Cărţile pentru copii prind avânt. Lecţii despre gestionarea emoţiilor, ilustraţii şi poveşti ancorate realitate cuceresc tot mai mulţi copii. Clasicele poveşti cu Alba ca Zăpada sau Prâslea cel Voinic nu mai au farmecul de altădată dacă nu sunt adaptate la actualitate. Noile personaje vorbesc despre bullying-ul din şcoli, cum să eviţi crizele de furie sau cum să înveţi să faci economii de mic.
Ai carte, ai parte. O arată noua generaţie de cititori care se conturează timid. Poveștile pentru copii sunt tot mai căutate. Dar, nu cele clasice. Cei mici vor să înţeleagă acum probleme de oameni mari
„Gestionarea, identificarea emoţiilor, dar şi poveşti de dezvoltare personală pentru copii. Subiectul este foarte important şi modul de abordare. Fiecare copil când închide o carte să plece cu un mesaj care să-l ajute mai departe în viaţă”, spune pentru Observator TV Diana Moldoveanu, PR editură didactică.
La ediția din acest an a târgului Bookfest, autorii pentru copii sunt cei mai căutaţi. La mare căutare sunt cărţile cu final deschis, care îi lasă libertatea copilului să decidă cum se va termina cartea, dar şi cărţile care vorbesc despre aspecte din viaţa cotidiană, cum este aceasta care spune despre modul de construcţie al unui stat. Vorbeste despre partide politice, dar şi despre regimuri. Astfel de cărţi costă între 15 şi 22 de lei.
„Categoric sunt diferite şi cred că sunt adaptate vremurilor în care trăim. Lunar se duc în jur de 100 de lei pe cărţi”, mărturiseşte un părinte.
„Uneori părinţii fac mari eforturi să le cumpere, dar într-adevăr, se vede că interesul a început să crească. Personajele sunt mai structurate faţă de cele clasice, care ne amintesc de ceea ce era acum 20 de ani. Au izul acesta de noutate”, spune Roxana Munteanu, responsabil marketing editură.
Editurile s-au adaptat şi au creat poveşti în jurul personajelor iubite de copii din desene animate sau din online.
„Sunt deja îndrăgostiţi de personaj şi ne dorim să se îndrăgostească şi de carte. Blouie s-a remarcat pentru prima dată într-o emisiune TV este o serie de succes. Am înlocuit stickerele. Acum avem magneţi ce pot fi reutilizaţi, este şi o metodă mai sustenabilă”, arată Fabiana Mitroi, maganer marketing editură.
Isterie printre juniori fac şi benzile desenate japoneze manga. Un astfel de volum costă în jur de 40 de lei.
„Cred că cel mai important diferenţiator ţine de grafică, de ilustraţii, de calitatea printului în sine şi nu în ultimul rând au apărut foarte mulţi autori care imaginează lumi fascinante pentru cei mici. Piaţa a devenit foarte competitivă”, spune Ioana Rusu, PR editură.
Părinţii care fac economie, dar vor diversitate în lectura copiilor apelează la biblioteci. Sunt din nou în vogă, iar un abonament costă în jur de 80 de lei pe lună.
FOTO – Observator TV/Antena 1