Filosoful Mihai Șora cere ajutor după ce a primit o factură de 6.000 de lei la energie: „Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant. Cum să fac?”

Filosoful Mihai Șora cere ajutor după ce a primit o factură de 6.000 de lei la energie: „Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant.  Cum să fac?”
Filosoful Mihai Şora (FOTO - Facebook)
Publicat: 14/09/2022, 22:22

Filosoful Mihai Șora a primit sute de sfaturi din partea internauților după ce a scris miercuri pe Facebook că a primit o factură de peste 6.000 de lei la energie electrică deși nu are televizor, nici aer condiționat, și îi întreabă pe internauți cum să procedeze în acest caz.

„Un bec mititeluț, la masa de scris: „economic“ i se spune.

Un frigider A+++, Zanussi, și el mititel (cel mai scund din comerț).

Un laptop HP (care stă să-și dea obștescul sfârșit, dar care nu a fost vreodată, în lunga lui viață, energivor).

O tabletă cu măr.

Un telefon mobil.

O mașină de spălat rufe (de care nu abuzăm, fiind – de la natură – mai sobri și curăței).

Atât.

NU televizor. NU aer condiționat. NU mașină de cafea NU alte electrocasnice (cum ar fi mașina de tocat firul de leuștean în patru).

Din când în când, recunosc, un pipi/kk scurt la baie, cu becul aprins.

6.096.99 lei (șase mii nouăzeci și șase și nouăzeci și nouă centime) de plată la ENEL – factura cu ID 42005859787. Data scadentă: 28.09.2022.

Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant.

Cum să fac?”, a scris Mihai Șora.

„Nu este o greșeală neintenționată din partea lor, sunt renumiți pentru abuzurile pe care încearcă să le facă sistematic în rândul clienților! Vă împărtășesc din experiență. Le dați un email în care, pe lângă ultimele două facturi atașate și indexul actual, aveți o atitudine fermă prin care solicitați soluționarea rapidă a „erorii” pe care au făcut-o, altfel vă veți adresa autorităților să regleze acest abuz. Mai mult, vă înarmați cu răbdare – au termen de răspuns 25 de zile”, spune Raluca, unul dintre cei care au comentat la mesaj.

„Trebuie să faceți o plângere la ENEL, la care trebuie să primiți răspuns în maximum 15 zile lucrătoare. Dacă problema nu se rezolvă, trebuie să vă adresați ANRE, pe site, secțiunea “petiții”. Probabil au făcut o estimare greșită. Deși nu ar trebui, pentru că estimările se fac în baza istoricului de consum”, adaugă Răzvan, un alt comentator.

Cel puțin zece dintre internauți i-au recomandat filosofului, în vârstă de 105 ani, să treacă la Hidroelectrica, deoarece „are cele mai bune tarife din piață”.