Prima pagină » Actualitate » Un pod peste Dâmbovița, aflat la doi pași de centrul Capitalei, arată ca după „RĂZBOI”. Dezastrul administrativ se vede la Timpuri Noi

Un pod peste Dâmbovița, aflat la doi pași de centrul Capitalei, arată ca după „RĂZBOI”. Dezastrul administrativ se vede la Timpuri Noi

Galerie Foto 10

Podul de la Timpuri Noi, aflat la intersecția Splaiului Unirii cu bulevardele Șincai și Nerva Traian din București, este într-o stare deplorabilă. Construcția se află în administrarea Primăriei Capitalei, prin Administrația Străzilor, și nu a fost reabilitată niciodată.

Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 21 de metri, a ajuns o ruină.

Pe lângă faptul că o expertiză din anul 2017 arată că podul are un grad nesatisfăcător în ceea ce privește siguranța, construcția este foarte degradată și la exterior.

Așa cum se poate vedea din imaginile publicate de Gândul (foto și video), elementele parapetelor sunt efectiv sparte, iar în unele locuri lipsesc. De asemenea, balustrada podului este ruginită.

Pe colțul dinspre Văcărești către strada Nerva Traian, o bucată din gard lipsește, iar mizeria de pe spațiul verde este extrem de mare.

Podul de la Timpuri Noi este la doi kilometri de „Kilometrul zero”

Rușinea în ceea ce privește dezastrul administrativ este cu atât mai mare cu cât podul se află la doar o stație de Piața Unirii și la puțin peste doi kilometri de Piața Sfântul Gheorghe, unde este ”Kilometrul zero al Capitalei”.

„Timpuri noi” nu este singurul pod șubred din București.

Potrivit unor expertize făcute de Primăria Capitalei în anul 2017, mai multe poduri din București au un grad „nesatisfăcător” în ceea ce privește siguranța și au nevoie de consolidare și reabilitare.

Este vorba de majoritatea podurilor care traversează râul Dâmbovița:

  • Podul Ciurel, din beton precomprimat, construit în anul 1986, grad de siguranță nesatisfăcător. Peste această construcție trece tramvaiul 41;
  • Podul Eroilor, din beton armat, construit în anul 1986, grad de siguranță nesatisfăcător;
  • Podul Opera, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 30 de metri, grad de siguranță nesatisfăcător;
  • Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 21 de metri, are grad de siguranță nesatisfăcător;
  • Planșeul Unirii, construit în anul 1935, pe sub care trece râul Dâmbovița, are grad de siguranță nesatisfăcător.

Pe lângă acestea, și podurile Lujerului, Obor și Băneasa au nevoie urgentă de reabilitare.

Toate aceste construcții ar trebui reabilitate de Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor București (ASB).

Director Administrația Străzilor, în ianuarie 2022: „Sper ca în 2022 să ne apucăm de lucrări la un pod, două”

Actualul director de la ASB spunea, la începutul anului 2022, că are nevoie de buget pentru a începe reabilitarea podurilor.

„Sunt în față cu situația acestor poduri și ne gândim ce putem să facem în 2022, în funcție de buget. Aceste expertize trebuie actualizate. Sper ca în 2022 să ne apucăm de lucrări la un pod, două. Dar, mă repet, în funcție de bugetul alocat, vom vedea. Chiar vrem să facem lucruri, dar e important ce bani avem. Apoi, în funcție de expertize, decidem cu care începem”, declara Marian Bârgău, pentru Gândul, în ianuarie 2022.

Suntem la jumătatea anului 2024, iar actuala administrație a reușit în patru ani să reabiliteze jumătate din Podul Grant.


CITEȘTE ȘI:

De câte MANDATE are nevoie Nicușor Dan ca să refacă Cișmigiul? Cel mai frumos parc din București a ajuns o adevărată pârloagă în patru ani

Traficul de coșmar din București, de la „soluțiile” și „specialiștii” lui Nicușor Dan, la realitatea cruntă. Capitala, o parcare imensă de la semafor

Se interzic sau nu centralele de apartament? Explicațiile lui Antal Lóránt, președintele Comisiei pentru energie din Senatul României

Încă un om al lui Nicușor Dan, prins cu mașina PMB în interes personal. Cum a plecat Radu Costinel „în deplasare” la țară. Ce spune edilul general

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce companii de stat au oferit prime de sărbători în 2025 și cât de mari au fost acestea. Care sunt campionii generozității
Digi24
Povestea tânărului care, la 21 de ani, a câștigat la loto 28 de milioane de dolari. Decizia care l-a ajutat să nu ajungă la faliment
Cancan.ro
'Gardianul secretelor' din Apărarea Rusiei a murit subit de Crăciun! A fost cea mai discretă figură din anturajul lui Vladimir Putin
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Gest disperat al unui cabanier: „Plătiți cât vă permiteți. E primul an în care nu am oaspeți de Crăciun”
Mediafax
Visul unei femei, distrus de judecători: Nu poate avea copilul soțului decedat
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Putin va băga mâna în buzunarele contribuabililor ruşi pentru a-şi finanţa războiul din Ucraina. Măsuri economice dure
Cancan.ro
Alex Bodi pune tunurile pe Ramona Olaru după ce a spus că fuge de săraci: 'Trecutul ei nu e prea wow'
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Metoda scandinavă de dormit: Funcționează sau nu?