În comuna Miroslava, o investiție majoră în infrastructură și mobilitate urbană a început într-un mod controversat. Proiectul edilitar prevede construirea a trei piste pentru biciclete și a unui pasaj suprateran, doar că primele lucrări, constând în defrișarea a zeci, poate chiar sute de arbori, au stârnit nemulțumiri în rândul locuitorilor.
Lucrările pregătitoare pentru realizarea celor trei trasee velo au început recent, iar primăria a optat să degajeze spațiul necesar prin tăierea arborilor de pe marginea drumurilor, de la sediul administrației locale până în satul Vorovești.
Imaginile și reacțiile au inundat rețelele sociale, unde cetățenii și-au exprimat indignarea față de amploarea intervenției. Comentariile de pe pagina oficială a Primăriei Miroslava reflectă nemulțumirea profundă a comunității:
„Măcelul pe care îl faceți cu acești arbori va fi ținut minte de locuitorii comunei! Cine își dorește să pedaleze prin Soare? Unde se poate verifica lista arborilor-monument? Sunt copaci sănătoși, care ne permiteau să ne plimbăm pe la umbră. Spuneți că plantați alții, știți cât durează să ajungă la dimensiunile acestora?! Sau să facă umbră? Care este utilitatea acestor piste? Ce trafic anticipați să preia? Odată ajunși oamenii la primărie, ce fac, se întorc? Cine își dorește sa pedaleze pe lângă șosea, în praf și noxe?”, a scris Anca Rotaru, subliniind că acești copaci asigurau umbră esențială în timpul verii.
„Valea Ursului era verde și frumoasă. Acum va rămâne doar pista de biciclete în mijlocul unei zone golașe”, a comentat Răzvan Mihai Balu, care spune că a numărat circa 170 de arbori tăiați.
Mulți localnici contestă utilitatea traseelor, susținând că amplasarea lor de-a lungul șoselelor expune bicicliștii la praf și noxe, iar tăierea arborilor afectează grav aspectul natural și confortul zonei.
Autoritățile locale susțin că niciun copac cu statut de monument al naturii nu a fost afectat și promit replantarea arborilor în alte zone ale comunei. Reprezentanții primăriei mai afirmă că proiectul va contribui la creșterea conectivității și a opțiunilor de mobilitate pentru locuitori.
Traseele velo propuse:
Proiectul include și construirea unui pasaj suprateran cu o lungime totală de 159 metri, amplasat la 31,15 metri de centrul sensului giratoriu, spre satul Valea Ursului. Pasajul va avea cinci deschideri de câte 29 metri și va fi iluminat corespunzător.
Finalizarea lucrărilor este estimată pentru toamna anului viitor, conform informațiilor oferite de Primăria Miroslava.
CITEȘTE ȘI: