GALERIE FOTO | Imagini spectaculoase cu cel mai mare pod din România și al treilea din Europa. Cum se montează tablierul la „Golden Gate” de Brăila

Publicat: 05/05/2022, 13:19

Cel mai mare pod construit în România, și al treilea ca dimensiune din Europa, prinde contur. Recent a început montajul tablierului la Podul de peste Dunăre de la Brăila. Din 32 de tronsoane de tablier, au fost montate 10.

„Montajul tablierului la Podul peste Dunăre, de la Brăila, avansează bine”, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu.

Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, au sosit în șantier 32 de tronsoane de tablier. 10 au fost montate deja, pe zona centrală a podului.

De asemenea, acesta este stadiul lucrării:

  • Alte câte 5 elemente de tablier au fost sudate la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila și de pe malul dinspre Tulcea).
  • 6 tronsoane au fost montate între blocurile de ancoraj și piloni, pe ambele maluri.
  • Alte 6 tronsoane, 3 pe fiecare mal, se sudează și se pregătesc de montaj, lângă blocurile de ancoraj.
  • În total vor fi 86 de segmente de tablier metalic ce vor fi montate. Acestea vor forma structura suprafeței de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la șantierul naval Brăila.
  • Continuă lucrările și la drumurile de acces, atât pe malul dinspre Tulcea, cât și pe cel dinspre Brăila.

Lucrarea ar putea fi terminată în luna decembrie.

Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri

Potrivit lui Scrioșteanu, acesta este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din Romînia și al treilea din Europa (ca dimensiune).

Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Fotografii: Irinel Ionel Scrioșteanu / Facebook.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul Zilei (3 ani), dar și la Agenția de Presă citeste mai mult