Tot mai mulți tineri din Generația Z au tendința să nu răspundă atunci când sună telefonul sau dacă o fac, nu vorbesc, ci așteaptă să audă ce are de spus mai întâi interlocutorul.
Potrivit psihologilor, tinerii sunt mai degrabă obișnuiți să comunice mai mult în scris pe rețelele sociale, unii nu-și găsesc cuvintele la timp, iar alții se tem să nu fie victima unor înșelătorii.
Anxietatea socială, dorința de intimitate și avalanșa de escrocherii îi fac pe tineri să schimbe modul în care reacționează, atunci când sună telefonul.
Generația Z schimbă regulile apelurilor. Un studiu arată că 25% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani refuză să răspundă la telefon de teama fraudelor. De asemenea, 40% așteaptă ca persoana care a sunat să vorbească prima. Aceștia spun că se comportă astfel nu din lipsă de respect, ci din cauza adaptării la noile riscuri digitale care au apărut tot mai des în mediul online.
Mulți tineri recunosc că se simt inhibați când vorbesc la telefon și preferă să comunice prin mesaje scrise.
Derutați de acest comportament, părinții tinerilor din generația Z încearcă să înțeleagă transformarea.
Pe de altă parte, psihologii sunt mai blânzi și sunt de părere că tinerii nu resping comunicarea, ci o reinventează. Nu exprimă neapărat un dezinteres din partea reprezentanților Generației Z, ci o teamă de reacții în timp real, momente în care nu poți edita, nu poți filtra sau amâna răspunsul.
Pentru a rezolva problema, în Marea Britanie au început să fie organizate cursuri care să-i scape pe tineri de teama de a vorbi la telefon. În timpul seminariilor sunt exersate diferite scenarii de discuții.
Foto: Envato