Prima pagină » Actualitate » ANAF, clarificări privind IMPOZITAREA veniturilor obținute de persoanele fizice din activități pe rețelele sociale. Ce trebuie să știe INFLUENCERII

ANAF, clarificări privind IMPOZITAREA veniturilor obținute de persoanele fizice din activități pe rețelele sociale. Ce trebuie să știe INFLUENCERII

ANAF, clarificări privind IMPOZITAREA veniturilor obținute de persoanele fizice din activități pe rețelele sociale. Ce trebuie să știe INFLUENCERII
FOTO - Caracter ilustrativ: Shutterstock

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) din România a venit cu unele clarificări privind impozitarea veniturilor obținute de persoanele fizice din activitatea pe rețelele sociale, informează Capital.ro. Toți influencerii din țara noastră care câștigă din astfel de activități sunt obligați să plătească impozit.

ANAF a clarificat inclusiv modul în care influencerii trebuie să trateze aceste câștiguri inclusiv produsele, serviciile sau sumele de bani primite în schimbul promovării brandurilor.

Influencerii români au început, în ultimii ani, să colaboreze foarte des cu mai multe branduri, promovând produse sau servicii pe platformele lor sociale. În schimb, aceștia primesc diverse forme de compensație, de la bani la produse gratuite sau călătorii sponsorizate.

ANAF a reamintit, astfel, că aceste forme de remunerare sunt considerate venituri impozabile, indiferent dacă este vorba despre bani, servicii sau produse.

În acest context, pentru a stabili clar regimul fiscal, Fiscul din România a punctat mai multe criterii pe care influencerii trebuie să le îndeplinească.

Dacă activitatea lor de promovare se desfășoară regulat și urmărește obținerea de venituri constante, atunci aceasta va fi considerată o activitate independentă.

În acest caz, se vor aplica reglementările din Codul fiscal, iar influencerii trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

1) Libertatea locului și a modului de desfășurare a activității

  • Influencerii au libertatea de a alege unde și cum își desfășoară activitatea;
  • Au posibilitatea de a colabora cu mai mulți clienți;
  • Își asumă riscurile activității și utilizează resursele proprii în promovarea produselor sau serviciilor.

2) Desfășurarea activității pe baza capacităților proprii, fizice sau intelectuale.

  • Influencerii care obțin venituri din rețelele sociale trebuie să se înregistreze fiscal conform legii, optând pentru una dintre următoarele forme: persoane fizice autorizate (PFA), întreprinzători individuali sau membri ai unei întreprinderi familiale;
  • Aceste reglementări sunt stabilite în Ordonanța de Urgență nr. 44/2008. În cazul în care influencerii se înregistrează ca PFA, impozitul pe venit aplicabil este de 10%. Acesta poate fi calculat fie pe baza normelor anuale de venit, fie în sistem real, utilizând evidențele contabile.

3) Veniturile ocazionale: Impozitul reținut la sursă

  • În situația în care activitatea de promovare nu este desfășurată în mod constant, veniturile obținute de influenceri sunt încadrate la categoria „venituri din alte surse”. În acest caz, impozitul de 10% se reține direct la sursă în momentul plății și reprezintă un impozit final. Obligația de a reține și de a vira impozitul revine plătitorului, fie el o companie, fie o agenție de marketing, care trebuie să efectueze plata până pe data de 25 a lunii următoare;
  • Pentru influencerii care câștigă ocazional din aceste activități, înregistrarea ca PFA nu este obligatorie, însă aceștia trebuie să depună Declarația Unică pentru a-și raporta veniturile.

4) Contribuțiile sociale și TVA-ul pentru Influenceri

  • Dacă veniturile anuale ale unui influencer depășesc echivalentul a 12 salarii minime brute pe economie, acesta devine obligat să contribuie la asigurările sociale și de sănătate. Contribuția este calculată pe baza Declarației Unice, care trebuie completată și depusă la termen;
  • Totodată, influencerii ale căror venituri depășesc pragul anual de 300.000 de lei trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA și să respecte obligațiile legale aferente.

5) Contracte între persoane juridice

Pentru influencerii care își desfășoară activitatea de promovare prin intermediul unei companii, veniturile sunt impozitate în funcție de natura acestora.

În accest mod, sumele obținute pot fi considerate salarii sau dividende, în funcție de structura contractuală stabilită.

FOTO – Caracter ilustrativ: Shutterstock

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cod portocaliu extins: rafale de 130 km/h în România
Digi24
Povestea tânărului care, la 21 de ani, a câștigat la loto 28 de milioane de dolari. Decizia care l-a ajutat să nu ajungă la faliment
Cancan.ro
Mesajul postat de sora artistului Ion Drăgan, cu o zi înainte de înmormântarea acestuia: 'Ne-ai distrus pe toți'
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Gest disperat al unui cabanier: „Plătiți cât vă permiteți. E primul an în care nu am oaspeți de Crăciun”
Mediafax
Trenul legendar care traversează 3 țări și 8 fusuri orare
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Mirabela Grădinaru, despre cum i s-a schimbat viața de când Nicușor Dan e președinte: „Ulterior am obținut și acest drept”
Cancan.ro
'Gardianul secretelor' din Apărarea Rusiei a murit subit de Crăciun! A fost cea mai discretă figură din anturajul lui Vladimir Putin
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce lichide nu ar trebui să vărsăm niciodată în chiuvetă și de ce?