Există un motiv pentru care restaurantele McDonald’s și Burger King sunt apropiate în centrele comerciale. Totul ține de o strategie a celor doi giganți de pe piață. Iată mai jos!
Atunci când mergi în diverse centre comerciale, ai putea observa că restaurantele McDonald’s și Burger King, de exemplu, sunt apropiate ca poziționare. Totuși, acest aspect ar fi unul strategic, pentru un „ajutor reciproc”. Deși sunt concurenți de ani de zile, cei doi giganți abordează diverse strategii pentru a-și atrage clientela.
Cu ideea de a atrage mai mulți clienți, localurile Burger King sunt plasate în apropierea „rivalului” său, McDonald’s. Strategia este cât se poate de interesantă, căci Burger King vrea să îi atragă pe clienții indeciși, practic. Potrivit modelului economic dezvoltat de Harold Hotelling, tendința de plasare în apropierea „dușmanului” reprezintă o strategie de atragere a eventualilor clienți.
La momentul actual, McDonald’s este lider de piață, iar echipa desemnată pentru strategii de marketing investește bani grei în cercetare. Înainte ca un nou restaurant să își deschidă porțile, reprezentanții stabilesc dacă acest pas merită făcut. Cercetează zona pentru a vedea dacă există un trafic pietonal, cât profit ar putea încasa compania, pe termen lung, dar și cât de dispuși sunt consumatorii să cumpere mâncare fast-food.
De obicei, cele două restaurante sunt poziționate strategic, în centrele comerciale. Pentru a ieși pe „plus”, Burger King ar cerceta zonele în care există restaurantele „dușmanului” său și ar lua în calcul deschiderea localurilor în apropierea lor, totul făcând parte dintr-o strategie bine pusă la punct. Clienții indeciși ar putea fi atrași de ideea de a mânca la Burger King, chiar și din pură curiozitate, arată Fanatik.
Îngrașă sau nu? Câte calorii are o salată de pui de la McDonald’s, de fapt
Sursă foto: colaj Shutterstock