Google, amendă de 500 de milioane de euro în Franța. Ce lege a încălcat gigantul IT

Google, amendă de 500 de milioane de euro în Franța. Ce lege a încălcat gigantul IT
Sursa FOTO: flickr.com
Publicat: 13/07/2021, 12:25

Autoritatea pentru concurenţă din Franţa a impus marţi, 13 iulie, o amendă de 500 de milioane de euro companiei Google. Gigantul IT a fost găsit vinovat de nerespectarea deciziei instituţiei cu privire la remunerarea editorilor de conţinut şi a agenţiilor de ştiri pentru utilizarea conţinutului lor pe platforma de căutare Google.

Compania Google este o divizie a grupului Alphabet Inc., probabil cea mai puternică și influentă corporație din sectorul IT.

Editorii de presă, mai puternici decât Google

Americanii care controlează Google sunt acuzați că au ignorat o decizie din luna aprilie 2020 prin care li se cerea să negocieze „cu bună credinţă” cu editorii de presă şi agenţiile de ştiri franceze pentru a afişa părţi din articolele lor pe serviciul Google News.

„Sancţiunea de 500 milioane de euro ia în calcul gravitatea excepţională a încălcărilor observate, precum şi faptul că atitudinea Google a condus la noi întârzieri în aplicarea legii”, a declarat preşedintele Autorităţii pentru concurenţă din Franţa, Isabelle de Silva. Ea a adăugat că este vorba despre cea mai mare amendă acordată până acum de Autoritatea pentru concurenţă din Franţa pentru nerespectarea uneia dintre deciziile sale.

  • Google are la dispoziţie două luni pentru a veni cu propuneri referitoare la despăgubiri acordate editorilor şi agenţiilor de presă pentru utilizarea conţinutului lor. În caz contrar, compania Google este pasibilă de o amendă de până la 900.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere.

Revolta „presarilor” din toată Europa

Disputa dintre Google şi proprietarii de ziare şi agenţiile de presă franceze nu este ceva nou. De fapt, e una de durată, căci de ceva vreme colosul american a intrat în război cu mai toate trusturile mari de presă din Europa. De peste un deceniu, editorii cer organismelor de reglementare să contracareze puterea Google, care i-a permis să atragă venituri din publicitate în valoare de miliarde de euro.

În 2019, au fost înregistrate plângeri în Franţa de către grupuri reprezentând ziare şi reviste, lor alăturându-li-se şi agenţia de presă France-Presse.