Românii consumă din ce în ce mai multe băuturi non-alcoolice. Atât berea simplă, cât și de cea cu arome, au urcat în topul preferințelor. Numai anul trecut, vânzările la bere fără alcool au crescut cu 15% anul trecut, fiind vorba de un record.
Astfel, 3 din 10 români consumă cel puțin o dată pe săptămână o bere fără alcool, iar cum nu toată lumea este fana gustului amărui, printre opțiunile românilor se numără și băuturile cu arome. Dintre acestea, cele cu gust de lămâie sau de lime sunt printre cele mai consumate, potrivit ObservatorNews.ro.
„Aproape pentru fiecare sortiment clasic de bere există o versiune non-alcool. Aceste investiţii pe care noi le-am făcut permanent au ajuns ca la nivelului anului 2024 să putem spune că berea fără alcool a depăşit un prag istoric”, a spus Constantin Bratu, de la Asociația „Berarii României”.
„Este segmentul care în ultimii cinci ani de zile aproape s-a dublat are o creştere anuală între 10 şi 20. În mod special creştere care vine din zona berilor cu arome. Cred că e o alternativă bună la responsabilitate. Consumul de alcool în timpul zilei, la volan mai ales, pe de altă parte cred că este o opţiune foarte bună din perspectiva sănătăţii”, a spus Mihai Voicu, director general producător de bere.
Nutriţioniştii atrag atenția că berea de tip cooler trebuie consumată cu moderație, chiar dacă aceasta conține mai puțin zahăr decât clasicele sucuri.
„Poate avea nişte mici avantaje în faţa sucurilor îndulcite, pentru că berea este totuşi produsă pe cale naturală. Ambele intră la categoria băuturi îndulcite şi în cantităţi mari poate să pună probleme de sănătate. Berea simplă fără alcool în principiu nu are adăugat nimic”, a explicat Șerban Damian, medic nutriționist.
Anul trecut, în România existau aproximativ 90 de fabrici de bere şi microberării, în scădere faţă de 2023, potrivit sursei citate.