Surse din cadrul Administrației Capitalei au precizat pentru Gândul că în cazul autobuzului Otokar care a luat foc recent, fiind parcat într-o autobază din nordul Capitalei, s-ar lua în calcul și o „mână criminală”. Pe de altă parte, specialiști din cadrul STB au explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au condus la arderea autobuzului turcesc.
„Este foarte ciudat cum un autobuz care este parcat, stă pe loc, ia foc. Nu avea nicio sarcină, motorul era oprit. Cum să ia foc, așa, dintr-o dată? Aici poate fi și o mână criminală, de orice natură. Poate un teribilist sau poate cineva care vrea să-i compromită pe cei care au cumpărat autobuzele Otokar. Orice este posibil în administrația din București în această perioadă”, au precizat surse administrative pentru Gândul.
Un autobuz turcesc marca Otokar a luat foc, joi, în timp ce era parcat în Autobaza Nordului din Capitală. Mai mulți pompieri și șoferi STB au intervenit pentru a stinge flăcările. Nimeni nu a fost rănit.
„Societatea de Transport București informează că, în această dimineață, în jurul orei 10:40, un incendiu a izbucnit la un autobuz aflat în incinta Autobazei Nordului. Echipajele de pompieri au intervenit rapid și au reușit să stingă incendiul într-un timp scurt, evitând astfel extinderea acestuia. Precizăm că nu au fost înregistrate victime. În urma incidentului, a fost constituită o comisie tehnică mixtă de cercetare. Aceasta este formată din specialiști ai STB S.A. și ai companiei furnizoare a autobuzului. Comisia va investiga cauzele producerii incendiului și va stabili măsurile necesare”, au precizat pentru Gândul reprezentanții STB.
Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB, a explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au condus la arderea autobuzelor.
„Se pare că sunt probleme în zona motorului, unde sunt scurgeri de ulei și combustibil. Practic, uleiul scurs și motorina ajung în zona eșapamentului, care este foarte încins, și se aprind. Așa iau foc autobuzele Otokar. S-a ajuns la această situație din cauza faptului că, în ultima perioadă, producătorul face mentenanță de mântuială la aceste autobuze.
Sunt prea multe probleme la aceste vehicule și este foarte probabil ca turcii să nu le mai facă față. Fiind în garanție, autobuzele Otokar nu pot fi reparate de către STB. Oricum, STB SA nu are personal de întreținere suficient pentru repararea celor vechi, dar să mai preia încă 400 de Otokar”, a declarat Valer Ciobănescu.
Vehiculul respectiv face parte din lotul celor 6 autobuze Otokar Kent C12 (m12 metri) introduse în circulație la Autobaza Nordului pe 01.12.2018 pe fosta linie 601 Semănătoarea – Piața Rosetti.
În luna februarie a acestui an, un autobuz Otokar s-a făcut scrum pe Șoseaua Mihai Bravu din București, iar imaginile uluitoare pot fi văzute AICI.
În decembrie 2023, un autobuz Otokar a ars din temelii în Drumul Taberei. Și atunci, focul s-a aprins de la motor, în spatele autobuzului.
Primăria Capitalei a cumpărat în 2018, cu suma de 458.100.826 de lei fără TVA, 400 de autobuze Otokar.
Citește și:
Cum arată și ce pagube a suferit tramvaiul Imperio Metropolitan care s-a lovit de un TIR