Prima pagină » Actualitate » Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

FOTO - Captură video: Digi 24

Schema de marketing prin care produsele se vând în cantități mai mici, dar la același preț, ia amploare în țara noastră. Mai mulți internauți au postat pe rețelele de socializare filme în care se arată sticle de balsam, la raft, cu conținutul aproape pe jumătate.

A făcut și Digi 24 acest experiment și a oferit rezultatele. Speculând comportamentul cumpărătorilor de tipul „luăm mai mare, pentru că este mai mult”, producătorii au păstrat mărimea sticlelor de balsam, dar au scăzut cantitatea din interior.

Dacă se ia o sticlă oarecare de balsam, după deschidere se poate observa că în interior lipsește aproximativ un sfert de lichid. Jurnaliștii Digi au verificat un recipient de balsam pe care scrie cantitatea de 1.275 ml. După test, a reieșit faptul că această cantitate notată pe sticla de balsam este într-adevăr cea corectă.

Fenomenul prin care produsele se vând în cantități mai mici la același preț se numește „Shrinkflation”. Adică produsul nu se scumpește, dar cantitatea se micșorează.

„E mai puțin vizibil, în sensul că procesatorii sau producătorii scad gramajul produsului, lăsând prețul constant la achiziție către retaileri și automat către furnizori, că el rămâne la fel. Dacă procesatorul mi-l livrează cu același preț, e clar că și eu la raft am același preț”, a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentantul Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii.

În majoritatea sticlelor de 1,5 l conținutul a fost micșorat la 1.275 ml, iar cel de 2 l volumul actual are doar 1,8 l.

„O înșelătorie pe față. Am cumpărat și am plătit cu 30% mai mult pentru un gramaj cu 10-15% mai mic”, spune un client.

„În toate sticlele… și în lapte găsiți același lucru. Este un mod mai șmecheros, mai interesant, de a scumpi lucrurile”, afirmă o clientă.

În ultimul an, conform Institutului Național de Statistică (INS), detergenții s-au scumpit cu aproximativ 25 de procente.

FOTO – Captură video: Digi 24

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
-17 grade Celsius în România. Pe ce dată vine "iarna secolului", potrivit meteorologilor Accuweather
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Crăciun sărbătorit în secret, în Coreea de Nord. Familiile riscă pedepse aspre pentru împodobirea unui brad
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Rusia respinge planul de pace în 20 de puncte al lui Zelenski și vine cu propriile propuneri. Ce vrea Moscova (Bloomberg)
Cancan.ro
Greșeala făcută de o gospodină din Brăila, pe salata Boeuf. Când au citit mesajul, invitații și-au dat coate 🤭
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cinci evenimente istorice petrecute de Crăciun care au schimbat lumea