Prima pagină » Actualitate » Precizări ANCOM: „De ce solicită furnizorii de servicii de comunicații electronice GARANȚII financiare la încheierea contractelor”

Precizări ANCOM: „De ce solicită furnizorii de servicii de comunicații electronice GARANȚII financiare la încheierea contractelor”

Precizări ANCOM: „De ce solicită furnizorii de servicii de comunicații electronice GARANȚII financiare la încheierea contractelor”

Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune pot cere garanții financiare, în cazul în care există indicii că utilizatorul respectiv a avut datorii în trecut.

Potrivit unui comunicat al ANCOM, furnizorii pot solicita garanții financiare dacă există indicii că utilizatorul a avut datorii în trecut, pe baza unei analize a comportamentului acestuia.

„Pot fi luate în calcul și datoriile la alți furnizori de servicii de comunicații electronice. Garanția este o măsură de protecție pentru furnizori, iar ANCOM se asigură de respectarea de către aceștia a obligației de informare, astfel încât utilizatorii să fie conștienți de posibilitatea solicitării unei astfel de garanții”, se arată în comunicatul ANCOM.

Potrivit legislației din domeniul comunicațiilor electronice, furnizorii au obligația de a informa clar și transparent utilizatorii cu privire la posibilitatea solicitării unui avans sau altor garanții financiare, precum și despre condițiile aferente perceperii unor astfel de garanții. Aceste informații trebuie furnizate atât înainte de încheierea contractului, cât și în contractul propriu-zis.

Bază de date cu privire la clienții care nu își îndeplinesc obligațiile de plată

ANCOM mai precizează că sumele concrete sau modul de calcul al acestora, precum și condițiile de solicitare și returnare ulterioară a garanțiilor nu fac obiectul reglementărilor telecom. Limitele de credit, solicitarea unor plăți în avans a serviciilor sau solicitarea unei sume cu titlu de garanție sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în funcție de politica sa comercială.

Pentru o comunicare corectă și rapidă, furnizorii de servicii de comunicații electronice au dezvoltat Preventel, notează și MEDIAFAX, o bază de date care conține informații cu privire la clienții care nu își îndeplinesc obligațiile de plată a serviciilor contractate.

„Utilizatorii care doresc să încheie un contract pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune și au avut facturi neachitate la timp pentru aceste servicii sunt sfătuiți să întrebe furnizorul dacă li se va solicita o sumă în avans și care sunt condițiile de plată și returnare a acesteia. ANCOM recomandă verificarea acestui aspect și în cazul în care contractul este încheiat prin mijloace de comunicare la distanță (online sau în urma unui apel telefonic). Furnizorii nu pot refuza portarea numărului de telefon dar, și în această situație, furnizorul în rețeaua căruia utilizatorii doresc să își transfere numărul poate condiționa încheierea contractului de plata în avans a unei sume cu titlu de garanție”, au mai precizat reprezentanții ANCOM.

Sursă foto: Envato


Citește și:

LUCRĂRI în regim non-stop la tunelul Margina – Holdea (A1) / Sorin Grindeanu: 600 de muncitori și 300 de utilaje sunt mobilizate pe întregul șantier

Administrația Trump, în RĂZBOI cu presa. Marile agenții denunță restricțiile impuse de Casa Albă

Hamas se declară pregătită să ÎNCEAPĂ discuțiile privind a doua fază a încetării focului în Fâșia Gaza

Bucureștenii, fără apă caldă și căldură, din cauza unor lucrări. ANUNȚ Termoenergetica, privind zonele în care sute de blocuri sunt afectate

Lucrează de 12 ani în presa centrală și este autorul unor investigații jurnalistice centrate pe domeniul Justiției, dar și pe conexiunile dintre mediul politic și cel de afaceri. S-a alăturat ... vezi toate articolele

Citește și