Dacia produce la Mioveni și modelul Bigster, SUV de segment C. Două treimi dintre cei care au comandat mașina au optat pentru full-hibrid și aproape toți au ales echiparea de top, spun oficialii Dacia.
Producția modelului Bigster a început de ceva timp, dar nu este încă la un nivel foarte mare. Chiar și așa, va crește rapid, iar comenzile au fost deschise la mijloc de ianuarie.
Prețurile Dacia Bigster sunt cuprinse, în funcție de motorizare și dotări, între 23.000 de euro și 29.500 euro (TVA inclus), iar cu maxime dotări prețul trece de 32.000 de euro.
94% dintre cei care au comandat Bigster au ales echiparea de top, spun oficialii Dacia. Spre comparație, la noul Duster, ponderea celor care au ales echipările de top era de 75%.
Modelul Bigster va readuce uzina Dacia spre o producție anuală de 350.000, după ce anul trecut a fost de 309.000.
„Producția Bigster este cea mai complexă de la cap la coadă, chiar și dacă ne referim la un lucru simplu cum ar fi vopsirea, care durează mai mult. Putem să creștem capacitatea uzinei cu 5-10% față de unde suntem acum, asta dacă merge bine aprovizionarea și dacă totul este ok cu logistica”, a explicat într-o discuție cu presa, Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România.
Bigster va ajunge pe locul doi la volume de producție la Mioveni, după Duster, în timp ce producția Jogger și Sandero va fi transferată în Maroc. În același timp, producția Duster va fi preluată de o uzină Renault din Turcia care va construi Duster și sub brandul Renault.
„Nu va fi o competiție între Bigster și Duster, iar interesul clienților pentru Bigster în Europa este „major”, oamenii spun, iată, Dacia lansează o mașină mare, un SUV mare, hai să văd despre ce este vorba”, explică Mihai Bordeanu.
Cu modele precum Jogger, Duster 3 și acum cu Bigster, Dacia a atras numeroși clienți noi.
„Dorința noastră a fost să intrăm în segmentul C și să mutăm (către Dacia, n. r.) oameni care acum cinci-șase ani au dat aproximativ 30.000 de euro pe o mașină (de la altă marcă n. r.), iar dacă merg la acea marcă în showroom acum, vor vedea că mașina costă 45.000 de euro, iar șocul este mare. Ei bine, ca să-i aducem pe acei oameni la Dacia, trebuie să punem ceva pe masă, iar motorul hibrid este un exemplu și nu doar că este un hibrid, dar este un motor nou”, spune Mihai Bordeanu.
CITEȘTE ȘI: