Controalele de vineri, de pe litoral, ale comisarilor de la Protecția Consumatorilor au scos la iveală cunoscutele abateri, dar și altele noi. Vitrine frigorifice ruginite, murdare și prețuri înșelătoare sunt doar câteva dintre cele identificate în magazinele din Constanța.
Șeful ANPC, Cristian Popescu Piedone, a răbufnit la vederea încă unui magazin care afișa un preț la raft și altul la casă.
„Nu vă mai uitați după oferte! Vă ia cu japca banii din buzunar! Un preț la raft, un preț la casă. Nu există oferte, există doar înșelăciune”, le transmite Piedone românilor amatori de „oferte”.
Principalele nereguli identificate de comisarii ANPC, în magazine precum PROFI, MEGA IMAGE sau LIDL, au fost:
- Abateri privind respectarea lanțului frigorific
- La vitrina de prezentare a produselor a fost măsurată o temperatură de 12°C, deși producătorul indica un interval de păstrare între 0-4°C sau maxim 7°C, ceea ce compromite siguranța alimentelor expuse
- Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau completate la zi, împiedicând monitorizarea corectă a condițiilor de depozitare
- Depozitare necorespunzătoare
- Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse alimentare, contrar normelor privind vecinătatea produselor
- În spațiile de depozitare au fost identificate pânze de păianjen, straturi groase de praf, aglomerări de produse și nerespectarea criteriilor de vecinătate la depozitare
- Deficiențe grave de igienă
- În zona de patiserie/panificație, tăvile și tastele utilajelor nu erau igienizate
- Mai multe agregate frigorifice prezentau zone întinse de rugină, prezență de insecte vii și moarte și exces de mucegai
- La masa caldă, apa utilizată pentru menținerea preparatelor la temperatură optimă conținea impurități, punând în pericol sănătatea consumatorilor
- Nereguli comerciale și de informare
- Au fost identificate diferențe de calibru în defavoarea consumatorului, exemplu: piersici etichetate ca având calibru 35+ mm, dar în realitate măsurând doar 25 mm
- În spațiile de vânzare se aflau fructe și legume depreciate, cu lovituri mecanice, consistență moale sau semne de deshidratare
- S-au constatat promoții înșelătoare, cum ar fi ofertele de tip “5+1” la bere, fără ca produsul de referință să fie disponibil
- Unele produse nu aveau menționată țara de origine, informație esențială pentru consumatori.
De asemenea, au fost închise temporar și 4 unități de cazare(Vila M – SC EUROCONS SRL, PROFI ROOM SERVICE-Năvodari, BELAMOBEST SRL-Vila Păun și HOSTEL La Gerald SRL) din cauza lenjeriilor și saltelelor pătate și a igienei precare.
CITEȘTE ȘI:
Bătrâni ținuți în căldură, cu muște pe ei și hrăniți cu carne, doar teoretic, în două azile din București
Realitatea dură din spatele controalelor lui PIEDONE. Ce nu se vede în filmările de pe internet: „M-am abținut foarte mult. Nu putem da tot”