Prima pagină » Actualitate » Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două mari orașe vor fi legate între ele printr-un tren de mare viteză, au anunțat autoritățile locale. Proiectul este unul grandios, după cum precizează cei implicați.

Data inaugurării a fost stabilită pentru 16 decembrie.

Potrivit operatorului feroviar german Deutsche Bahn, o linie de tren de mare viteză va face legătura între Berlin şi Paris în doar opt ore.

Trenurile vor circula zilnic şi vor deservi gările din Frankfurt şi Karlsruhe, din Germania, şi Strasbourg din Franţa.

Tren de mare viteză între Paris și Berlin

„Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar „Innotrans”, de la Berlin.

Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin şi Paris, de la finalul lui 2023.

Noua legătura va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, şi nu de TGV-urile franceze. Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est, din Paris, la ora locală 11:54 (09:54 GMT) şi vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55. Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 09:55 am şi va ajunge la Paris la 18:03.

Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie, iar preţurile încep de la 59,99 euro pentru un loc la clasa a II-a.

Deutsche Bahn şi SNCF Voyageurs insistă asupra argumentului ecologic al transportului feroviar, subliniind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, faţă de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul.

Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internaţional de mare viteză pe continent până în 2030 şi pe triplarea sa până în 2050, pentru a-şi respecta angajamentele climatice.

Însă, ca acest lucru să se întâmple, va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050, subliniază Michael Peterson.

Recomandarea video

Mediafax
Dormitul cu televizorul pornit. Ce spun specialiștii despre efectele asupra sănătății
Digi24
„Macron l-a trădat pe Merz și știe că va trebui să plătească”. Cum s-au inversat rolurile Franței și Germaniei în Uniunea Europeană
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather anunță o lună ianuarie 2026 cum nu a mai fost în România. Ce se întâmplă în București
Prosport.ro
Cea mai frumoasă profesoară de matematică din România e colega lui Gabi Tamaș!
Adevarul
„Asta e tot ce vreau eu”. Reacția virală a unei mame filipineze din România a emoționat internetul
Mediafax
Jucării periculoase de Crăciun. Cum unele jucării populare pot deveni un risc real pentru copii și părinți
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
Mihaela Rădulescu, gest sfâșietor când și-a văzut mama în sicriu. Nu s-a mai putut abține
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu