Întârzierea Programului Rabla din acest an a blocat, practic, piața auto. Mai mult, după reducerile substanțiale operate anul trecut în valoarea tichetelor, oamenii au început să se orienteze din nou spre mașinile second-hand.
Programul Rabla din 2025 este preconizat să înceapă doar în luna mai, având în vedere întârzierile și nevoia de timp pentru pregătirea noilor ghiduri și condiții de acordare.
Potrivit celor cunoscute până acum, Rabla 2025 va elimina motorizările diesel și va unifica cele două programe, Clasic și Plus.
Totodată, se vor modifica limitele de emisii pentru acordarea tichetelor și se va majora valoarea tichetului pentru vehiculele hibride și electrice.
Ministerul Mediului discută despre o valoare cuprinsă între 7.000 și 7.500 euro, iar solicitarea reprezentanților industriei auto este de 8.500 euro.
Vânzările de mașini electrice au scăzut dramatic în ultimul an, fiind cumpărate cu 35% mai puține în februarie 2025 față de aceeași lună a anului trecut.
Chiar dacă reticența pieței autohtone față de electrice are mai multe motive, regresul vânzărilor din ultimul an este explicabil și prin micșorarea abruptă a subvenționării, care a avut un efect exact invers politicilor verzi.
Astfel, anul trecut, înmatriculările de mașini diesel au crescut cu peste 20%, majoritatea fiind second-hand, din import, potrivit România TV.
FOTO – Captură video: România TV