Poliția Română a anunțat că, începând din 1 martie, sistemul de radare fixe e-SIGUR a devenit operațional la nivel național. Sunt funcționale peste 700 de radare inteligente care monitorizează traficul.
În total, 700 de dispozitive mobile au fost distribuite polițiștilor rutieri din toată țara. Acestea sunt echipate cu camere video, aparate de fotografiat digital și sisteme de măsurare a vitezei cu laser.
Radarele inteligente sunt însoțite întotdeauna de o mașină inscripționată cu însemnele poliției, iar șoferii care circulă cu viteză prea mare pot observa echipamentele pe marginea drumului.
Astfel, șoferii care încalcă regulile de circulație vor putea fi sancționați pe baza imaginilor înregistrate de camerele mobile, fără a fi opriți în trafic. Amenda va fi trimisă direct acasă, prin poștă.
Radarele sunt capabile să identifice vehiculele din trafic, inclusiv marca, numărul de înmatriculare și chiar fața conducătorului auto. Deocamdată, aceste dispozitive sunt utilizate conform unei planificări care nu este publică.
„Practic, activitatea constă în utilizarea dispozitivelor portabile, montate pe un trepied la un loc vizibil, captarea de imagini ce sunt ulterior transmise poliției rutiere și analizate”, a explicat Adrian Iosif, subcomisar Poliția Rutieră Prahova.
Șoferii trebuie să fie atenți, deoarece radarele pot detecta viteză la o distanță de peste un kilometru. Imaginile captate sunt încărcate pe un server al Ministerului de Interne, accesibil tuturor structurilor de poliție, care le analizează și emite notificări către proprietarii vehiculelor.
Aceștia au la dispoziție 5 zile pentru a furniza datele conducătorului auto, care va fi ulterior amendat.
„Procesul verbal este comunicat ulterior la domiciliul conducătorului auto fără a fi necesară oprirea acestuia în trafic”, a adăugat Cristina Gavriloaie, purtător de cuvânt al IPJ Constanța, potrivit Știrileprotv.
În viitor, sistemul e-SIGUR va fi extins. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va amplasa 400 de camere fixe pe drumurile naționale.
Imaginile înregistrate vor fi transmise în centrele de management al traficului, care vor emite alerte privind încălcările codului rutier și absența rovignetei. Deocamdată, licitația pentru implementarea acestui sistem nu a fost lansată.
În prezent, cele mai multe locuri unde se produc accidente din cauza vitezei, care vor fi monitorizate de radare, sunt pe DN1, DN6, DN2, DN17 și DN7, iar majoritatea punctelor critice se află în afara localităților.