Fiecare bulevard de acum va fi reabilitat, va avea și o pistă pentru biciclete. Este decizia administrației locale, care își dorește ca, în zece ani, să existe în oraș peste 500 de kilometri de trasee pentru cei pe două roți. În prezent, cele mai multe piste sunt neomologate și periculoase.
În Capitală, există acum 56 de kilometrii de piste de biciclete, dar majoritatea nu sunt omologate. Unele nu oferă condiții minime de siguranță și sunt periculoase.
Multe dintre pistele deja existente în Capitală sunt trasate pe trotuar și nu pot fi folosite, cum este, spre exemplu, aceasta pe care sunt așezate mese și scaune. Se află la doar câțiva metri de Primăria Capitalei. O călătorie pe două roți poate fi acum o aventură, în oraș.
Noul master-plan velo pentru Capitală prevede ca până în 2035 să fie delimitați 150 de kilometri pe bulevarde principale și peste 400 de kilometri pe străduțe. Pistele vor fi răspândite astfel în tot orașul și vor lega punctele cheie. Unul dintre traseele propuse, denumit Drumul Taberei– Elisabeta, este cel care va uni centrul de zona de vest. Va trece pe la Primăria Capitalei, Parcul Cișmigiu și Cotroceni, și va traversa cartierul Drumul Taberei. Acest traseu va costa 3,5 milioane de euro, iar altul, lung de peste 6 km, va traversa Splaiul Unirii și va lega Biblioteca Națională de Delta Văcărești. Cei 6 km costă 2,8 milioane de euro. Cei peste 500 de kilometri de piste pentru biciclete vor costa, în final, peste 240 de milioane de euro, bani care vor veni din bugetele locale și fonduri europene, potrivit Știrile Pro TV.
Autorul recomandă:
O comună din Botoșani are piste pentru BICICLETE, dar fără drumuri asfaltate