Prima pagină » Actualitate » Ce se întâmplă în organism atunci când bem CAFEA dimineață? Rezultatele unui studiul sunt uimitoare pentru cei care au acest obicei

Ce se întâmplă în organism atunci când bem CAFEA dimineață? Rezultatele unui studiul sunt uimitoare pentru cei care au acest obicei

Ce se întâmplă în organism atunci când bem CAFEA dimineață? Rezultatele unui studiul sunt uimitoare pentru cei care au acest obicei
Sursa foto: Profimedia images

Un studiu realizat de Universitatea Tulane arată că momentul consumului de cafea influențează sănătatea, însă cei care își încep ziua cu o ceașcă fierbinte de cafea prezintă un risc mai scăzut de mortalitate, mai ales din cauza bolilor cardiovasculare.

Un studiu amplu, desfășurat de cercetătorii de la Universitatea Tulane din New Orleans și publicat în European Heart Journal, relevă că obiceiul de a bea cafea dimineața are beneficii semnificative asupra sănătății inimii.

Analizând obiceiurile alimentare și starea de sănătate a 40.725 de adulți americani între 1999 și 2018, studiul arată că persoanele care consumă cafeaua înainte de prânz au cu 16% mai puține șanse să moară din orice cauză și cu 31% mai puține șanse să moară din cauza bolilor cardiovasculare, comparativ cu cei care nu beau deloc cafea.

Profesorul Lu Qi, expert în nutriție și epidemiologie la Universitatea Tulane, subliniază importanța momentului în care este consumată cafeaua.

„Nu este important doar dacă bei cafea sau cât de mult bei, ci și momentul din zi în care bei cafea. De obicei, nu oferim sfaturi despre momentul consumului în ghidurile noastre alimentare, dar poate ar trebui să ne gândim la acest aspect în viitor”, a declarat acesta pentru The Guardian.

Potrivit cercetării, beneficiile cafelei pentru sănătatea inimii dispar în cazul celor care o consumă pe tot parcursul zilei sau seara. Acest lucru ar putea fi explicat prin perturbarea ritmului circadian și a hormonilor, precum melatonina, ceea ce poate afecta somnul, crește inflamația și tensiunea arterială – factori care pot dăuna sănătății inimii.

Studiul s-a bazat pe datele colectate de la participanți pe o perioadă de 9-10 ani, iar concluziile au fost verificate într-un grup mai mic de 1.463 de persoane, care au completat jurnale alimentare detaliate. Cercetătorii au observat că aproximativ 36% dintre participanți consumau cafea dimineața, această categorie având cel mai redus risc cardiovascular.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
ILIE BOLOJAN pregătește alternativa: Dacă Guvernul Tomac pică, vom veni cu o soluție
Digi24
VIDEO Pentagonul a publicat noi documente despre OZN-uri. Relatări inedite despre „sfere” misterioase observate pe cer
Cancan.ro
El i-a ”nășit” pe Simona Halep și „Regele mezelurilor”?! E celebru și bogat! Povestea primelor întâlniri ascunse
Prosport.ro
FOTO. Nimeni nu o crede că are 53 de ani. Cum arată Mina, femeia care n-a îmbătrânit deloc din 2002
Adevarul
Autostrada Transilvania, în fața primei inaugurări din 2026. Cum arată nodurile rutiere care deschid calea spre nord-vest
Mediafax
PERICOL în Europa. Un proiect uriaș, de 14 miliarde de euro, ar putea distruge o atracție populară
Click
„Voia să se însoare cu ea!” Fostul bodyguard al lui Michael Jackson face declarații surprinzătoare despre viața sentimentală a artistului
Digi24
Un urs a intrat în opt case dintr-un sat și a căutat mâncare inclusiv în frigider. Cum a scăpat o bătrână
Cancan.ro
De ce a murit saxofonistul Memis Selciuc? Cauza decesului
Ce se întâmplă doctore
Vica Blochina, într-o formă de invidiat la 50 de ani! Apariția incendiară din Mykonos. A arătat aproape tot prin costumul de baie
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Cum a reușit un român să parcurgă un milion de kilometri cu un Passat?
Descopera.ro
De ce Pământul nu are inele?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă merge la restaurant cu o păpușă
Descopera.ro
Record doborât de două ori în doar câteva ore la Cupa Mondială