Oamenii de știință din Wuhan au planificat să elibereze coronavirusul în peșterile populate de lilieci, arată documente recente

Publicat: 23/09/2021, 10:38

Cu mai puțin de doi ani înainte de începerea pandemiei COVID-19, oamenii de știință de la Institutul de Virologie Wuhan au planificat să modifice genetic virusurile pentru a le face mai infecțioase pentru oameni și pentru a le elibera în peșterile liliecilor.

Oamenii de știință din Wuhan au fost înscriși ca parteneri la o propunere de finanțare a Alianței EcoHealth pentru sănătatea mediului, făcută la solicitarea Agenției pentru Proiecte de Cercetare Avansată (DARPA) a guvernului SUA.

DARPA a respins propunerea și nu este clar ce s-a întâmplat cu proiectul de cercetare, pe care documentele l-au descris ca având „un început bun de funcționare”

Propunerea promite să alimenteze controversa cu privire la rolul laboratorului Wuhan în pandemie. Guvernul chinez susține că focarul a început pe o piață umedă și se sugerează că experimentele efectuate la Institutul de virologie Wuhan au dus la o scurgere de agenți patogeni periculoși.

Un număr tot mai mare de oameni de știință și guverne din întreaga lume, inclusiv administrația Biden, au refuzat să excludă teoria scurgerilor de laborator și au cerut Chinei să coopereze pe deplin într-o investigație științifică globală.

Suspiciunea tot mai mare cu privire la versiunea oficială a Chinei a fost determinată în mare măsură de Echipa de Căutare Autonomă Radicală Descentralizată care investighează COVID-19 sau DRASTIC, care a publicat documentele săptămâna aceasta. Documentele nu au putut fi verificate, transmite Newsweek .

De-a lungul pandemiei, cercetători și corespondenți DRASTIC, mulți anonimi, care lucrează independent, au descoperit documente obscure, au pus laolaltă informațiile și le-au explicat pe Twitter. Treptat, calitatea cercetării lor a câștigat aprecierea oamenilor de știință și a jurnaliștilor profesioniști .

Richard Ebright, consiliu guvernator profesor de chimie și biologie chimică la Universitatea Rutgers și laborator și director la Waksman Institute of Microbiology, a publicat pe Twitter constatările celei mai recente depozite de documente DRASTIC și a declarat că lumea ar trebui să fie furioasă.

Oamenii de știință de la Institutul de Virologie Wuhan au planificat să modifice genetic virusurile  pentru a le elibera în peșterile liliecilor

Documentele au arătat că cercetătorii aspirau să modifice genetic coronavirusurile și să monitorizeze eliberarea și transmiterea lor în peșterile liliecilor pentru a determina riscurile pe care acești viruși le prezintă oamenilor.

Într-o postare de luni pe site-ul DRASTIC Research, grupul a declarat că documentele partajate de un denunțător arată că Alianța EcoHealth „a colaborat” cu Institutul de Virologie din Wuhan pentru „a efectua o cercetare avansată și periculoasă a patogenității Covid-19”.

În cererea sa de finanțare, Alianța EcoHealth „a propus injectarea de coronavirusuri de lilieci mortali, a spus DRASTIC Research.

Rezumatul executiv al propunerii a declarat că cercetătorii vor „preleva probe intense de lilieci” în locații de pe teren, unde oamenii de știință „au identificat un risc ridicat de dispersie” pentru coronavirusuri.

EcoHealth Alliance a scris în documentul împărtășit de DRASTIC Research că intenționează să lucreze cu cercetători la Școala de Medicină Duke-NUS din Singapore, Universitatea din Carolina de Nord, Centrul de Cercetare Palo Alto din California, Centrul Național de Sănătate a Vieții Naturale din SUA Geological Survey. Institutul de Virologie Wuhan din Wuhan, China a solicitat DARPA 14 milioane de dolari pentru a-și desfășura cercetările, care ar fi durat trei ani și jumătate.

Propunerea a fost datată din martie 2018, cu mai puțin de doi ani înainte ca SARS-CoV-2, coronavirusul care provoacă COVID-19, să înceapă răspândirea în întreaga lume. Se crede că virusul a început să se răspândească printre oameni în Wuhan, unde a fost raportat primul val de infecții.

Datorită DRASTIC, lumea știe acum că Institutul de Virologie Wuhan a avut o colecție extinsă de coronavirusuri adunate de-a lungul anilor în peșterile liliecilor și că multe dintre ele – inclusiv cea mai apropiată rudă cunoscută de virusul pandemiei, SARS-CoV -2 – a venit dintr-un arbore minat în care trei bărbați au murit din cauza unei boli suspectate de tip SARS în 2012. Institutul lucra activ cu aceste viruși, folosind protocoale de siguranță inadecvate, în moduri care ar fi putut declanșa pandemia, laboratorul și autoritățile chineze s-au străduit să ascundă aceste activități. De asemenea, este clar că primele cazuri au apărut cu câteva săptămâni înainte de izbucnirea pe piața umedă Huanan, care se credea cândva ca a fost punctul zero al pandemiei. Nimic din toate acestea nu este o dovadă concludentă că o scurgere de laborator a cauzat virusul.

Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte...
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Ultimele ore de viață ale Corinnei, femeia găsită moartă în dulapul din dormitor. Poliția l-a...
Primele & singurele imagini cu Mititelu Jr., după ce s-a intoxicat cu medicamente! E bine,...
Dieta lui Lili Sandu la 44 de ani | Alimentul la care a renunțat definitiv....
Temu şi Shein, verificate la sânge de ANPC. La ce nereguli sunt atenţi inspectorii
Amenzi de 2900 de lei pentru ȘOFERII care fac această greșeală în trafic
Meteorologii Accuweather anunță precipitații și temperaturi scăzute: Prognoza meteo pentru ziua de miercuri, 24 aprilie...
Momente de neratat cu divele din România! Au căscat gura maaare, maaaare
La ce viteză sar airbag-urile mașinii în caz de impact?
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul...
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
Decizie de ultimă oră pentru cei care au TELEFOANE mobile. Noua regulă va fi OBLIGATORIE