EXCLUSIV | Cine a sunat la 112 după accidentul în care au murit șapte oameni în ”curba morții” de la Bălțați. ”Ar trebui să se audă când le spun că era polei pe jos”

EXCLUSIV | Cine a sunat la 112 după accidentul în care au murit șapte oameni în ”curba morții” de la Bălțați. ”Ar trebui să se audă când le spun că era polei pe jos”
Sursă foto: Facebook/ISU
Publicat: 22/02/2022, 09:00

Două apeluri au fost primite la 112 în cazul accidentul care a avut loc pe 1 februarie, în ”curba morții” de pe DN 28, la Bălțați, potrivit datelor de la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), transmise la solicitarea Gândul. Șapte oameni şi-au pierdut viaţa după ce şoferul unui camion ar fi pierdut controlul volanului și a lovit o ambulanţă, apoi a intrat în plin într-o dubă în care se aflau muncitori care mergeau spre Iași.

„În urma căutărilor efectuate în baza de date a Centrului unic pentru apeluri de urgență 112 Iași, conform criteriilor furnizate, în data de 1 februarie 2022, au fost identificate 2 apeluri prin care s-a solicitat intervenția echipajelor de urgență pentru un accident rutier pe DN 28 Iași – Târgu Frumos, în care au fost implicate un tir și o autospecială de ambulanță”, au transmis reprezentanții STS, pentru Gândul.

Primul apel primit la 112 a fost la ora 06:34, iar cel de-al doilea a venit un minut mai târziu, la 06:35. Unul dintre cei care au sunat la 112 a fost șoferul ambulanței implicate în tragicul accident, care a explicat că drumul este unul cu polei.

Când am coborât din mașină, am sunat la 112 și le-am zis să trimită salvare pentru gravidă, pentru că eu nu știam ce e la vale la 100 și ceva de metri de mine, nu știam ce e acolo. Mi-au făcut legătura la pompieri, m-au întrebat dacă sunt persoane încarcerate și am fugit repede până acolo să văd ce e. Când am ajuns la ei, puneam mâna pe unul, mort, pe altul, rece, mort. În înregistrarea cu 112 ar trebui să se audă, dacă nu se va recunoaște că era polei pe jos, se aude când vorbeam cu ei și le spuneam că pe lângă mine mai trece o mașină, care s-a speriat, a pus frână și merge târâș pe asfalt, aluneca și le-am zis că posibil să mai fie un accident”, a declarat șoferul ambulanței, Maricel Corban.

Filmul accidentului cu șapte morți din județul Iași

Accidentul s-a produs pe unul dintre cele mai periculoase drumuri din România, Drumul Naţional 28, care leagă municipiul Iași de Târgu Frumos.

Atât șoferul autoutilitarei, cât și ceilalți cinci muncitori au murit. De asemenea, a murit și șoferul camionului care se presupune că ar fi produs accidentul, un tânăr în vârstă de 30 de ani.

Toți cei trei oameni care erau în ambulanță – șoferul, o asistentă și o femeie gravidă – au scăpat cu viață.

„Toți erau tineri, toți cu familii, cu copii”

Primarul comunei Balș, Constantin Golduț, a povestit că șoferul autoutilitarei îi era o cunoștință apropiată și că de când îl știe, de cel puțin 15 ani, lucra în construcții.

Toți cei șase oameni din dubă care și-au pierdut viața locuiau în aceeași comună sau aveau rude acolo.

„Era băiat gospodar aici în comună, cu căsuță frumoasă, cu familie, cu 2 copii mici, e tragic ce s-a întâmplat. Făcea renovări de case, apartamente, că ăsta era specificul lui ca activitate, era meseriaș în construcții”, a spus Constantin Golduț, pentru Gândul, despre șoferul dubei.

Primele măsuri luate în ”curba morții”, la trei săptămâni de la accident

Zona în care s-a produs tragicul accident de la Bălțați este acum împânzită de indicatoare rutiere care limitează viteza mașinilor la 70 km/oră.

Pe un tronson de câteva sute de metri, marginea drumului european este limitată cu mici stâlpi cu bandă reflectorizantă în vârf, care marchează începutul șanțurilor de colectare a apei amplasate de-a lungul șoselei. Este singura porțiune marcată astfel în cei aproape 90 de kilometri ai tronsonului de drum, care se desprinde de E85 la scurt timp după ieșirea din orașul Roman și se încheie la intrarea în Iași.

„În urma unei analize făcute împreună cu cei de la Inspectoratul de Poliție Județean, a fost și o solicitare a acestora făcută către noi, s-a ajuns la o concluzie comună că trebuie să mai fie suplimentate panourile indicatoare. Aceste panouri s-au pus până vor fi terminate proiectele care vor duce la efectuarea unor lucrări în zonă pentru a atrage atenția participanților la trafic în mod expres asupra pericolului existent. Au fost puși punctual și stâlpișori pentru a scoate în evidență zonele de protecție”, a declarat Dănuț Pilă, directorul al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași pentru Gândul.

Ina Stoica
Este absolventă a Facultății de Litere-Limbi și Literaturi Străine din București. Are un masterat în domeniul jurnalismului și cel al comunicării obținut în urma studiilor urmate la FJSC și Université Lumière Lyon 2. A lucrat în trustul citeste mai mult