Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin Comandamentul Litoral 2025, au continuat și joi. Rezultatul: „Dezastru! N-au înțeles nimic!” a declarat șeful instituției, Cristian Popescu Piedone.
În cea de-a treia zi, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin Comandamentul Litoral 2025, a derulat o serie de controale în marile magazine de retail din Constanța, stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Mangalia și Neptun.
Neregulile au fost multe, începând de la mizerie și terminând cu gândaci și produse depreciate.
- Comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită
- Igienă necorespunzătoare: paviment și frigidere neigienizate, spații frigorifice cu depuneri masive de gheață, coșuri de cumpărături și navete de pâine murdare
- Produse alimentare nesigure, expuse la temperaturi neconforme sau în bătaia directă a soarelui
- Lipsa prețurilor afișate și a prețurilor pe unitatea de măsură, în special la promoții de tipul „5+1” sau „7+1”
- Produse fără elemente de identificare și caracterizare, inclusiv produse lactate cu grăsimi vegetale nesemnalizate
- Lipsa informării privind țara de origine a legumelor/fructelor și a avertizării privind prezența imazalilului
- Nerespectarea temperaturilor de păstrare recomandate de producători
- Prezența insectelor vii în spațiile de panificație/patiserie
- Comercializarea unor produse din carne cu modificări organoleptice și ambalaje deteriorate
- Practici comerciale înșelătoare: indicarea eronată a originii geografice a produselor
- Lipsa taxei de mediu (taxa verde) pentru produse electronice
- Comercializarea unor bomboane comprimate cu jucărie, cu abateri de siguranță
- Lipsa verificării metrologice a mijloacelor de măsurare
- Diferențe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat
Piedone, revoltat din cauza „dezastrului” găsit de comisarii ANPC
Potrivit șefului ANPC, Cristian Popescu Piedone, activitatea de prevenție derulată de Autoritate în luna mai nu a avut niciun efect benefic asupra îmbunătățirii bunurilor și serviciilor oferite de către agenții economici din stațiunile de la mare.
“Ceea ce au găsit comisarii, în timpul controalelor, arată că agenții comerciali nu au înțeles nimic din activitatea de prevenție pe care Autoritatea a derulat-o în luna mai, pe litoral. Dezastru, aș putea spune că s-ar caracteriza situația, într-un singur cuvânt. N-au schimbat nimic. De aceea le-am și închis pe multe dintre ele”, a declarat Cristian Popescu Piedone.
În cele 24 de magazine verificate au fost aplicate 67 de sancțiuni și amenzi în valoare de 461.000 lei. Șase dintre aceste unități s-au ales cu activitatea sistată temporar. Este vorba despre:
- LIDL Mangalia-str.Constanței 62
- PROFI Mangalia-str.Ștefan cel Mare 18
- KAUFLAND-Mangalia
- YSY Com -Eforie Sud
- PROFI Techirghiol
- CARREFOUR Mangalia- str Portului 44 A, după cum reiese dintr-un comunicat al ANPC.
CITEȘTE ȘI:
Piedone a văzut cum arată cea mai ieftină cazare de la Marea Neagră: 75 lei/noapte. Șeful ANPC a înlemnit când a intrat în cameră
Litoralul românesc își așteaptă turiștii cu mâncare expirată și locuri de cazare murdare. ANPC a dat amenzi de 155.000 lei