Abonații Netflix din România ar putea intra și ei în vârtejul marilor schimbări produse la cel mai important distribuitor global de streaming. Gigantul american are în plan mai multe modificări, cum ar fi scumpiri și modificări în structura abonamentelor.
România nu rămâne pe dinafară și ar putea fi lovită de schimbările produse la Netflix.
După un 2024 în care Netflix a experimentat o scumpire agresivă a abonamentelor și a promovat introducerea reclamelor în timpul filmelor, 2025 ar putea aduce schimbări și pentru piața din România. În prezent, platforma nu a introdus încă opțiunea cu reclame, acel abonament de tip „low-cost, dar cu pauze” care în alte țări a devenit deja preferatul tinerilor cu buget limitat.
Abonamentul cu reclame costă 7,99 dolari în SUA și a atins, recent, 94 de milioane de utilizatori activi lunar. În doar câteva luni s-a înregistrat o creștere spectaculoasă de peste 20 de milioane de utilizatori, potrivit CNBC.
Însă, acum, mulți se întreabă dacă nu cumva acest plan care a adus milioane de fani va fi urmat de o scumpire.
Deocamdată, România nu a fost inclusă în lista țărilor unde abonamentul filmelor cu reclame este disponibil.
În prezent, românii pot alege între trei tipuri de abonamente:
În plus, abonamentele Standard și Premium permit adăugarea de membri din afara locuinței, contra unei taxe suplimentare de 3,99 euro/lună pentru fiecare.
Toate abonamentele actuale oferă acces complet la întreaga bibliotecă Netflix – seriale, filme, documentare și conținut original.
Potrivit CNBC, Netflix analizează atent datele despre utilizatorii abonamentului cu reclame. Și cum numărul lor explodează, nu este exclus ca următorul pas să fie o majorare de tarif. Logica e simplă: publicul s-a obișnuit cu ideea de reclame. Iar când produsul devine popular, se scumpește.
„În comparaţie cu concurenţa, atenţia acordată reclamelor începe la un nivel mai mare şi rămâne mult mai ridicată până la final. Şi mai impresionant este faptul că utilizatorii urmăresc reclamele din mijlocul conţinutului cu aceeaşi atenţie ca emisiunile şi filmele”, a declarat Amy Reinhard, șefa diviziei de publicitate din cadrul Netflix.
CITEȘTE ȘI:
Serialul de pe NETFLIX adorat de urmăritori revine cu noi sezoane. Când vor fi lansate