Prima pagină » Economic » Pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, o mare companie AUTO anunță concedieri masive și închiderea uzinelor. România va fi grav afectată

Pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, o mare companie AUTO anunță concedieri masive și închiderea uzinelor. România va fi grav afectată

Sursa Foto: Shutterstock

Reprezentantul de top al angajaților unei companii auto de top din Germani le-a comunicat muncitorilor o veste neplăcută: conducere intenționează să închidă trei fabrici pentru a reduce costurile din cauza scăderii vânzărilor, potrivit New York Times. Motivele invocate sunt reducerile costurilor, scăderea vânzărilor după creșterea costurilor vieții din ultimii ani și măsurile pentru tranziția la energiile verzi și mașinile electrice. 

Este vorba de Volkswagen. Compania ar putea concedia zeci de mii de muncitori în încercarea de a-și recâștiga avantajul în Europa, în condițiile în care vânzările scad, a declarat luni reprezentantul de top al angajaților companiei. Industria auto nu mai face față concurenței cu cea din Republica Populară Chineză, care „produce mult” și „ieftin”

Sunt primele închideri de fabrici din istoria de 87 de ani a companiei, cel mai mare angajator din Germania, transmite TVR. Wolfang Buechner, purtătorul de cuvânt adjunct al Guvernului german condus de cancelarul social-democrat Olaf Scholz, a declarat:

„Se știe că Volkswagen se află într-o situație dificilă. Încă nu a fost făcut un anunț oficial de către companie. De aceea, poate ar trebui să așteptăm ce are de spus Volkswagen însuși despre acest subiect”.

El reamintește că deciziile greșite făcute de conducerea companiei din trecut nu trebuie să fie în detrimentul angajaților (scandalul din 2015).

Angajații sunt speriați: „Nu ne vom putea hrăni familiile”

Grupul auto german are aproximativ 300.000 de salariați. Criza fără precedent afectează întregul sector autor, devenind „marele bolnav al Europei”, potrivit prezentatorilor de știri de la  TVR INFO.

Grupul negociază de săptămâni întregi cu sindicatele privind planul restructurărilor pentru reducerea costurilor.

„Aceste tăieri sunt foarte drastice și, evident, provoacă teamă. Trebuie să vedem cum ne vom putea hrăni familiile și ce urmează să se întâmple mai departe, deoarece vor fi consecințe pentru fiecare în parte”, s-a plâns o angajată.

„Mai întâi a fost frică, apoi dezamăgire pentru că nu am mai văzut niciodată niciodată așa ceva la Volkswagen, iar acum este furie. Colegii noștri sunt, cu siguranță, pregătiți să ne susțină”, se adresează un angajat furios către corespondenți.

„Atmosfera este, evident, tensionată. Colegii sunt speriați pentru că, din păcate, nu este clar încotro ne va duce această situație. Conducerea nu și-a prezentat complet planurile cu excepția faptului că siguranța locurilor de muncă este în pericol”, o spune un alt lucrător de la grupul german auto.

Închiderea fabricilor Volkswagen și concedierile, o lovitură dură pentru Germania

Concedierile și închiderea fabricilor ar fi o lovitură dură pentru economia deja stagnantă a Germaniei.  Reprezentanta, Daniela Cavallo, care conduce consiliul care îi reprezintă pe angajații companiei în Germania, le-a spus muncitorilor de la fabrica din Wolfsburg că propunerile de închidere fac parte dintr-un plan prezentat de manageri către consiliului de muncă.

Compania „vrea să închidă cel puțin trei fabrici VW, să reducă dimensiunile tuturor celorlalte fabrici, să renunțe la domenii esențiale și, pe deasupra, să realizeze reduceri semnificative de salarii pentru angajații rămași”, a spus ea.

Volkswagen ia în considerare, de asemenea, reducerea forței de muncă la fabricile din Germania care ar rămâne deschise, a adăugat Cavallo:

„În termeni concreți, acest lucru înseamnă eliminarea și mai multor produse,  ture și linii de asamblare întregi, mult mai mult decât am făcut deja”.

Mașinile s-ar putea scumpi în 2025

Producătorii auto din Germania intenționează să închidă mai multe fabrici și să concedieze angajați pentru a produce mașini electrice și a face economie de 10 miliarde de dolari până în 2026. Zeci de mii de oameni vor fi concediați pentru a se realiza tranziția la mașinile verzi!

Mașinile produse în Europa se vor scumpi cu 10% de anul viitor. Producătorii din industria auto vor fi amendați de Uniunea Europeană pentru că nu au îndeplinit obiectivele de decarbonizare și tranziție la automobilele cu energie verde în timp util.

În condițiile în care industria auto a pierdut enorm în fața Chinei și Statelor Unite, producătorii auto au fost nevoiți să-și concedieze angajații. Fiecare euro plătit de producătorii auto se va transforma în prețul inițial.

Companiile auto, obligate de Comisia Europeană să facă tranziția la energia verde. Dar europenii nu prea cumpără mașini electrice

Sancțiunile ar putea ajunge la 16 miliarde de euro pentru care nu plătește nici Comisia Europeană, nici producătorii auto, ci consumatorii, adaugă președintele APIA. Sigrid de Vries, de la Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, a reamintit de creșterea numărului tot mai mare de mașini electrice pe piață.

Dar se plânge că absorbția pieței nu este suficient de rapidă. Mașinile cu combustibili fosili se vor scumpi cu 5-10% în cazul aplicării amenzilor de anul viitor. Anul trecut, în februarie, europarlamentarii au votat în favoarea reducerii emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi camionetele noi.

Prin noua legislaţie votată de Parlamentul European, pentru a reduce la 0% emisiile de dioxid de carbon provocate de mașini, vânzarea de mașini pe bază de benzină și diesel va fi interzisă din 2035.  Acest lucru este pentru a garanta ca până în 2050, sectorul transporturilor să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Șoferii pot conduce mașini pe bază de combustibili fosili, a căror durată de funcționare este de 15 ani.  Ei pot opta pentru vehicule electrice cu baterie.

Și sectorul auto din România va fi grav afectat

Dan Vardie, președintele APIA, a declarat pentru Prima TV:

„Ne vom trezi în situația în care aceste ținte stabilite de Comisia Europeană pentru 2025-2026 nu vor fi atinse. Iar consecința înseamnă AMENZI care vor fi aplicate la fiecare mașină vândută care nu îndeplinește condițiile impuse de Comisia Europeană”.

Cel mai mare producător german auto din România își îndeamnă angajații să demisioneze de bunăvoie, oferind la schimb 22.000 lei. Angajații cu o vechime de minim 12 ani vor primi 30.000 euro drept compensație.

„România nu pare o piață serioasă pentru mașinile electrice din simplul motiv că românii nu-și permit. Automobilele electrice sunt prea SCUMPE în raport cu veniturile românilor. De asemenea, nu există infrastructura necesară pentru alimentarea mașinilor la prețuri ieftine”, a spus Adina Vălean, comisar european pentru transporturi în comisia von der Leyen din decembrie 2019 până în 2024.

Poluarea auto, mai mortală decât pandemia de COVID-19. WEF: 14,5 milioane de decese până în 2050, din cauza poluării

Bilanțul privind poluarea aerului este la fel de sumbru: Zeci de mii de oameni din orașele europene mor în fiecare an ca urmare a poluării aerului cauzată de automobile pe bază de combustibili fosili, potrivit unui nou studiu, în care se susține că multe dintre aceste decese pot fi prevenite. Cercetarea, publicată miercuri, 20 ianuarie 2021, în The Lancet, a clasat 800 de orașe de pe continent, după ce a analizat decesele premature legate de poluanți – iar Madrid și Milano sunt pe primul loc.

Cercetarea este centrată în mod specific pe două toxine: dioxid de azot și particule. Primul, un gaz, este emis atunci când combustibilii fosili sunt arși la temperaturi ridicate. Acest lucru se observă atunci când cărbunele, petrolul, gazul sau motorina arde. Particulele se referă la particule microscopice din aer, cum ar fi cele de praf, murdărie, funingine, fum și picături de lichid. Conform unui raport ONU, poluarea stă la baza a cel puţin 9 milioane de decese premature pe an, problemă care este în mare măsură ignorată. Spre comparație, pandemia de COVID-19 a provocat aproape 7 milioane de decese raportate oficial între anii 2020 și 2024.

După noile norme, Europa are de ales: sute de mii de șomeri și o industrie auto adaptată la noile condiții legislative sau creșterea numărului de decese cauzat de inundaţii, incendii, secete, valuri de căldură, furtuni tropicale și poluarea atmosferică, estimări făcute potrivit raportului comun al Forumului Economic Mondial (WEF) și studiului privind creşterea temperaturilor până în 2100 al Grupului interguvernamental de experţi asupra evoluţiei climei  al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).  14,5 milioane de decese în întreaga lume ar rezulta până în 2050 din cauza schimbărilor climatice, estimează Forumul Economic Mondial prezidat de Klaus Schwab.

Sursa Foto: Shutterstock

Citește și: 

Mașinile urmează să se scumpească în 2025. Obiectivele UE de tranziție la energia verde nu au putut fi adoptate de producătorii auto în timp util 

Criză în GERMANIA /Grupul auto Volkswagen vrea să închidă cel puțin trei uzine

Citește și

Mediafax
Ce a răspuns Nicușor Dan când a fost întrebat de un copil ce face statul român pentru Diaspora
Digi24
Trecerea la euro. Sfat pentru bulgari: „Se poate mult mai rău”
Cancan.ro
BREAKING | Sânziana Lovin, o reputată doctoriță din Iași, a fost găsită moartă în casă 😢
Prosport.ro
Cum arată acum femeia care i-a transformat definitiv viața lui Ionuț Luțu, omul în care Gigi Becali are cea mai mare încredere
Adevarul
Gigi Becali este de acord cu șpaga dată de Anastasiu, dar nu cu turnătoria: „Păi, numai drac să fii!”
Mediafax
Deținut confundat cu un alt prizonier cu același nume, eliberat din greșeală
Click
Cum a reacționat un britanic după ce a mâncat ciorbă de fasole în Brașov: „Se servește într-o pâine ridicolă”. Video
Wowbiz
Noi imagini cu Mihaela Rădulescu la funeraliile iubitului său! Vedeta privește în gol și face un gest tulburător înainte de a intra în încăperea cu trupul neînsuflețit al lui Felix Baumgartner
Antena 3
Scene șocante cu o pasageră care cade în genunchi plângând pentru că nu a fost lăsată să urce în avion din cauza bagajului prea mare
Digi24
Lavrov amenință Europa cu „un mare război” în timp ce-l elogiază pe Trump
Cancan.ro
Primele imagini cu Mihaela Radulescu, după moartea lui Felix Baumgartner. Se pregătește să își ia adio de la fostul iubit
Ce se întâmplă doctore
O mai recunoști? S-a iubit și cu un celebru actor în tinerețe. Imagini RARE cu celebra femeie de afaceri. Astăzi are o avere colosală
observatornews.ro
Mamă eroină, tratată la Floreasca cu gândaci care atârnă de perfuzii. A ajuns în Belgia cu mai multe bacterii
StirileKanalD
Medicul Sînziana Lovin, găsită moartă în casă de fiica sa de 19 ani! Dezvăluiri de ultimă oră
KanalD
O doctoriță de la Spitalul Militar Iași a fost găsită moartă în casă de fiica ei. Sânziana Lovin avea 50 de ani și o carieră promițătoare în spate
Ciao.ro
Inna, Delia sau Gina Pistol, poze pe care le-ar vrea șterse! Ipostaze stânjenitoare în public
Promotor.ro
Ai voie sau nu să circuli pe DN cu o mașină pentru care nu-ți trebuie permis?
Descopera.ro
SUPER-alimentele IEFTINE care fac minuni pentru sănătate
Capital.ro
O mare campioană a murit fulgerător. Lumea sportului e în doliu. Era mult prea tânără: Ai fost o minune
Evz.ro
Peste 8.000 de milionari în Republica Moldova. Cine sunt și cum au obținut venituri impresionante
A1
Îți amintești de ispita Mădălina Maricuț din sezonul trecut Insula Iubirii? E de nerecunoscut. Cum arată în prezent
Stirile Kanal D
Pe Notino.ro, Summer Black Friday 2025 vine cu reduceri de până la 33%
Kfetele
FOTO Ce moștenire urmează să primească Mihaela Rădulescu, după decesul iubitului ei, Felix Baumgartner
RadioImpuls
Ce s-a văzut pe camera video de pe piciorul lui Felix Baumgartner dă totul peste cap. INCREDIBIL ce au observat anchetatorii. Cazul sportivului ia o întorsătură șocantă. Cadrele care n-au ajuns publice
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Doi medici sunt cuprinși de flacăra iubirii: – Ești extraordinară, se vede că ai făcut...
Descopera.ro
Mit demontat: Cum apare transpirația de fapt?