13% și pe cel al obezității cu 16%. De asemenea, laptele reduce riscul de osteoporoză cu 40%.

Potrivit Eatingwell, laptele abundă în calciu și vitamina D, doi nutrienți vitali pentru sănătatea oaselor. Fiind o sursă remarcabilă a ambilor nutrienți, medicii recomandă să păstrezi laptele în dieta ta toată viața, pentru a susține sănătatea osoasă.

Un studiu din 2020 arată că lactatele degresate, fermentate și caimacul sunt asociate cu o stimulare a sănătății cerebrale. Profilul nutrițional al laptelui îl ajută să ne mențină perspicacitatea minții pe măsură ce îmbătrânim.

Riscurile consumului excesiv de lapte

Există, însă, și unele riscuri când vine vorba de consumul de lapte, mai ales în exces. Acesta poate crește riscul de cancer la prostată, cancer gastric și un tip de limfom. Deși laptele integral poate scădea riscul de boală Alzheimer, este asociat cu o creștere a riscului de boală Parkinson.

Mai mult, prea mult lapte dat copiilor foarte mici poate crește riscul de anemie. Totodată, a bea mai mult lapte poate fi asociat cu prezența acneei, însă nu pare să existe o legătură între lapte și endometrioză sau problemele dentale, scrie site-ul catine.ro.

FOTO – Caracter ilustrativ: Shutterstock

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Tragedie înainte de nuntă! Nepotul lui Mircea Rednic, Marius Totolici, a murit în somn la doar 37 de ani
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Minunea de la Cluj: satul care și-a dublat populația cu o strategie neașteptată. Case și terenuri pentru tineri
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Fac provizii pentru iarnă! Șerban Copoț a copt 120 kg de vinete. Rețeta Annei Lesko de roșii marinate, secretul gustului unic
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări