Prima pagină » Actualitate » O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

În România, transportul aerian de pasageri a depășit pragul de 20 de milioane în primele nouă luni ale anului

O nouă formă de escrocherie a apărut în mediul online, afectând turiștii care au achiziționat recent bilete de avion și încearcă să contacteze companiile aeriene.

Escrocii folosesc conturi false pe rețelele de socializare pentru a înșela clienții, cerându-le date personale sau chiar bani, sub pretextul de a rezolva diverse probleme legate de rezervările lor.

Cum funcționează escrocheria

Această metodă de fraudă se bazează pe interceptarea turiștilor care caută asistență pentru zborurile lor prin intermediul rețelelor de socializare. Escrocii creează conturi false care imită canalele oficiale ale companiilor aeriene. Când turiștii încearcă să obțină suport, aceștia ajung să comunice cu roboți automatizați controlați de infractori, care le solicită informații sensibile sau plăți pentru rezolvarea problemelor lor.

„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi,” a declarat un purtător de cuvânt al companiei aeriene easyJet.

Sfaturi pentru clienți

Pentru a evita să cadă în plasa acestor escrocherii, clienții sunt sfătuiți să nu ofere informații personale sau financiare prin intermediul internetului și să utilizeze doar canalele oficiale ale companiilor aeriene. De asemenea, este recomandat să se verifice autenticitatea conturilor de social media, să nu acceseze linkuri necunoscute și să raporteze orice activitate suspectă.

Un purtător de cuvânt al Wizz Air a subliniat importanța acestor măsuri: „Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”

Sursa video: Digi 24

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Pe cine avantajează prezența mică la alegerile din București
Digi24
Cele două probleme care țin pe loc încheierea unui acord de pace Rusia - Ucraina, dezvăluite de Keith Kellogg
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Primele rezultate. Cum au votat bucureștenii până la acestă oră
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Directorul general de la JPMorgan avertizează că slăbiciunea Europei ar putea afecta economia americană
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Fosilele de Anaconda arată de ce sunt acești șerpi atât de mari