TikTok, 1 miliard de useri în doar cinci ani. Aplicația devansează Facebook, Instagram și WhatsApp în clasamentul all-time

TikTok, 1 miliard de useri în doar cinci ani. Aplicația devansează Facebook, Instagram și WhatsApp în clasamentul all-time
TikTok, 1 miliard de useri în doar cinci ani | Foto - Shutterstock
Publicat: 08/10/2021, 12:35

Lansată în luna septembrie 2016, aplicația chineză Douyin (n.red. – ”Vibrații”) a devenit, în anul următor, TikTok, extinzându-se la nivel mondial, câștigând teren, încetul cu încetul, și reușind să stabilească, în 2021, un record greu de egalat.

Făcând o comparație între cele mai cunoscute rețele sociale ale planetei, trebuie menționat că Facebook a avut nevoie de nouă ani pentru a ajunge la această cifră impresionantă, Instagram a atins-o în opt ani, iar Whatsapp în șapte.

Atrăgând mai ales useri tineri, TikTok – care a depășit obstacole dificile, în timp, fiind la un pas de a fi interzisă în SUA și primind interdicții în țări precum Bangladesh, Pakistan sau India – contabilizează cifre surprinzătoare.

  • aproximativ 70 de milioane de useri în SUA
  • peste 25 de milioane de useri în Indonezia
  • peste 10 milioane useri în Rusia și Japonia
  • peste 5 milioane de useri în Franța, Germania, Regatul Unit, Italia și Spania.

TikTok și motivele unei ascensiuni rapide la nivel mondial

Firește, o astfel de creștere rapidă la nivel mondial a ridicat și semne de întrebare firești, însă trebuie ținut cont de câteva puncte de reper esențiale.

În ultimii ani, viteza internetului a crescut foarte mult și din ce în ce mai mulți tineri – indiferent de țară – au acces la un telefon mobil performant. Accesul la internet este facil, iar accesarea unei rețele sociale a devenit o ”modă”.

Anul 2021 oferă statistici sugestive, din acest punct de vedere, peste 5 miliarde de oameni intrând cel puțin o dată pe internet, asta în vreme ce în anul 2016 doar 3,4 miliarde accesau online-ul.

O altă explicație a ascensiunii aplicației TikTok este formatul video, imaginile având un impact puternic în lumea contemporană. Clipuri scurte, indiferent de subiect, cele mai multe dintre ele fiind distractive. Este incontestabil faptul că tinerele generații nu mai sunt atât de mult atrase de lectură, atât când vine vorba despre ziare, cât mai ales cititul unei cărți. În consecință, TikTok a ”atins” exact un punct ”nevralgic”, iar rezultatele nu au întârziat să apară.

Specialiștii mai spun că această aplicație beneficiază de un algoritm bine pus la punct. Sunt oferite userilor sugestii de videoclipuri tocmai pentru a-i ține cât mai mult în aplicație, iar felul în care a fost conceput acest algoritm este considerat printre cele mai bine ”gândite” din toată această industrie.

Dincolo de toate, pandemia de coronavirus a jucat și joacă un rol important în acest scenariu. Tinerii – cei care sunt cel mai mult atrași de TikTok, s-au văzut nevoiți – din cauza măsurilor restrictive – să petreacă mult mai mult timp în case, fiind permanent conectați la internet. Statisticile întocmite transmit că – în ultimele 18 luni – numărul de useri și de descărcări a crescut considerabil pentru aplicația TikTok.

Cristian Lisandru
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole de investigație, politică internă, politică citeste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase