Prima pagină » Actualitate » Care este băutura cu beneficii surprinzătoare, ce sprijină sănătatea oaselor la femeile de peste 65 de ani

Care este băutura cu beneficii surprinzătoare, ce sprijină sănătatea oaselor la femeile de peste 65 de ani

Care este băutura cu beneficii surprinzătoare, ce sprijină sănătatea oaselor la femeile de peste 65 de ani
foto ilustrativa: sursa foto: Envato

Un nou studiu al cercetătorilor de la Flinders University, Australia, arată că un consum regulat al acestei băuturi poate să sprijine sănătatatea oaselor la femeile de peste 65 de ani.

Este vorba despre consumul de ceai. Asta, în timp ce, consumul excesiv de cafea ar putea avea efecte negative. Studiul scoate în evidență importanța alegerilor zilnice între ceai și cafea, în prevenirea osteoporozei.

De precizat este că, osteoporoza afectează circa una din trei femei de peste 50 de ani și se caracterizează prin fragilizarea oaselor, fapt care crește riscul de fracturi și întârzie vindecarea. Iar riscul crește semnificativ după menopauză, când nivelul de estrogen, hormon esențial pentru metabolismul osos, scade. Intervențiile chirurgicale ca îndepărtarea ovarelor pot accelera această pierdere osoasă, potrivit Science Alert.

Astfel, cercetătorii de la Flinders University au studiat obiceiurile legate de consumul de ceai și cafea a aproximativ 9.700 de femei americane cu vârste de peste 65 de ani, pe o perioadă de 10 ani. Studiul a inclus măsurători ale densității minerale osoase (BMD) în zona șoldului și a femurului, utilizând raze X.

sursa foto: Envato

sursa foto: Envato

Rezultatele arată femeile care beau ceai în mod regulat au avut o densitate osoasă mai mare la nivelul șoldului, în comparație cu cele care nu consumau ceai. Cercetătorii explică acest beneficiu prin compușii numiți catechine, ce stimulează celulele responsabile de formarea oaselor. Efectele pozitive s-au văzut mai bine la femeile cu obezitate.

În contrast cu cosumul de ceai a fost consumul de cafea, care a avut efecte mixte. Femeile care beau mai mult de cinci cești de cafea pe zi au prezentat o densitate osoasă mai scăzută, confirmând ipoteza că excesul de cofeină poate să reducă absorbția calciului. În plus, consumul de cafea combinat cu un istoric de consum ridicat de alcool a fost asociat cu densitate osoasă redusă la femur.

Epidemiologul Enwu Liu susține însă nu este necesar renunțăm complet la cafea sau consumăm ceai în cantități mari, însă ceaiul moderat poate să reprezinte o strategie simplă pentru sprijinirea sănătății oaselor. În continuare, calciul și vitamina D rămân esențiale, dar obiceiurile zilnice, ca alegerea între ceai și cafea, pot să influențezepozitiv sănătatea osoasă la femeile în vârstă.

Autorul recomandă:

Cafeaua ar putea încetini îmbătrânirea biologică la persoane cu tulburări severe. Ce spune un studiu

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ungaria, măsuri extreme pe Dunăre pentru Paks: 150.000 de metri cubi de piatră și barje pregătite de scufundare
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
Fenomen SPECTACULOS astăzi! Eclipsa de Soare poate fi observată din România. Care sunt cele mai bune locuri
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu