Utilizatorii Facebook, Instagram și TikTok ale căror conturi au fost închise fără explicații pot reclama acest abuz. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) intervine acum pentru protejarea drepturilor utilizatorilor online.
Conform noilor reglementări, atunci când un utilizator este blocat sau i se restricționează accesul la contul său pe o platformă online precum Facebook, Instagram sau TikTok, administratorii au obligația legală să ofere o explicație clară. Aceasta trebuie să includă tipul restricției aplicate, faptele și circumstanțele avute în vedere, temeiul juridic sau contractual invocat, precum și informații despre căile de atac disponibile.
Platformele sunt obligate să pună la dispoziția utilizatorilor un sistem intern de soluționare a plângerilor. Acest mecanism trebuie să fie ușor accesibil și transparent, permițând contestarea deciziilor de restricționare sau blocare a conturilor. În cazul în care această procedură nu funcționează sau nu este respectată, utilizatorii au dreptul să se adreseze ANCOM pentru sprijin.
Pentru a sesiza ANCOM, utilizatorii trebuie să completeze un formular oficial și să atașeze toate dovezile relevante care atestă că au parcurs toate căile de atac interne puse la dispoziție de platforma respectivă. Dacă platforma are sediul în România, ANCOM poate soluționa direct plângerea. În situația în care platforma are sediul într-o altă țară, ANCOM va redirecționa reclamația către coordonatorul serviciilor digitale din statul respectiv.
Sursa: Digi 24
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Profimedia
CITEȘTE ȘI:
AURUL, noua obsesie a investitorilor români. Vânzările s-au dublat față de anul trecut
1 Mai cu mici și bere. Recomandări de la ANPC pentru a evita intoxicațiile alimentare