Informații noi după accidentul feroviar din Olt. Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA revine cu informații actualizate cu privire la intervențiile în zona deraierii produsă pe secția de circulație feroviară Mihăești- Radomirești.
Reamintim că un accident feroviar grav a avut loc pe Magistrala CF 100, între stațiile Mihăiești și Radomirești, acolo unde un tren de marfă care circula pe relația Roșiori-Caracal a deraiat și s-a ciocnit cu un alt marfar.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a precizat că situația a fost provocată de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă.
„Până la această oră, intervențiile au avansat semnificativ, fiind retrase din linia curentă toate vagoanele rămase nederaiate ale celor două trenuri implicate, iar linia de contact a fost demontată pe o distanță de aproximativ 1500 de metri, două din cele patru vagoane deraiate ale operatorului Rail Cargo Carrier România au fost ridicate și repuse pe șină iar locomotiva aparținând operatorului PIMK Rail a fost ridicată și scoasă din gabaritul căii ferate.
Reamintim că, pentru asigurarea continuității circulației feroviare, se menține în continuare măsura transbordării auto a călătorilor pe distanța Roșiori Nord-Caracal. În prezent, echipele de intervenție sunt implicate activ în operațiunea de ridicare a celui de-al treilea vagon aparținând operatorului Rail Cargo. Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA își exprimă angajamentul de a finaliza aceste lucrări în cel mai scurt timp posibil, asigurând totodată condițiile de siguranță necesare pentru reluarea circulației feroviare”, sunt precizările făcute.
Prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae, a declarat, miercuri, că acidentul feroviar produs în urmă cu câteva ore, între Mihăeşti şi Radomireşti, s-ar fi putut produce din cauza vitezei, „la o primă analiză.”
Oficialul a precizat că trenurile de marfă nu vor mai putea face transporturi, iar transportul de călători o să fie cu transbordare de persoane. Potrivit prefectului, conductorul locomotivei unuia dintre trenurile de marfă implicate în accident a decedat, dar ajutorul acestuia, aflat în dreapta, nu a păţit nimic. Nicolae a mai spus că lucrările pentru refacerea liniei avariate sunt estimate să dureze cel puţin trei-patru zile.
„Acum am intrat în Slatina, vin de acolo. La o primă analiză – a fost acolo şi directorul de la Regionala Craiova a CFR Infrastructură şi era aşteptat şi un cenzor şef de la Bucureşti – ei spun că de vină ar fi viteza, că ar fi depăşit 60 km/h. Acum, eu nu ştiu ce să spun, nu sunt un mare specialist în căi ferate, dar nu mi se pare o viteză extraordinar de mare încât un vagon să deraieze, să sară de pe şine. În orice caz, acolo era linie dreaptă”, a declarat, miercuri, prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae, potrivit news.ro.
„E posibil orice, deocamdată nu ştim, în zona aia (n. red. – unde a avut loc accidentul) linia era ruptă, era făcută praf. E greu până nu se pronunţă nişte oameni de specialitate”, a precizat prefectul.
Accident feroviar în Prahova. O femeie a fost lovită de TREN în Gara de Sud
Mureș. Mașină lovită de tren în Răstolița. Șoferul, o femeie de 48 de ani, a murit pe loc (FOTO)