Noul trend de pe TikTok ia amploare: cum își conving influencerii urmăritorii să NU cumpere anumite produse

Noul trend de pe TikTok ia amploare: cum își conving influencerii urmăritorii să NU cumpere anumite produse
Foto: Envato
Publicat: 25/02/2023, 08:46
Actualizat: 25/02/2023, 13:25

Noua tendință de pe TikTok semnalează că marketingul tradițional a atins un punct de inflexiune, spun experții. Consumatorii mai tineri văd din ce în ce mai mult prin parteneriatele influencer-brand, spunând că marile firme merg prea departe pentru că acordă prioritate banilor în detrimentul autenticității și promovează consumul excesiv.

”Este un răspuns direct la numărul covârșitor de produse promovate de influenți”, a spus Brendan Gahan, partener și director social la agenția de publicitate Mekanism. ”Hashtag-ul #tiktokmademebuyit a devenit sinonim cu TikTok datorită capacității sale copleșitoare de a promova produse noi și de a stimula vânzările.”

De asemenea, vine într-o eră a inflației ridicate – care a scăzut la 6,4% în ianuarie față de anul trecut – care i-a forțat pe cumpărători să fie mai economisiți și mai înțelepți.

Factorii politici și economiștii monitorizează îndeaproape cheltuielile consumatorilor, care alimentează mai mult de 70% din economie. Vânzările cu amănuntul au crescut cu 2,3% în ianuarie față de luna anterioară, un semn că consumatorii rămân rezistenți, chiar dacă prețurile rămân ridicate.

Dar au, de asemenea, mai multe datorii cu cardurile de credit, care au crescut cu 18,5% până la un record de 930,6 miliarde de dolari în al patrulea trimestru al anului 2022, potrivit agenției de raportare a creditelor TransUnion.

Alyssa Kromelis a intrat pe TikTok la sfârșitul lunii ianuarie, încântată de numărul de persoane care oferă recenzii sincere despre produse pe care le consideră că sunt supraevaluate de armata de influenceri plătiți din aplicație.

”Wow, îmi place foarte mult asta”, și-a amintit ea gândindu-se la creatorii fenomenului pe care i-a numit ”dez-influenceri” pentru că ”sunt genul de persoană care va cumpăra ceva și, dacă chiar e nasol, voi fi foarte vocală despre asta”.

Așadar, tânăra de 26 de ani din Dallas și-a făcut propriul videoclip – cu propriile ei interpretări nefiltrate despre produse de top pentru îngrijirea părului, îngrijirea pielii și machiaj – și utilizatorilor TikTok le-a plăcut.

Prima ei postare a strâns peste 804.000 de aprecieri și aproximativ 5,5 milioane de vizualizări, potrivit Washinton Post.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cum s-a îmbrăcat Andreea Esca la nunta lui Smiley cu Gina Pistol? Decolteul a atras...
FOTO. Imagini senzaționale cu Roger Federer în România! Vor face înconjurul planetei: cum s-a îmbrăcat...
Un bărbat a murit la 82 de ani fără să vadă vreodată o femeie
Cum arăta Tina Turner, în tinerețe. Imagini rare cu artista în anii ’60
Reacţia unei cliente când vede cât a ajuns să coste un pui de ţară. ''Obrazul...
Manchester City s-a calificat în finala Champions League. Finala va avea loc pe 10 iunie,...
Banca Transilvania vinde o mașină accesibilă și de încredere
Calendar ortodox 27 mai 2023. Ce sfânt este cinstit sâmbătă?
Două copile de 11 şi 12 ani se jucau în faţa porţii când au fost...
BANCUL ZILEI. Vine un moșuleț de 80 de ani la doctor: Mă însor cu una...
CNN: „Mama tuturor crizelor” ar putea ricoşa în întreaga lume dacă SUA nu rezolvă problema...
Cum s-a îmbrăcat Smiley la nunta cu Gina Pistol? N-ai spune că e ginerică
Cum ȘTII dacă sarea de Himalaya este PE BUNE sau nu? SIMPLU ca bună ziua!
Motivul pentru care băieții răi din filmele de la Hollywood nu folosesc iPhone
Veste SOC despre ION ȚIRIAC! Va fi înmormântat în cel mai scump cavou din Cimitirul...
Ce se întâmplă cu contul de Facebook al utilizatorilor după ce mor. Există mai multe...
Medicii au rămas ȘOCAȚI! Ce au găsit în corpul lui Luis Lazarus, după ce i-au...
Marii absenți de la nunta Ginei Pistol și a lui Smiley. De ce nu au...