Februarie, luna dragostei, aduce magie pe scena Operei Naționale București, cu un spectacol de balet de excepție. Este vorba despre „Cenușăreasa”, de Serghei Prokofiev, în regia și coregrafia lui Renato Zanella și sub bagheta maestrului Daniel Jinga. Spectacolul promite publicului – atât celor mici, cât și celor mari – o experiență de neuitat. Premiera are loc sămbătă, 8 februarie, de la ora 18:30. Următoarele reprezentații vor avea loc pe 9 și 12 februarie, 19 martie și 7 mai.
Pentru a face spectacolul de neuitat pentru cei mici, Opera Națională București a lansat o inițiativă inedită, în care copiii pot scrie scrisori Zânei din spectacol. Scrisorile pot fi aduse la operă și lăsate într-un spațiu special amenajat în foaier, împreună cu un număr de telefon.
„Mi se pare extraordinar faptul că am găsit și această latură interactivă. Avem nevoie să fim interactivi cu publicul nostru, să comunicăm. Avem nevoie de comunicare mai mult decât oricând”, mărturisește maestrul Daniel Jinga.
Regia și coregrafia poartă semnătura lui Renato Zanella. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Daniel Jinga. Pentru prima reprezentație cu titlu de premieră protagoniștii vor fi prim-balerinii Cristina Dijmaru și Bogdan Cănilă, cu participarea Ansamblului de Balet și a Orchestrei Operei Naționale București.
„Cenușăreasa” lui Sergei Prokofiev, un spectacol pentru toate vârstele, recreează povestea arhicunoscută a lui Charles Perrault și a Fraților Grimm, transpusă, de-a lungul timpului, în diferite versiuni, atât de operă, cât și de balet.
Unul dintre cele mai cunoscute balete din toate timpurile, „Cenușăreasa” se regăsește în repertoriul marilor companii de balet din întreaga lume, fiind un titlu care se bucură de un real succes în rândul publicului.
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2Fspectacolul-cenusareasa.jpg)
„Cenușăreasa”, de Serghei Prokofiev, în regia și coregrafia lui Renato Zanella și sub bagheta maestrului Daniel Jinga
Actuala premieră în coregrafia lui Renato Zanella de pe scena Operei Naționale București este a doua montare din istoria teatrului, după cea din 2002 în coregrafia lui Mihai Babuşka, cu o reluare în anul 2014.
Daniel Jinga, managerul Operei Naționale București, a explicat pentru Antena 3 CNN de ce a fost ales tocmai acest spectacol.
„Ne gândim întotdeauna la copii și la educația prin cultură. Facem orice pentru a atrage copiii în sala de spectacole, iar părinții încep să-și aducă din ce în ce mai des copiii la Operă. „Cenușăreasa” este unul dintre spectacolele noastre care se adresează în egală măsură întregii familii. Este o poveste de dragoste pe care o știm cu toții din copilărie, iar muzica este superbă.”
Primele patru spectacole au fost vândute rapid, iar cererea este atât de mare încât Opera a programat noi reprezentații până la sfârșitul stagiunii.
„Ne bucurăm că publicul nostru este atât de receptiv. Nu vorbim doar despre succesul primelor patru spectacole, ci despre faptul că vrem să programăm acest balet pe tot parcursul stagiunii. Așteptăm familiile la Operă, așteptăm părinții care înțeleg că educația culturală începe de la vârste fragede și că acest lucru va avea un impact pozitiv asupra societății noastre”,a mai spus Daniel Jinga.
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F03%2FDaniel-Jinga-directorul-Operei-Romane-podcast-Altfel-cu-Adrian-Artene2-1.jpg)
Daniel Jinga, managerul Operei Naționale București
Unul dintre cei mai importanți coregrafi ai generației sale, Renato Zanella a fost Director al Baletului Operei de Stat din Viena, în perioada 1995 -2005. În cei zece ani, a realizat aproximativ patruzeci de coregrafii proprii. Pe durata mandatului său, Zanella a transformat Compania de Balet din Viena într-un ansamblu independent, capabil să susțină chiar și rolurile principale cu proprii săi dansatori și să facă față provocărilor impuse de cei mai mari coregrafi.
Zanella a oferit șanse tinerilor coregrafi din cadrul companiei de balet să-și exprime talentul și a acordat o atenție deosebită pregătirii noii generații de dansatori, care au fost instruiți cu grijă în cadrul școlii de balet a Operei de Stat din Viena, pe care a condus-o între 2001 și 2005.
În perioada 2016 -2017, Renato Zanella a fost coordonatorul artistic al Baletului Operei Naționale București și a semnat pe această scenă coregrafii precum „Romeo și Julieta” – producție care se regăsește și acum în programul operei, și „Iubire nesfârșită (Opus 73) – Le Sacre de printemps”, ambele titluri s-au bucurat de-a lungul stagiunilor de reprezentații în regim sold out.
„Renato Zanella a fost la un moment dat directorul baletului Operei Naționale București. A condus baletul Operei de Stat din Viena și este un coregraf extrem de apreciat la nivel internațional. Are o chimie extraordinară cu compania noastră de balet și cred că a reușit să creeze un spectacol excepțional.
El a realizat un spectacol foarte curat. Este alb-negru, cu anumite momente de culoare ce aparțin mai ales personajelor principale. Este un balet, i-aș pune neoclasic, la fel cum este și muzica lui Serghei Prokofiev și o simbioză perfectă între muzică, poveste și mișcarea balerinilor. De aceea, sunt foarte fericit că Opera Națională a putut colabora cu Renato Zanella pentru acest spectacol”, a precizat managerul Operei Naționale București, Daniel Jinga.
Sursă galerie foto: operanb.ro