Un accident feroviar a provocat haos. Călătorii dintr-un tren care doreau să ajungă la Iași au fost la un pas să ajungă la Brașov.
În loc să primească semnal de trecere spre Ploiești Sud, garnitura unui tren a fost dirijată spre Ploiești Vest. Din cauza încurcăturii, nouă trenuri de călători au avut întârzieri de peste patru ore. Totul s-a întâmplat într-o zi în care un tren de călători a lovit un escavator.
Un tren interregio, operat de CFR Călători, care a plecat din București cu destinația Iași, a fost îndrumat greșit spre Ploiești Vest, adică pe ruta pe care circulă trenurile care merg spre Brașov
Mecanicul de locomotivă a fost cel care a observat că este greșit ceea ce se întâmplă, a văzut că a primit semnal de trecere către Ploiești Vest în loc de Ploiești Sud, a frânat, a depășit semnalul câțiva metri, dar nu a apucat să ajungă pe macaz.
Există suspiciuni că trenul ar fi fost confundat cu un alt tren care a plecat tot din București, dar cu destinația Brașov, iar această garnitură era așteptată de angajații CFR Infrastructură să ajungă în Ploiești înaintea trenului care circula spre Iași. Dar din cauză că circulația pe calea ferată a fost dată peste cap în ziua respectivă pentru că un tren a lovit în plin un escavator, s-a întâmplat invers. Trenul spre Iași a ajuns primul și a fost direcționat greșit spre Brașov.
În spatele garniturii care a primit semnalul eronat se afla și trenul spre Brașov. Mecanicul care se afla pe acest tren a trebuit să dea înapoi pe calea ferată, să treacă pe un alt fir de circulați spre Ploiești Vest și să își continue drumul. Din cauza faptului că trenul București-Iași a fost direcționat greșit, s-a creat un blocaj pe calea ferată.
Nouă trenuri au înregistrat întârzieri, în total de peste 4h. Acum, Agenția de Investigare Feroviară verifică să vadă cum a ajuns ca trenul să fie dirijat greșit. Compania CFR Infrastructură este cea care organizează și dirijează circulația tuturor trenurilor pe calea ferată.
Citește și: