Orban, la raport în ședința comună a Parlamentului. „Nimeni nu câștigă dacă tema coronavirusului e temă de campanie electorală”

Orban, la raport în ședința comună a Parlamentului. „Nimeni nu câștigă dacă tema coronavirusului e temă de campanie electorală”
Ludovic Orban ia în calcul să atace la CCR legea care respinge OUG de creștere etapizată a alocațiilor / Sursa Foto: Alexandra Pandrea - Gândul.ro
Publicat: 12/08/2020, 13:22
Actualizat: 12/08/2020, 16:26

Ludovic Orban a detaliat măsurile luate de Cabinetul său, la sedința comună a Camerei Deputaților și Senatului, după ce a fost invitat de liderii celor două camere să prezinte un raport privind gestionarea răspândirii noului coronavirus, începerea școlii și organizarea alegerilor locale din septembrie. Premierul a transmis aleșilor un apel de solidarizare pentru transmiterea unui mesaj de responsabilizare a populației, pentru respectarea regulilor de protecție, cu scopul de a opri răspândirea noului coronavirus.

Premierul a vorbit la tribuna Parlamentului după aprobarea ordinii de zi a ședinței comune online a Camerei Deputaților și Senatului de miercuri, cu un singur punct: prezentarea și dezbaterea raportului premierului Ludovic Orban. Aceasta a început la ora 13:00 și durează „până la finalizare”.

Principalele declarații ale premierului:

„Salut decizia Parlamentului de a avea această dezbatere pe trei teme fundamentale pentru societatea românească, atât pentru momentul actual, cât și pentru viitorul României.

Am înaintat președinților celor două camere un raport care urmărește măsurile pe care le-am luat și pe care continupm să le luăm, atât în privința combaterii epidemiei cu coronavirus, cât și în ceea ce privește organizarea alegerilor și mai ales începerea anului școlar.

  • Măsuri de combatere a răspândirii COVID-19:

Ne-am confruntat cu o situație extrem de dificilă, care, o știe toată lumea, s-a datorat faptului că într-o perioadă de 3 săptămâni, autoritățile sanitare, Guvernul au fost lipsite de instrumentele legale pentru a lupta eficient împotriva răspândirii virusului.

În Legea 55 au fost introduse două articole care au afectat negativ capacitatea Guvernului, a autorităților de sănătate publică în lupta împotriva coronavirusului.

În Legea 55 știm foarte bine că preactic detașările, care au fost efectuate în perioada stării de urgență fără acordul conducătorului instituției sau al angajatului care urma a fi detașat, aproape au devenit imposibile. Am pierdut efective importante atât în cadrul DSP-urilor, cât și în cadrul serviciilor de ambulanță, cât și în cadrul spitalelor și altor structuri.

O altă măsură cu efect negativ a fost aceea a blocării concursurilor. Gândiți-vă că de la adoptarea Legii 55 sunt blocate concursurile în instituțiile publice, practic nu am putut organiza concursuri nici în spitale, nici în DSP-uri, nici în structurile de ambulați și alte structuri din prima linie a bătăliei – mă refer la poliție, jandarmerie, instituții cu atribuții de control, inspecțiile de muncă, reprezentanții ANSVSA și alte instituții care sunt implicate în efortul de combatere a răspândirii virusului.

De asemenea, după decizia Curții Constituționale – noi am avut aproximativ 5.000 de persoane diagnosticate pozitiv pentru care nu am putut dispune nicio măsură pentru a împiedcia ransmiterea virusului de către aceste persoane. Mai mult toate persoanele care au stabilite ca persoane de contact prin anchetele epidemiologice în perioada respectivă de asemenea au fost libere, nu s-a putut impune măsura carantinării sau izolării. Acestea s-au suprapus și peste măsurile de relaxare, care au fost luate gradual, în baza evaluării riscului epidemiologic.

Această suprapunere a dus la o creștere semnificativă a numărului de cazuri. Exact în perioada respectivă o să vedeți că a fost cea mai mare creștere a numărului de cazuri. Am avut de la un număr de 500 de cazuri în medie pe zi, la peste o mie de cazuri pe zi.

Imediat ce Parlamentul a adoptat Legea 136, care din nou ne-a pus la dispoziție instrumente de care beneficiază toate țările europene, care nu reprezintă încâlcări ale drepturilor omului și care reprezintă de fapt instumente care sunt folosite de toate guvernele și de toate autoritățile celorlalte țări europene.

Imediat am dispus toate măsurile de care aveam nevoie. Gândiți-vă că într=o perioadă atât de scurtă de timp, de la adoptarea legii până azi, am ajuns la situația de a avea peste 10.000 de persoane izolate instituționalizat, deci tratate în secții de spital sau secții exterioare ale spitalelor organizate în diferite spații, s-a dispus carantinarea persoanelor care au fost în contact cu persoanele infectate, rezultate în urma anchetelor epidemiologice, pentru aproape 40.000 de români.

De asemenea s-a dispus izolarea la domiciliu pentru aproape 15.000 de români. Puteți cuantifica ce s-ar fi putut întâmpla dacă nu s-ar fi adoptat legea? Din nou, pentru aceste persoane nu am fi avut nicio posibilitate de a interveni și de a-i determina să respecte anumite reguli astfel încât să nu transmită virusul.

În ceea ce privește detașările, odată cu acordarea din nou a posibilității de realizare a acestor detașări, sigur, după apelul la voluntariat – la un moment dat făcusem 4.000 de cereri de detașări voluntare, pentru care am primit în jur de 26 de acorduri – ca să vă dați seama de dificultățile cu care ne-am confruntat în toată această perioadă.

Deci s-au dispus peste 1.500 de detașări, care erau fundamentale. Peste 1.100 sunt la DSP-uri, care sunt suprasolicitate, care dacă nu puteam benefica de acești angajați care au fost detașați la DSP-uri efectiv suprasolicitarea ar fi dus la o reducere a eficienței în combaterea virusului.

Direcțiile de Sănătate Publică duc o mare parte din greul bătăliei contra epidemiei: trebuie să elibereze toate deciziile, trebuie să supravegheze, împreună cu ambulanțele, recoltarea probelor pentru diagnosticare, trebuie să efectueze inspecția de sănătate, atât pentru spitale, pentru toate spațiile publice pentru care e necesară luarea măsurilor de protecție sanitară, să facă anchete epidemiologice.

În condițiile unui număr crescut de cazuri, viteza anchetelor epidemiologice este vitală, pentru că ea permite ca persoane care au intrat în contact cu prsoana infectată să poată să fie izolate, astfel încât să nu transmită virusul. Viteza a fundamentală în anchetele epidemiologice, de altfel Ministerul Sănătății a și emis un ordin prin care a stabilit niște măsuri clare.

De asemenea, am avut nevoie de persoane detașate pentru că a crescut numărul de pacienți care trebuie tratați în secțiile de terpaie intensivă. Putem vedea că sunt 458 care sunt tratatați în ATI. Problema secțiilor de terapie intensivă este că, deși avem o capacitate mai mare, infecția nu e unitar distribuită la nivelul țării – sunt județe, municipiul București care sunt mai afectate – și exista riscul suprasolicitări capacității de tratare în secțiile ATI.

În mod constant am avut ca obiectiv creșterea capacității de a trata în secțiile ATI și după adoptarea Legii 36 am luat măsuri extrem de energice pentru a crește numărul de paturi în secțiile ATI. Dar chiar și acolo unde am găsit paturi, fără detașarea medicilor anesteziști, a asistenților medicali care sunt necesari în tratare, degeaba ai paturi, degeaba ai ventilatoare, dacă nu ai personal.

Am avut dificultăți în deschiderea unor secții ATI noi, dificultăți care există în continuare, cu toate astea am crescut numărul de paturi în secțiile ATI cu aproape 130 de paturi și acest proces de creștere continuă. Mai avem la Brașov, la „Matei Balș” posibilitatea de a crește numărul de paturi, de asemenea sunt utilizte soluții pentru fiecare regiune astfel încât să creștem capacitatea de tratare a pacienților în secțiile ATI. Și aici, repet, detașarea a fost soluția care ne-a permis să facem funcționale foarte multe paturi de ATI.

Am crescut constant capacitatea de testare, de la 4-500 de teste care se puteau face în prima fază a epidemiei am ajuns să realizăm, sunt zile în care am ajuns să facem și 25.000 de teste, iar obiectivul nostru este de creștere în continuare a capacității de testare evident pe aparate RT-PCR, în spații care să asiugure biosecuritatea și cu personal care să aibă pregătirea necesară pentru a putea să pună diagnostice corecte.

Creșterea capacității de teastare este foarte importantă pentru că, dacă ai capacitate mai mare, poți să identifici mai ușor o persoană care e bolnavă și să dispui măsurile și poți să faci o analiză din care să îți dai seama care sunt zonele de risc cel mai mare, unde se infectează cei mai mulți români.

Un lucru la care am apelat, deși nu ne-a fpcut plăcere, dar a fost necesar: deși e perioadă de vară, am crescut intensitatea controalelor, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice. S-au dat extrem de multe amenzi, atât pentru operatorii economici, cât și către persoane fizice pentru nerespectarea normelor legale, a regulilor privind protecția sanitară.

Lucrul acesta este foarte important: orice român trebuie să știe că, dacă nu respectă regulile, reglementările legale poate să fie sancționat și e normal să fie sancționat pentru că atunci când tu te expui riscului de infectare, nu te expui numai pe tine riscului, ci expui în primul rând familia, prietenii, colegii de birou și toți cei cu care interacționezi. Atunci când dăm sancțiuni către persoane care nu respectă regulile, le dăm strict cu obiectivul de a-i ajuta ajuta să înțeleagă că regulile trebuie respectate.

Vă spun foarte limpede: cu cât crește procentul românilor care respectă regulile, care se protejează, cu atât riscul de răspândire a virusului de diminuează. Asta e calea cea mai normală. Vedem în toate țările că virusul nu a dispărut natural pe perioada verii, așa cum așteptau foarte mulți, că aici nici nu poate fi vorba de valuri, așa cum se estima în prima fază. Virusul rămâne prezent în comunitate și cu cât interacțiunile sunt mai numeroase –  și e normal, că am dat drumul la marea majoritate a activităților, pentru că nu am vrut să blocăm economia – cu atât riscul de transmitere crește și în aproape toate țările, odată cu măsurile de relaxare, a crescut numărul persoanelor infectate.

Soluția e foarte limpede și foarte clară: respectarea regulilor. Masca! Nu înțeleg de ce este o asemenea opoziție față de mască, e cel mai bun mijloc de a te proteja.

Respectarea regulilor este fundamentală și fac un apel la dvs., în numele patriotismului pe care îl aveți, al responsabilității pe care o aveți față de românii care v-au acordat încrederea și v-au votat ca să fiți în organismul reprezentantiv al României: fiți alături de noi în acest efor de comunicare publică și de convingere a îndărătnicilor care bagatelizează riscul acestui virus.

Coronavirusul ucide, se vede clar. Uitați-vă pe date și veți vedea că acest virus perfid provoacă moartea, și nu numai pentru persoanele în vârstă și cele cu comorbidități, ci și pentru persoane sănătoase. A respecta regulile înseamnă a ne proteja nu numai pe noi, ci și pe ceilalți, a le apăra sănătatea și viața. Toate măsurile pe care le luăm au acest obiectiv, de a reduce numărul de persoane infectate, obiectivul de a reduce la maximum posibil numărul persoanelor care pot să fie afectate de acest virus.

  • Măsuri pentru începerea anului școlar:

Decizia noastră este foarte clară: pe 14 septembrie va începe anul școlar.

Sigur că începerea anului școlar trebuie să se facă în niște condiții care să țină cont de situația epidemiolgică. Din acest motiv am luat decizia ca să deschidem școala diferențiat, pe baza deciziilor luate în prima fază de consiliile de administrație, inspectoratele școlare, direcțiile de sănătate publică și comitetele județene de situații de urgență. În consiliie de adminsitrație ale școlilor sunt reprezentate autoritățile locale, părinții, reprezentanții ISJ-urilor și pot să facă o evaluare.

Există practic 3 situații: situația verde, situația galbenă și situația roșie. Aici e vorba d enumărul de infectări, sub 1, între 1 și 3 și de peste 3 – numărul de persoane infectate în ultimele 14 zile.

În funcție de situația epidemiologică din fiecare comunitate locală, școala se poate deschide normal, cu elevi în clasă, școala în situația între 1 și 3 se poate deschide cu prezența așternativă – jumătate cu prezență fizică, jumătătate online, cu alternarea acestor jumătătăți de clase. Și evident acolo situația epidemiologică indică un risc epidemiologic mare, școala va începe online.

Sigur că începerea școlii presupune o serie de demersuri. Demersurile pe care le-am gândit sunt demersuri în derulare pe fiecare direcție de acțiune pe care am stabilit-o. În primul rând am stabilit un comitet interministerial care pregătește deschiderea anului școlar, coordonat de dna vicepremier Raluca Turcan și care are reprezentanți ai tuturor instituțiilor relevante în ceea ce privește deschiderea școalii.

E clar că pentru fiecare mod de de deschidere a anului școar trebuie luate măsurile specifice.

În școli, acolo unde începe activitatea normal, e clar că va fi necesar portul măștii, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi și personalul auxiliar. Acolo unde a posibil să se asigure separarea prin plafoane de plexiglas în cadrul aceleiași bănci, cum s-au realizat deja în anumite școli, e important să se realizeze pentru a reduce contactul fizic.

De asemenea, toate școlile trebuie să fie pregătite cu tot ce înseamnă substanțe de dezinfecție, dezinfectanți la dispoziția cadrelor didactice și elevilor.

Am alocat resurse importante pentru creșterea capacității de organizare a lecțiilor, a cursurilor online. Situația în momentul de față am analizat-o din mai multe puncte de vedere: în primul rând situația școlilor, dacă au sau nu conexiune la internet.

Pe evaluarea făcută de Ministerul Educației, aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet și împreună cu ANCOM, cu operatorii de telefonie mobilă și cu reprezentanții autorităților locale, vom găsi soluții pentru a asigura conexiunea la internet a tuturor școlilor. Acesta este obiectivul pe care îl avem.

De asemenea, fiecare școală va trebui să aibă acces la platforme de organizare a lecțiilor online. Ministerul Educației a purtat discuții cu furnizori de soluții și va exista posibilitatea de acces gratuit la platforme de învățare pentru fiecare școală. Google și Microsoft au pus la dispoziție astfel de soluții, sunt gratuite pentru fiecare școală și sunt obligatorii de utilizat de către școli pentru a permite derularea pe aceste platforme a cursurilor online.

A treia direcție de acțiune este asigurarea accesului la cursurile online pentru elevii care nu dispun de tablete, calculatoare, laptopuri. Pentru a asigura accesul elevilor la lecțiile online am alocat din Fondul de rezervă a Guvernului suma necesară pentru achiziția a 250.000 de tablete. Licitația e în curs de derulare, în cursul săptămânii viitore vor fi stabiliți câștigătorii acestei proceduri.

Pe lângă asta, am disponibilizat din fondurile europene 125 de milioane de euro care vor fi destinați decontării cheltuielor făcute de autoritățile locale pentru achiziționarea de laptopuri suplimentare – e vorba de 200.000 de laptopuri suplimentare pentru care asigurăm finanțare de 50 de milioane. De asemenea, din 125 de milioane vom avea bani la dispoziție pentru decontarea altor categorii de cheltuieli ale autorităților locale, anume achiziționarea mijloacelor de protecție santară, a dezinfectaților și pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziția de cisterne sanitare, acolo unde este necesar, unde se asigură apă curentă și toate facilitățile necesare în școlile respective.

Pentru a crește calitatea actului educațional online am organizat și sunt în continuare organizate activități de creștere a competențelor digitale a cadrelor didactice, atât prin Casele corpului didactic, cât și prin intermediul unor organizații neguvernamentale care sunt acreditate de Ministerul Educației pentru a furniza servicii de training. Sunt zeci de mii de cadre didactice care participă la aceste cursuri.

Prin fonduri de la Banca Mondială, e în curs de derulare achiziția pentru 1.164 de unități școlare de 74.000 de laptopuri, de asemenea, table interactive, și camere web, finanțate de la Banca Mondială pentru a asigura posibilitatea efectivă pentru cele 1.164 de unități școlare pentru a putea organiza învățământul online.

Avem nevoie în mod clar de cooperarea atât a autorităților locale, cât și a managerilor de școli, o implcare din partea cadrelor didactice, din partea părinților în aceste eforuti pentru a asigura cele mai bune condiții de începere a anului școlar, pentru a putea asigura dreptul la educație pentru fiecare copil din România.

  • Măsuri pentu organizarea alegerilor locale:

Data de 27 septembrie, data alegerilor locale, a fost stabilită, de comun acord, în urma consultării dintre liderii politici și a fost votată de Parlament.

Atâta timp cât 27 septembrie, data alegerilor locale, a fost hotărâtă de Parlament, Guvernul a făcut toate demersurile pentru organizare în bune condiții a alegerilor locale.

Gândiți-vă că deja mandatele aleșilor locali au fost prelungite o dată. Noi considerăm că e important pentru democrație, pentru comunitățile locale să își aleagă reprezentanți legitimi și tot efortul pe care îl facem este acela de a asigura cele mai bune condiții de desfășurare a campaniei electorale și de organizare a procesului de votare efectiv.

Autoritatea Electorală Permanentă – împreună cu Ministerul Sănătății și cu Ministerul de Interne – dezbate în momentul de față setul de reguli care trebuie respectate pe parcursul campaniei electorale, de către candidați și de către susținătorii candidaților. Aceste reguli trebuie evident respectate, cei care candidează trebuie să fie un exemplu pentru comunitatea locală, regulile pe care le vom folosi vor avea ca obiectiv protejarea sănătății cetățenilor cu care interacționează candidații și echipele lor de susținători pe perioada campaniei.

Printre măsuri cu siguranță va fi măsura portului măștii, în toate interacțiunile care există între candidați și alegători. Pentru candidați, că pentru alegători nu poți să impui, dacă e spațiu liber să poarte mască, sigur, ar fi bine să poarte mască și cetățenii cu care interacționăm.

Vor exista reglementări în ceea ce privește distanța fizică, privind organizarea evenimentelor electorale, în care am stabiilit, de exemplu pentru evenimentele culturale, o distanță fizică între persoane, o limitare a numărului de participanți, cu obligația purtării măștii la evenimente unde există interacțiune.

În ceea ce privește distribuția materialelor, aici discuțiile sunt ca activiștii care le distribuie să poarte mănuși și evident să aibe dezinfectant astfel încât să reducă riscul de răspândire a virusului prin materialele distribuite, atunci când nu apelează la modaliatatea de a transmite materialele de campanie prin poștă.

Privitor la organizarea zilei votului, toți reprezentații din birourile electorale vor avea la dispoziție 5 măsti pe perioada de 24 de ore a zilei în care își desfășoară activitatea. Gândim reguli de distanțare fizică în cazul în care sunt mai mulți alegători care stau la coadă pentru a-și exercita dreptul de vot. Ne gândim ca așteptarea să fie în niște spații marcate și de preferință în afara secțiilor de votare.

Vom încerca să utilizăm obligația de dezinfectare a mâinii la intrarea în secțiile de votare și la ieșire.

Practic, chiar când vom avea proiectul de reglementare privind protecția sănătății pe perioada campaniei, le voi trimite fiecărui lider de partid politic parlamentar astfel încât să fie cunoscute și vom aștepta puncte de vedere pentru a-l putea îmbunătăți.

Cred că putem să organizăm alegerile fără să creștem riscul de transmitere a virusului. În primul rând cei care candidează sunt oameni care vor să conducă comunitățile locale și trebuie să dea un exemplu pentru cetățeni. Corectitudinea candidiaților în campanie și a susținătorilor lor este foarte importantă și de ei va depinde în primul rând modul în care se organizează alegerile și mai ales capacitatea de a nu crește riscul epidemiologic pe perioada alegerilor.

Închei prin a transmite încă o dată un mesaj de unire a forțelor pentru că putem să luptăm eficient împotriva epidemiei, putem să reducem numărul de infectări, dar pentru acest lucru e important ca oamenii care prezintă modele, care au funcții publice, inflencerii, oamenii care au cu adevărat autoritate asupra celorlalți să fie un exemplu de comportament. Nu trebuie ca tema coronavirusului să fie subiect de dispută electorală. Candidații să își prezinte programele, viziunile de dezvoltare, nimeni nu câștigă dacă tema coronavirusului e temă de campanie electorală. Cred că de responsabilitatea fiecăruia dintre noi depinde în mare măsură evoluția. Cu cât reducem mai mult răspândirea virusului, cu atât viața noastră poate fi mai normală, economia nu va fi afectată, putem încetul cu încetul să reluăm toate activitățile care azi sunt încă sub restricție și putem să avem o viață cât mai aproape de normalitate”.

Pe agenda de lucru a premierului este anunțată, ulterior, de la ora 16:00, o ședință cu președintele Klaus Iohannis și minsitrul Finanțelor, Florin Cîțu, privind rectificarea bugetară, la Palatul Cotroceni. De la ora 18:00, șeful statului va susține o conferință de presă.

Ce informații au solicitat Marcel Ciolacu și Robert Cazanciuc

Premierul merge în Parlament după ce, în 27 iulie, președinții celor două camere, Marcel Ciolacu și Robert Cazanciuc, i-au transmis o scrisoare în care subliază că, potrivit Constituției, Guvernul și celelate instituții ale administrației publice sunt obligate să prezinte infromațiile și documentele cerute de Camera Deputaților, de Senat sau de alte comisii parlamentare, în cadrul controlului parlamentar.

„În contextul lipsei de predictibilitate a politicilor Guvernului pe care îl conduceți, a declarațiilor contradictorii ale miniștrilor dumneavoastră cu privire la măsurile pe care urmează să le luați pentru limitarea impactului economic și social al epidemiei cu SARS-CoV-2 și a stării de incertitudine care caracterizează viețile tuturor românilor pe perioada acestei guvernări, în temeiul art. 107, alin. (1). teza finală din Constituție, vă solicit să prezentanți un raport, care să fie dezbătut cu prioritate, cu privire la măsurile pe care urmează să le întreprindeți pentru limitarea răspândirii virusului. De asemenea, vă solicităm să precizați care este planul de măsuri concrete pentru organizarea, în bune condiții, a alegerilor pentru administrația publică locală, dar și pentru deschiderea noului an școlar 2020 – 2021”, au transmis premierului președinții celor două camere ale Parlamentului.

Ultima oară premierul a fost chemat în Parlament la sfârșitul lunii iunie, pentru pentru explicații privind cazul de corupție de la Unifarm.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Patru tineri germani s-au dus până în Austria ca să pună flori la casa lui...
Ce făcea, de fapt, Vali Vijelie în timp ce soția lui anunța că divorțează după...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Misterul unei crime a fost elucidat după 30 de ani. Mărturia unui copil de 4...
A pierdut la Marriott banii de la cămătari și... De ce a cedat Mititelu Jr.?!...
Declarațiile SFÂȘIETOARE ale unei vedete: de ce nu a devenit mamă până acum!
Tradiţii, obiceiuri şi superstiţii de Sfântul Gheorghe. Ce să faci astăzi, în ziua Purtătorului de...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Un nou val de praf saharian vine peste România zilele acestea! La ce trebuie să...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Preț în România pentru cel mai interesant SUV din 2024
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul...
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
TRAGEDIE. A murit o legendă a fotbalului din România: Nu îl vom uita niciodată
Ce a putut să pună Regina Întunericului în farfuria Iuliei, atunci când ea nu era...
EL e ucigașul Ana-Mariei?! Gravida, găsită îngropată în pădure! Dezvăluiri de ultimă oră
De ce crede Patrick despre Ștefan că este un pârâcios. Rebecca și Roberta au ajuns...
Ioana Dichiseanu, cu lacrimi in ochi, despre ultimele clipe ale tatălui ei: "Mi-a luat mana...
BANCUL ZILEI. Bula îsi întreabă dirigintele: - Dom’ profesor, care e diferența dintre bărbați și...
Teama de incertitudine: când devine toxică pentru sănătatea mintală?