Prima pagină » Actualitate » ANAF, clarificări privind IMPOZITAREA veniturilor obținute de persoanele fizice din activități pe rețelele sociale. Ce trebuie să știe INFLUENCERII

ANAF, clarificări privind IMPOZITAREA veniturilor obținute de persoanele fizice din activități pe rețelele sociale. Ce trebuie să știe INFLUENCERII

ANAF, clarificări privind IMPOZITAREA veniturilor obținute de persoanele fizice din activități pe rețelele sociale. Ce trebuie să știe INFLUENCERII
FOTO - Caracter ilustrativ: Shutterstock

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) din România a venit cu unele clarificări privind impozitarea veniturilor obținute de persoanele fizice din activitatea pe rețelele sociale, informează Capital.ro. Toți influencerii din țara noastră care câștigă din astfel de activități sunt obligați să plătească impozit.

ANAF a clarificat inclusiv modul în care influencerii trebuie să trateze aceste câștiguri inclusiv produsele, serviciile sau sumele de bani primite în schimbul promovării brandurilor.

Influencerii români au început, în ultimii ani, să colaboreze foarte des cu mai multe branduri, promovând produse sau servicii pe platformele lor sociale. În schimb, aceștia primesc diverse forme de compensație, de la bani la produse gratuite sau călătorii sponsorizate.

ANAF a reamintit, astfel, că aceste forme de remunerare sunt considerate venituri impozabile, indiferent dacă este vorba despre bani, servicii sau produse.

În acest context, pentru a stabili clar regimul fiscal, Fiscul din România a punctat mai multe criterii pe care influencerii trebuie să le îndeplinească.

Dacă activitatea lor de promovare se desfășoară regulat și urmărește obținerea de venituri constante, atunci aceasta va fi considerată o activitate independentă.

În acest caz, se vor aplica reglementările din Codul fiscal, iar influencerii trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

1) Libertatea locului și a modului de desfășurare a activității

  • Influencerii au libertatea de a alege unde și cum își desfășoară activitatea;
  • Au posibilitatea de a colabora cu mai mulți clienți;
  • Își asumă riscurile activității și utilizează resursele proprii în promovarea produselor sau serviciilor.

2) Desfășurarea activității pe baza capacităților proprii, fizice sau intelectuale.

  • Influencerii care obțin venituri din rețelele sociale trebuie să se înregistreze fiscal conform legii, optând pentru una dintre următoarele forme: persoane fizice autorizate (PFA), întreprinzători individuali sau membri ai unei întreprinderi familiale;
  • Aceste reglementări sunt stabilite în Ordonanța de Urgență nr. 44/2008. În cazul în care influencerii se înregistrează ca PFA, impozitul pe venit aplicabil este de 10%. Acesta poate fi calculat fie pe baza normelor anuale de venit, fie în sistem real, utilizând evidențele contabile.

3) Veniturile ocazionale: Impozitul reținut la sursă

  • În situația în care activitatea de promovare nu este desfășurată în mod constant, veniturile obținute de influenceri sunt încadrate la categoria „venituri din alte surse”. În acest caz, impozitul de 10% se reține direct la sursă în momentul plății și reprezintă un impozit final. Obligația de a reține și de a vira impozitul revine plătitorului, fie el o companie, fie o agenție de marketing, care trebuie să efectueze plata până pe data de 25 a lunii următoare;
  • Pentru influencerii care câștigă ocazional din aceste activități, înregistrarea ca PFA nu este obligatorie, însă aceștia trebuie să depună Declarația Unică pentru a-și raporta veniturile.

4) Contribuțiile sociale și TVA-ul pentru Influenceri

  • Dacă veniturile anuale ale unui influencer depășesc echivalentul a 12 salarii minime brute pe economie, acesta devine obligat să contribuie la asigurările sociale și de sănătate. Contribuția este calculată pe baza Declarației Unice, care trebuie completată și depusă la termen;
  • Totodată, influencerii ale căror venituri depășesc pragul anual de 300.000 de lei trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA și să respecte obligațiile legale aferente.

5) Contracte între persoane juridice

Pentru influencerii care își desfășoară activitatea de promovare prin intermediul unei companii, veniturile sunt impozitate în funcție de natura acestora.

În accest mod, sumele obținute pot fi considerate salarii sau dividende, în funcție de structura contractuală stabilită.

FOTO – Caracter ilustrativ: Shutterstock

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
TikTok anunță un megaproiect în Brazilia