Nicușor Dan vrea tramvai prin Piața Unirii, care să unească liniile 32 și 21. „Proiectul este unul foarte periculos, din cauza planșeului de beton degradat”. Studiul costă un milion de lei. DECLARAȚII EXCLUSIVE

Nicușor Dan vrea tramvai prin Piața Unirii, care să unească liniile 32 și 21. „Proiectul este unul foarte periculos, din cauza planșeului de beton degradat”. Studiul costă un milion de lei. DECLARAȚII EXCLUSIVE
Publicat: 05/01/2023, 16:25
Actualizat: 05/01/2023, 16:31

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, joi, atribuirea mai multor contracte pentru studii de fezabilitate, în vederea amenajării de noi linii de tramvai în București. Un astfel de studiu prevede proiectarea unei linii care să treacă prin Piața Unirii, de la Dealul Mitropoliei la „Sfânta Vineri” și să unească traseele 21 și 32. Potrivit lui Vasile Petrariu, liderul de sindicat STB, proiectul este unul foarte periculos, din cauza faptului că planșeul de la Piața Unirii este foarte degradat.

Contractul pentru proiectarea unei linii de tramvai prin Piața Unirii are o valoare de peste un milion de lei (fără TVA) și presupune găsirea unei soluții care să lege liniile de tramvai 32 și 21. Linia 32 vine din Rahova, iar 21 din Colentina.

„Am atribuit contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate ce vizează extinderea infrastructurii de tramvai în Capitală pe o lungime de traseu de 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.

Procedura de achiziție publică a fost împărțită în patru loturi.

Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri”, a anunțat, joi, primarul Capitalei, Nicușor Dan.

Potrivit edilului, contractul de proiectare pentru tramvaiul din Piața Unirii a fost atribuit companiei Metroul S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

Sunt specialiști care spun însă că o linie de tramvai prin Piața Unirii nu ar fi fezabilă, din cauza stării de degradare a planșeului de beton.

„Unirea acestor linii, 32 și 21, reprezintă un proiect mai vechi, dar în prezent nu se poate realiza. Specialiștii au constatat că la ora actuală, dacă linia este trasă prin Piața Unirii, este foarte periculos, pentru că pe dedesubt se află atât planșeul de beton, care este într-o stare de degradare, cât și pasajul și caseta Dâmboviței. Așadar, nu a descoperit această administrație apa caldă, dar proiectul nu este fezabil”, a declarat, pentru Gândul, Vasile Petrariu, șeful sindicatului STB.

„Va fi o linie prea lungă pentru vatmani, adică va fi greu pentru ei să conducă din Rahova până în Colentina”

Pe de altă parte, Vasile Ciobănescu, liderul Sindicatului Transpublic din STB crede că o linie atât de lungă îi va afecta pe vatmani.

„Ieea nu e rea, dar va fi o linie prea lungă pentru vatmani, adică va fi greu pentru ei să conducă din Rahova până în Colentina. În rest, este posibil ca studiul de fezabilitate să arate că în anumite locuri trebuie făcute consolidări, mai ales dacă se va trece pe lângă gurile de aerisire de la metrou, sau pe deasupra tunelului de la metrou, de la Piața Unirii”, a declarat Valer Ciobănescu pentru Gândul.

Planșeul de la Unirii este extrem de degradat

În luna martie 2021, Gândul a publicat în exclusivitate imagini și informații despre planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița,  și care este într-o stare de degradare foarte mare, cu un risc seismic grad I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuia să se intervină de mult.

Tot joi, Nicușor Dan a anunțat și următoarele atriburi de contracte pentru studii de fezabilitate:

  • Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
  • Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
  • Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Doi soți au renunțat la toată averea de 24 de milioane $ ca să se...
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
După ce a recrutat pușcăriași să lupte pe front, Rusia se confruntă cu un număr...
Câți bani au primit Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la MasterChef. Suma este...
Fosta soție a lui Cabral arată fantastic la 57 de ani. Ce a pierdut prezentatorul...
Vremea 22 aprilie - 20 mai 2024. Prognoza meteorologilor de 1 Mai şi de Paşte;...
IREAL ce s-a întâmplat cu sicriul lui Corduneanu! Avem VIDEO
Mesajul cutremurător postat de Mihaela înainte de a se arunca de la etajul 15 al...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele...
Întrebare SIMPLĂ ca „bună ziua”: Ce sunt ROȘIILE? Fructe SAU legume?
Ciucă a dat VESTEA CEA MARE pentru milioane de români. Decizia care ar putea fi...
Ieșenii s-au înghesuit la catafalcul lui Costel Corduneanu. Cei mai cunoscuți maneliști au cântat la...
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Imagini exclusive de la priveghiul lui Costel Corduneanu. Berbecuții se rumenesc la proțap, prietenii din...
Robi și Rebecca, discuție în camera roșie! S-ar vedea sau nu într-un cuplu cu Robi?...
Mutare de ultim moment a judecătoarei Ancuţa Popoviciu în cazul lui Vlad Pascu! Tatăl lui...
BANCUL ZILEI. O moldoveancă la McDonald’s: - O rație di șolduri di pui cu barabuli...
O teorie bizară spune că în Univers există un singur electron